Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vragen over front spoilers

Hoi,

Ik zit op moment een beetje met een dilemma,

Mijn oog is gevallen op 2 verschillende spoilers, 1 betreft een soort van audi conversie welke netjes aan doet. De ander betreft een meer racey achtige voorkant welke misschien een beetje ordinair is.

Mijn voorkeur neigt daardoor meer naar de audi voorkant, maar:

het lijkt er nogal sterk op dat de "audi" spoiler zijn eigen lijsten heeft onder de koplampen, dus zou ik het metaal van de originele lijsten eronderlangs moeten weg knippen. Ook moet ik dan de sproeiers voor de koplampen opnieuw plaatsen in de "audi" spoiler.

Dit lijkt mij een aardig klusje, Ik heb het gereedschap en het materiaal wel maar toch.


De meer racey spoiler behoud wel de originele lijsten onder de koplampen zodat ik in elk geval geen metaal hoef weg te knippen en dus ook niet de koplamp sproeiers opnieuw in de spoiler moet plaatsen.


Dan probleem 2, bijde spoilers bieden niet echt plaats voor de originele mistlampen, ik zou andere mistlampen kunnen plaatsen in de luchthappers/gaten.


Ik weet dat er spoilers zijn waar de mistlampen wel in passen maar die vind ik dus absoluut niet mooi.



Ik zou dus willen vragen wat is er mogelijk kwa mistlampen, en zou die "audi" voorkant een te grote ingrijp zijn of valt het wel mee?



Ik zal even foto's toevoegen waarop duidelijk te zien is dat de "audi" spoiler tot aan de koplampen loopt en er dus geknipt lijkt te zijn in het metaal om het passend te maken.

"audi" spoiler
Opel%20Omega%20B%20Voorbumper%20DDT.jpg



racey spoiler
Opel%20Omega%20B%20Voorbumper%20INVADER.jpg
 
Vindt ze eerlijk gezegd beide ordinair staan op een omega.

Bij je huidige bumper zijn de twee lijsten niet van metaal maar van kunstof en dmv twee schroeven los te klikken.

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
Ja ik zie het en begrijp wat je bedoel (het loopt vanaf de grill door tot je deur)

Ik zou het niet weten hoe dat dat zit , maar ik hoop dat je tegen kritiek kan want deze spoilerset
zet hier niet echt de omega liefhebbers aan het kwijlen. :N :N :N
Ze zullen eerder gaan schuimbekken :( }) . en ook zou het niet mijn keus zijn.
Maar goed ieder zijn eigen mening ...toch?
 
Mee eens, een irmscher bumper staat veel mooier. Er staat nog een setje te koop op marktplaats. Als je dan toch 1 van deze 2 zou willen nemen: neem dat audi ding geval. Dat andere gedrocht staat op geen enkele auto mooi en past totaal niet bij de lijnen van de omega. Die audibumper heeft in ieder geval als basis de originele bumper. Op de foto ziet deze er nog niet zo slecht uit.

Voor de lijsten zou je ook die van de facelift kunnen aanschaffen. Op ebay zijn die goed te krijgen.

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Groeten,

Mark
 
Ik zal misschien hier wel een hoop mensen voor de kop stoten, maar ik vind de irmscher spoilers helaas echt niet mooi, kan nouwelijks zien dat er wat aan gedaan is zeg maar.

De bovenste gaat het waarschijnlijk worden. De tweede kwa lijnen heb je wel gelijk, ik vind hem er ook niet zo op passen.

Als het weer wat beter word ga ik een spuitcabine inrichten en zal ik wat foto's schieten van het proces.

Achterspoiler is ook al uitgekozen maar ik durf hem hier eigenlijk niet meer te laten zien :$
 
ach Chris,

Zoveel mensen, zoveel smaken. Dat je een andere mening hebt als anderen is helemaal niet erg.
Let er gewoon op dat je er zelf ook echt blij mee gaat zijn anders is het zonde geld. Hou de lijnen in de gaten en dus ook die onderaan. Denk aan sideskirts en of de achterbumper.

Ik ben verder wel benieuwd naar je spoiler. Heb je verder nog plannen?

Groeten,

Mark
 
Ja, nog verdere plannen.

Side skirts ben ik nog niet over uit welke het worden, weinig keus in.

Achterbumper is deze:
omega_tyl_8001.jpg


En wil nog een lipje op de kofferbak, dat word een kleintje.
 
Die bumper past in ieder geval bij de stijl die je kiest dus vanuit dat oogpunt doe je er goed aan denk ik. Die klepspoiler zal ook goed staan. Een hoge spoiler past niet zo bij de omega.

Ik zou wel overwegen om de zijlijsten te wisselen met die van de facelift. Anders heb je enkel opzij nog die chromen strip lopen. Daarbij zijn de strips van de facelift strakker, hoekiger, wat weet beter bij je bumpers past.

Hou ons op de hoogte!
 
Het was de bedoeling om de zij strips mee te spuiten. Het chroom zal er af gaan ja.

Van de facelift passen op de pre facelift ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klopt, die kan je gewoon omzetten.

Die bumpers, tja, ik vind het persoonlijk he-le-maal niets. Maar als jij het leuk vind en je auto op die manier eigen wilt maken, prima. Als iets mooi uitgevoerd is kan ik het toch wel weer waarderen, al is het niet mijn smaak. Ik ben dan ook benieuwd naar het resultaat.
 
Chris, het is JOUW Omega en wat een ander vindt van jouw plannen is hún probleem :Y
Bij mij hangt er ook het nodige aan 'hoogwaardig kunsstof' aan de auto (ik mag geen plastic meer zeggen van Sjors _O- ) en niet iedereen zal dat mooi vinden.
Het leuke vind ik dat iedere Omega een unieke Omega is.
Ze hebben allemaal wel iets aparts, wat de eigenaar aan de auto gewijzigd, toegevoegd of aangepast heeft... dat is toch geweldig ? :Y

V.w.b. de deurstrippen (of bedoel je de sideskirts die aan de onderzijde van de wagen zitten ?), die zijn over te plaatsen.
Vega heeft dat al eens gedaan.
Als ik mij goed herinner, zitten echter de montagepunten niet op dezelfde plek. Dat verschilt dus tussen de B1 en B2. Daar zul je rekening mee moeten houden en dat aan moeten passen.

Hou ons op de hoogte van de ombouw.
En als je het leuk vindt, maar ik ook een aparte Showroom voor jou aan zodat alles van jouw project en Omega onder 1 noemer staan :)

:w Ruud
 
Ik vind het beide een regelrechte verkrachting van de Omega ! koop dan een audi ;)

Maar da's mijn ongezouten mening hé ;)


Groetss,
Sjors
 
Bovenaan