Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vreem geluid bij sturen

renepaul

Donateur 2024
Beste forum.
Al lang geen bericht meer geplaatst, maar nu heb ik toch een vraag.

Als ik een stuurbeweging maak naar links of recht, dan hoor en voel ik een bonkje .
Niet altijd , maar wel vaker nu.
Ook voel je de auto dan licht een stukje opzij schieten.
Met het koude weer lijkt het ook wel erger

Gisteren bij de VOD geweest en er zit geen speling op de draagarmen.
De rubbers zijn niet super meer, maar voldoen nog wel.

Iemand nog andere mogelijke oorzaken?

Gr René
 

ommie b2

Heer van Stand
Geen idee, maar ik neem aan dat de VOD ook de hele stuurtoestand bekeken heeft? ook de fuseekogel en pitmanarm enz.... Inmiddels weet ik wel dat de rubbers van de draagarmen heel belangrijk zijn en wel degelijk invloed hebben op stuurgedrag..... Dat bonkje voel je waar? In het stuur? en de auto schiet naar de kant waarheen je stuurt? Is het erger bij een bocht omgaan of komt het ook voor bij inhalen op de snelweg?... Ik probeer het me voor te stellen...
Succes met de zoektocht...

Toedels Yvonne
 

renepaul

Donateur 2024
Bonkje hoor en voel je aan de voorkant en in het stuur.
Alleen met het insturen van een zijstraat, en dan met name als er een kleine oprit is, en de auto er niet recht voor staat.
Op de snelweg heb ik het nog niet meegemaakt.
 
Stabilisatorstangetje al gecontroleerd? Dat geeft die bonken. Stapje opzij zetten heeft meestal met draagarmrubber te maken. Stuurkogel of fuseekogel kan ook. Of combinatie.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik had een afspraak staan bij de VOD, maar die heb ik moeten afzeggen .
Ik heb de auto hard nodig met verhuizen, en ik moet zeggen dat het warme weer van invloed is op het gedrag van het probleem.
Wordt vervolgt.....
 

ommie b2

Heer van Stand
Handige auto, he, met verhuizen? Gaat een heleboel zooi in..... succes met de verhuis en met het opsporen van het probleem....

Toedels Yvonne
 
Bovenaan