Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voorstoel heeft speling

Hallo,

De passagiersstoel schuift een kleine centimeter naar voor en achter langs de rails bij optrekken en remmen. Alleen in de uiterste (achterste) stand staat hij vast. Ik wil de stoel even losmaken van de vloer, maar er zit een gordelspanner ergens. Hoe voorkom ik dat deze ongewild in werking komt als ik de stekker lostrek?? Contact uit, zekering verwijderen en welke dan. Of gebeurt er gewoon niets??

Gr Rob vK
 

Andrew

600.000
Er zit niet alleen een gordelspanner, maar ook een zij-airbag in de stoel. Contact uit laten staan voorkomt ongewild activeren van plofzakken en dergelijke, alsmede fouten waardoor het airbag-lampje blijft branden. Toen ik mijn stoel er een keer uitgehaald had, heb ik om iedere vergissing uit te sluiten de minpool van de accu los gemaakt.

Andrew
 

Berry

OOP Huisleverancier
Valt best mee met die airbags ...als wij zaterdags aan het ouwehoeren zijn laten we ze wel eens ploffen en daar moet je wel meer moeite voor doen dan een stoel uitbouwen die nog op contact staat 8)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik volg Andrew zijn redenering.

Accu los (5min wachten), om geen geprul te hebben achteraf met lampjes en resetten van computers, geloop naar de dealer of iemand met een Tech2.
Het enige wat je zal opnieuw moeten instellen is je Boordcomputer/klok.

Met batterij nog aangekoppeld is een vergissing rap gemaakt, contact aan om stoel te verzetten, etc... en je hebt de reset miserie met niet meer herkende sensoren in je airbag systeem...
 
Zo, dank jullie wel voor al deze info. Ik neem gewoon geen risico en koppel de min wel even los, ik heb de code van de radio, geen punt.
Overigens, ik heb één stoel met memorie en de pass.stoel gewoon elektrisch, maar die werken altijd ook zonder contact (?), niet normaal??

Gr Rob vK
 

Vega

Medewerker
Administrator
rtvankampen zei:
Overigens, ik heb één stoel met memorie en de pass.stoel gewoon elektrisch, maar die werken altijd ook zonder contact (?), niet normaal??

Ja hoor heel normaal, werkt zoals het moet.
 
Thanks Peter,

Gisteren eerst maar eens onder de stoel gekeken voor ik de stoel er uit zou halen. Wat blijkt; een lange inbus bout die het motortje op zijn plaats houdt was losgelopen.
Bouten van de stoel aan één kamt opgelost en de andere geheel verwijder, stoel een beetjes scheef en de inbus weer gemonteerd. Werkt weer perfect

Was wel erg koud om buiten te sleutelen, brr kromme vingers.
Gisteren naar Venray geweest net niet binnen het uur, de Omi rijdt geweldig, zij houdt van snelheid.

Gr Rob vK
 
Bovenaan