Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

voorruit ineens kapot

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
hoi all,

Mijn voorruit is vandaag ineens kapot gegaan, ik heb gelukkig een glas verzekering7(8)7

de originele voorruit is warmte werend? waar kan ik dat terug vinden?

op de site ecat24.com vind ik dat niet terug

René heeft toen een normale voorruit laten monteren

weet iemand of dat ook zo is, dat er origineel een ww voorruit op zit?

krijg ik nu een originele warmte werend voorruit omdat de omega daar standaard mee is uitgerust?

welke kleur ? blauw of paarse gloed?

of kan ik sowieso kiezen welke type voorruit ik er in wil als vervanging?

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je krijgt een vervangende ruit voor degene die eruit komt. Dat is een normale ruit. Een warmtewerende versie is een stuk duurder dus dat lukt niet zomaar.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Jacco en Peter,

Bedankt voor de antwoorden

ik ga morgen informeren, waar kan ik eventueel rekening mee houden met het bijbetalen in euro's?

Grt. Hans
 
Paar jaar geleden bij autototaalglas laten doen, serieus bedrijf, beter als die hakkers van Carglass, hoefde niets bij te betalen voor de paarse warmtewerende voorruit !
Ging ook via eigen verzekering.

gr Hugo
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Helaas voor ons mogen ze het officieel niet en weet de verzekeringsmaatschappij inderdaad erg goed wat erin hoort te zitten. Verschilt per verzekeringsmaatschappij wat er allemaal overlegd moet worden samen met de claim, sommigen vragen serieus om foto's van de originele ruit. Dan kan ook de Autotaalglas van Hugo er helaas niets mee.
 
Ik heb een aantal weken geleden ook een nieuwe voorruit laten zetten door autotaalglas! Bij het telefonisch maken van een afspraak vroeg de man van autotaalglas of er een paarse of blauwe gloed op de originele ruit zit, en warmtewerend is. Ik heb gewoon "ja" geantwoord en de warmtewerende ruit werd besteld en gezet. Dus geen enkel probleem. Ik ben ook heel erg tevreden over autotaalglas. Binnen 3 jaar al 2 keer een nieuwe voorruit laten zetten door dat bedrijf, bij 2 verschillende auto's. En geen klachten. Ze plaatsen simpelweg de ruit die je zelf wilt. Verzekering betaald gewoon. Er zat maar een klein krasje op, geen apk afkeur en er werd niet moeilijk over gedaan, zowel door de verzekering als door autotaalglas niet.
 
Toen de voorruit van onze Vectra C stuk was gegaan (barst door steenslag), hadden we er ook ineens een hittewerende (paarse gloed) laten inzetten. Ging zonder problemen en was nog niet eens zoveel duurder. Als het bij de Omi voorvalt, komt er ook zo'n raam in, want vind het mooier en tevens nuttig.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Hoi

Er komt een WW vooruit in volgens de zetter, die zit er orgineel in bij de omega's

Ik heb maar niets gezegd :X

Morgen is de dag, ben benieuwd

Grt. Hans
 

ommie b2

Heer van Stand
Als de zetter het zelf zegt zal het wel goed komen denk ik zo. Succes morgen

Toedels Yvonne
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
mja, Jacco ben echt benieuwd

De zetter had het over, een foto is nodig voor de verzekering, zoals jij al zei

ddduuuussssss

Grt. Hans
 
Bovenaan