Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Waar op letten bij aankoop van een 2.5 DTI

Binnenkort wil ik toch maar eens een gok wagen om voor het eerst in ruim 25 jaar zelf een auto te kopen. Ik heb altijd zakelijk gereden, maar wil nu eens proberen of een privé auto mij bevalt.

Mijn gedachten gaan uit naar een Opel Omega station 2.5 DTI in de onyx uitvoering. Die zijn op zich nog wel te vinden dat is het probleem niet.
Als ik me niet vergis is de motor afkomstig van BMW en kan vele honderdduizenden kilometers mee.
Maar wel vraag ik me af waar ik op moet letten, ik heb namelijk geen idee. Misschien dat deze vraag al eerder is gesteld, maar ik kon hem via de zoekfunctie niet vinden.

Bijvoorbeeld, wanneer moet bij dit type de distributieriem vervangen worden?
Zijn er zwakke plekken bij deze uitvoering of bij de 2.5 DTI in het algemeen?
En.......nog veel meer vragen die jullie waarschijnlijk wel al weten, maar ik niet.

Hebben jullie tips, ervaringen, etc. zodat ik die bij mijn zoektocht kan gebruiken.
 
Distributie moet je niet vervangen dit is met ketting. Volgens de huisleverancier kan je best een automaat nemen en naar mijn mening is dit zeker geen slechte keuze.

Zoek maar eens opnieuw hier op het forum ik heb hier ergens eens een gelijkaardige topic aangemaakt.

!! Aankoop 2.5dti !!
 
Ik was zeker van plan om een automaat te nemen.

Bedankt voor de zoektip.

lowflyer zei:
Distributie moet je niet vervangen dit is met ketting. Volgens de huisleverancier kan je best een automaat nemen en naar mijn mening is dit zeker geen slechte keuze.

Zoek maar eens opnieuw hier op het forum ik heb hier ergens eens een gelijkaardige topic aangemaakt.

!! Aankoop 2.5dti !!
 
En even een puntje voor mezelf. Aangezien ik in Utrecht woon mag de auto niet van voor 2001 te zijn....anders kom ik de binnenstad niet in.
 
JayKay zei:
En even een puntje voor mezelf. Aangezien ik in Utrecht woon mag de auto niet van voor 2001 te zijn....anders kom ik de binnenstad niet in.

Je moet even goed opletten dat je de dti 150 pk pakt als ik het goed heb zijn er in 2001 ook dt 130 pk geleverd. Die mogen de binnenstad niet in als ik het goed heb.
 
Waar je op moet letten bij de y2.5dti.

Buiten de punten die voor alle omega's gelden.

Wervelkleppen, turbo, olie lekkage , interkoeler, hulpverwarming ( zal zeldzaam zijn als deze nog werkt) , zal nog wel wat vergeten zijn.
 
Bovenaan