Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wassen in de winter

Colinh

Donateur 2023
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten met het wassen in de winter.

Zelf was ik niet echt s winters, spuit ongeveer wel 2 keer de week af (vooral onderkant !). Haal dan wel een doek langs de deurranden en spuit de rubbers in met WD 40.
Ik laat hem dan ook even een uurtje in de loods op mn werk drogen.

Hoe doen jullie het? Dan vooral de mensen die geen droogmogelijkheid hebben ben ik benieuwd naar.


Gr Colin
 
Mja, om eerlijk te zijn: ik doe er eigenlijk weinig aan, in de winter.
Het is niet echt een leuk idee om de auto gewassen te hebben om vervolgens de straat nog niet uit te zijn en dan alweer een vieze Omi te rijden :N
Om nog maar te zwijgen over het mogelijk vastvriezen van de nodige (bewegende) delen... zoals portieren, en zo :P
Vóór de winter zorg ik wel (mede door aandringen van Sjors :> ) dat ze goed in de was staat...
En na de winter wordt ze ook weer lekker vertroeteld :Y

WD40 zou ik overigens niet op de rubbers spuiten.
De verpakking geeft niet echt weer wat er nu precies in zit.
Maar deurrubbers zou ik gewoon met vaseline (o.i.d.) insmeren.

Misschien heb ik het verkeerd... maar dit is wellicht een mooie vraag voor in het Carclean draadje :Y
 
Eigenlijk denk ik er precies zo over (incl. die raamrubbers).

Als er volgens de weersverwachting sprake is van een paar vorstvrije dagen dan spuit ik de onderkant af om het strootzout te verwijderen.

Maar misschien kan het wel veel beter. Ben benieuwd wat hier gaat uitkomen.

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als het vriest heeft wassen weinig zin. Ik moet nog een keer op zoek naar een goede wasbox in de omgeving waar ik warm water heb en ook ff met m'n emmertje mag gaan staan. :P

Verder zet ik regelmatig m'n velgen even opnieuw in de velgenwax, aangezien die het zwaar te verduren hebben nu.

Waxen heeft geen zin met deze temperaturen, hoe graag ik het ook zou willen.
 
Colinh zei:
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten met het wassen in de winter.

Zelf was ik niet echt s winters, spuit ongeveer wel 2 keer de week af (vooral onderkant !). Haal dan wel een doek langs de deurranden en spuit de rubbers in met WD 40.
Ik laat hem dan ook even een uurtje in de loods op mn werk drogen.

Hoe doen jullie het? Dan vooral de mensen die geen droogmogelijkheid hebben ben ik benieuwd naar.


Gr Colin



Ik was de mijne gwoon om de week ! op mijn werk of thuis.. dan zet ik m binen en maak ik even de deuropeningen inc rubbers droog en spuit ik met perslucht even wat gaatjes en kiertjes uit.

Deur rubbers met WD40 inspuiten is heel goed ! blijven ze soepel en vorstvrij door ;) makkelijk is wel een rubber stick !


MetalRush zei:
Mja, om eerlijk te zijn: ik doe er eigenlijk weinig aan, in de winter.
Het is niet echt een leuk idee om de auto gewassen te hebben om vervolgens de straat nog niet uit te zijn en dan alweer een vieze Omi te rijden :N
Om nog maar te zwijgen over het mogelijk vastvriezen van de nodige (bewegende) delen... zoals portieren, en zo :P
Vóór de winter zorg ik wel (mede door aandringen van Sjors :> ) dat ze goed in de was staat...
En na de winter wordt ze ook weer lekker vertroeteld :Y

WD40 zou ik overigens niet op de rubbers spuiten.
De verpakking geeft niet echt weer wat er nu precies in zit.
Maar deurrubbers zou ik gewoon met vaseline (o.i.d.) insmeren.

Misschien heb ik het verkeerd... maar dit is wellicht een mooie vraag voor in het Carclean draadje :Y



Ha Collinite FTW hé Ruud d:)b

Vaseline kan ook prima ! wd40 kan ook geen kwaad, je sloten ermee smeren is dan weer NIET goed ! gebruik daarvoor Teflon smeermiddel.



Groeten,

Sjors
 
Bovenaan