Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vredestein ULTRAC SESSANTA banden

Ook deze banden heb ik gekocht m.b.v. internet (zie ook mijn andere review).
De Nederlandse Vredestein ULTRAC SESSANTA
ULTRACSESSANTA.jpg


Een mooie band die ook goede wegligging geeft.
Één vervelende eigenschap, waar ik later achter kwam: ze zorgen voor ongewenst 'sporings-gedrag'.
Het vreemde is namelijk dat ze bij deze band geen 'rechts' en 'links' kennen en zoals jullie kunnen zien, heeft deze band een glooiende tekening.
Op den duur gaat de auto dus naar één kant trekken.
In eerste instantie dacht ik dat de uitlijning van onze Omi niet meer goed was en moest worden afgesteld.
Te meer was mijn verbazing toen ik, een aantal weken geleden, onze winterset liet monteren... wég sporing :S

Let wel: het is een erg fijne band. Goede wegligging, zowel in droog als in nat weer en ziet er ook nog sportief uit. Het sporen is ook maar net wat je zelf gewend bent en wat je zelf tolereert. Ik ben er persoonlijk nogal gevoelig voor. Te meer omdat ik heel veel snelwegkilometers rijd en dus veelal rechtdoor ga.

Advies: Goede band, inmiddels voor een redelijke prijs (~100 euro/band in de maat: 235/45-17), omdat het al een 'oud model' is.
Aankopen waard als je het naar één kant trekken (op den duur) voor lief neemt.
 
Bovenaan