Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verwisselen van interieur accenten

Hey allemaal,

heeft er misschien iemand van jullie een "Howto"
voor het vervangen van de interieur delen zoals het middenconsole deurstrips en dergelijke.

uitleg met foto's worden zeer op prijs gesteld!!!! :Y _/-\o_

Groeten Peet
 
Ik denk dat je hier een heel eind mee komt:

http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=137&t=3960

gaat weliswaar over de verlichting, maar dan heb je de middenconsole al los.

De deurdelen dien je heeeel voorzichtig te doen, je zal de deurpanelen in z'n geheel los moeten maken om van de achterkant de kleurdelen met verzin los te maken. Ander voorzichtig eraf halen en dan lijm o.i.d. gebruiken i.v.m de pinnetjes die de interieurdelen op z'n plek houden.
 
Nou,

gisteren en vandaag maar in het diepe gesprongen om de boel te gaan omwisselen.
Deurpaneel moest er toch af om de CV servo te vervangen.



Na enig getob en gewurm de deur paneel eraf weten te krijgen!
Sjeezus wat zitten die krengen vast bovenin!


Toen de Servo eruit freubelen, is nog niet zo eenvoudig kwam ik wel achter 8)7

toen die eenmaal weer zat, en alle stangetjes op zijn plaats zaten begonnen aan de deurstrips te vervangen.


het resultaat!

en dat zo bij alle vier de deuren.


alles keurig netjes geschroefd in plaats van met lijm lopen rommelen.


Daarna alles weer netjes terug gemonteerd.

Vandaag de midden console en afwerking bij de versnellingspook gedaan!



tot zover de update!
 

Joep

Verbannen
Wauw, heel mooi gedaan zeg! Staat zoveel beter Peet.
Ook mooie oplossing voor t vastzetten. d:)b
 
ik heb wel interesse in een how to. Ik moet binnenkort ook een keer de deurpanelen verwijderen om mijn speakers te vervangen. Misschien dat je wat aandacht kan schenken aan de verwijdering van de deurpanelen. ik bedoel daarbij de volgorde en de plaatsen van schroefjes en dergelijke.
 

renepaul

Donateur 2024
2v1uhw3.jpg



Kan je hier wat mee?
 
ook de achterpanelen hebben plaatsen van de schroeven.

ik zal in de loop van morgen uit leggen waar de schroefjes zitten van de achterpanelen.
 
Bedankt alvast voor deze overzichten. Binnenkort een keer aan de slag om nieuwe speakers en tweeters te plaatsen. Liggen al een poosje op de plank.
 
Dju toch, dacht ik de uitleg gevonden te hebben voor die interieur accenten te vervangen maar helaas. Kan iemand mij vertellen hoe ik het paneel rond de radio en pook kan vervangen?

Groetjes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
ECC paneel: radio eruit, metalen frame van radio eruit (zit midden achterin met 1 schroef vast, zijkanten grijpen zich vast dus iets naar binnen vouwen). Dan 2 schroefjes bovenin ter hoogte van de schakelaars van je stoelverwarming losdraaien en onderin de clips die hem op zijn plaats houden wat ruimte geven.

Paneel tussenconsole: leder van de pook omhoog halen, bij een automaat nog het frame rond de hendel loshalen, en in de onderste hoeken zitten vervolgens 2 schroeven die je los moet draaien. paneel vervolgens iets naar voren bewegen, vooraan zitten haken die hem achter de tussenconsole laten vastgrijpen. Iets omhoog tillen en hij is los. Eventueel zit hij nog wat geklemd onder het bakje bij je handrem, meestal niet.
 
Oké bedankt voor de info zal straks eens kijken of het nu wel lukt zonder stukken te maken :)<br /><br />-- 17 maart 2015 18:39 --<br /><br />Oké bedankt voor de info zal straks eens kijken of het nu wel lukt zonder stukken te maken :) heb ik voor de radio speciale klemmen nodig?
 

Joep

Verbannen
lowflyer zei:
Oké bedankt voor de info zal straks eens kijken of het nu wel lukt zonder stukken te maken :)

-- 17 maart 2015 18:39 --

Oké bedankt voor de info zal straks eens kijken of het nu wel lukt zonder stukken te maken :) heb ik voor de radio speciale klemmen nodig?
Ja. Maar kan ook met 4 dunne schroevendraaiers of dunne inbussleutels.
 
Jep, en dan hoek voor hoek een beetje jutteren. En eerst de 4 kleine inbus stelschroefjes uit die gaatjes draaien.
 
Bovenaan