Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

voorremmen

even een vraag, ik heb een klein probleem met mijn voorremmen er zijn vorig jaar nieuwe brembo schijven opgekomen, de blokken waren nog meer dan goed, nu begon ineens de auto bij fors remmen te trekken naar 1 kant, als je voorzichtig remt gebeurt er niets, bij garage hebben ze gekeken en vonden de blokken glazig en er was wat afgebrokkeld van een blok, dus eerste advies nieuwe blokken, deze afgelopen zaterdag gemonteerd ook van brembo, maar hij doet het nog steeds, remvloeistof is op peil en ik kan verder geen gekke dingen ontdekken, nu de vraag auto heeft 158000 km gelopen, moeten de klauwen dan gereviseerd worden, heeft iemand hier ervaring mee, en is het normaal dat als de auto op kontakt staat of de motor loopt dat je het rempedaal door kan drukken, op internet staat wel dat dit normaal is, het remt gewoon niet fijn als hij trekt, en aangezien we bijna op vakantie gaan wil ik het toch wel in orde hebben, al remt hij verder prima
 

Joep

Verbannen
Draagarmen waren ook pas vervangen toch?
Ik zou denken een of meerdere stuurkogels maar dan zou je t wel voelen trillen.
Wel vervelend nu je er mee weg moet.
 
Laatst bewerkt:

Vega

Medewerker
Administrator
Het pedaal kan je een stuk in trappen maar het mag niet verder doorzakken.
Het komt wel eens voor dat een zuiger vast staat maar dat heb je met wisselen van de blokken toch wel gecontroleerd.
Draagarmrubbers gecontroleerd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Uitlijning gecontroleerd?

Trekt hij ook in het stuur?

Als je snelwegtempo rijdt, heb je dan trillingen?

Wat voor rubbers gebruikt in de draagarmen?
 
is vorig jaar na vernieuwen kogels en rubbers opnieuw uitgelijnd, op snelwegtempo geen trillingen gewoon rechtuit, alleen bij remmen trekt ie beetje aan stuur, net of een kant niet voldoende mee remt
 
zijn geen andere draagarmen ingekomen, er zijn allemaal nieuwe rubbers en kogels ingekomen, is in december gebeurt, de garage heeft nog alles nagelopen maar heeft nergens speling op
 
R

Ralph

Gast
En wat verwacht je van Mapco, die rubbers worden slap na verloop van tijd. vooral de achterste. Er hoeft geen speling op te zitten, als de hardheid anders word gaan de armen onder een andere hoek staan tijdens het remmen.
 
Ja en dat geeft echt een doodeng effect. Mijn Omi heeft daar ook last van, ookal zit net alles er nieuw onder en waar mogelijk PowerFlex PU... Blijft onder bepaalde omstandigheden een kant uit trekken...
 
Ja en dat geeft echt een doodeng effect. Mijn Omi heeft daar ook last van, ookal zit net alles er nieuw onder en waar mogelijk PowerFlex PU... Blijft onder bepaalde omstandigheden een kant uit trekken...
Bij mij precies hetzelfde, al jaren. Is begonnen na het vervangen van draagarmen. Daarna van alles vervangen: weer nieuwe draagarmen (geen imi) met PU bussen. Alle stuurkogels vervangen. Hulppitmanarm vervangen. Nieuwe banden. Nieuwe schijven en blokken. Het helpt allemaal een beetje, maar het blijft terugkomen na een tijdje. En ik ben niet de enige, zo te lezen.
Ik vraag me af of dit niet te maken kan hebben met slijtage aan het stuurhuis (speling). Ik kan echt niks anders meer bedenken. Je moet echt tegensturen tijdens het remmen.
 
precies zoals jij zegt, ook alles vooraan vervangen. Achterste rubbers zelfs opnieuw gedaan na juiste installatie instructie (vastdraaien als auto op de grond staat met bestuurder en passagier)

Heb wel zo nu en dan dat het stuur erg slaat als je bijvoorbeeld schuin een stoepje op rijd. Net of de stuurinrichting niet genoeg weerstand geeft... Speling op het stuurhuis lijkt me niet, volgens mij heeft je stuur dan een heel stuk vrije slag.
 
Heb wel zo nu en dan dat het stuur erg slaat als je bijvoorbeeld schuin een stoepje op rijd. Net of de stuurinrichting niet genoeg weerstand geeft...
Ja, dat slaan is bij mij ook zo. O ja, nog vergeten te noemen: ook al vaak de stabistangetjes vervangen. En de schokdempers zijn nieuw.

Speling op het stuurhuis lijkt me niet, volgens mij heeft je stuur dan een heel stuk vrije slag.
Maar wat dan wel???
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
En hoe is de uitlijning? Lekker negatief zoals de uitlijn computer het 'groen' vind, dus dweilen over de binnenrand en inderdaad een stoomschip proberen tot stilstand te krijgen als je gaat remmen?
 
Bovenaan