Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wat is de hoogst behaalde snelheid met je Opel Omega ?

Danny zei:
Heb de 215 gehaald(Zie pagina 1) met overvolle kofferbak en met z'n 4en.
Dus het is wel degelijk mogelijk maar ik heb dan wel een benzine,met niet te veel wind tegen moet het wel lukken.
En nee,het was niet bergaf..

Spiegels ingeklapt zeker ?? :+ _O-
 
MetalRush zei:
Danny zei:
Heb de 215 gehaald(Zie pagina 1) met overvolle kofferbak en met z'n 4en.
Dus het is wel degelijk mogelijk maar ik heb dan wel een benzine,met niet te veel wind tegen moet het wel lukken.
En nee,het was niet bergaf..

Spiegels ingeklapt zeker ?? :+ _O-


Jij moet en zal.......grrrrrrrrrrr ;) _O-

:w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Stil maar, ik heb ook nog een tweepuntnulletje. :P

edit

die het in DLD trouwens niet onaardig deed

B-Buster zei:
IMG_4975.jpg
 
B-Buster zei:
Hehe, bekijk dat maar eens als je je V6 straks hebt. :P


Ik ben gewend om met mijn Galant GLXi een 400 km met 50 liter te rijden. Komt dus neer op een 1 : 8 met een 2.0 ltr SOHC 16v 4 cilinder met 140 pk. Dan rij ik wel sportief, maar met een stuk rustiger rijden en overwegend snelweg kom ik nog niet veel verder dan 450/470 km. Maar goed, Mitsubishi heeft bij zijn grotere auto's ook nooit bekend gestaan om de zuinige motoren die erin liggen, simpelweg omdat ze die niet hebben. De kleine modellen hebben eco-motoren, maar het is nog nooit bij Mitsubishi opgekomen om ook zo'n motoren te ontwikkelen voor hun grote auto's. Wil je grote auto rijden? Dan betaal je ook maar, zullen ze denken.

Om terug ontopic te komen; als ik gemiddeld ong. hetzelfde gebruik haal als bij mijn Galant, zul je mij niet horen klagen. Ik ben immers al een flinke tijd, niets anders gewend. En als ik benzine wil sparen, pak ik de fiets wel 7(8)7
 
MetalRush zei:
Mocht je er tóch nog een stukje extra uit willen persen (wat ik persoonlijk niet zou aanraden bij een blok met >300k op de klok), kun je overwegen hem te laten chippen.
En dan bedoel ik niet je vent (wel handig als ie na een avondje stappen de weg kwijt is... bij het asiel kunnen ze die chip namelijk zo uitlezen :+ ) maar jullie Omi.

Een tijdje terug hebben een aantal van hier hun Omi ook laten chippen.
Hier kun je er alles over lezen.
Helaas geen diesel erbij... want anders hadden we uit eerste hand die ervaringen kunnen opvragen. Maar Stijn heeft wel ervaring met het chippen van een diesel, evenals Slurpy... dus wellicht kunnen die een beetje vertellen over hun ervaringen :>

:w Ruud

Nou uuuhhh... doe maar mooi niet... 't maakt het er niet veiliger op allemaal.... Ik bedoel... eigenlijk moet ik, als mama van 2 jongens van 11 en 15 niet dit geweldig goede voorbeeld geven.. O-)

Maar ja.... ik vind het héérlijk om hard te rijden, als ik eens gestressed ben, boos ben... dan gooi ik niet met het servies, ik sla niet, maar.... stap in de auto rij de grens over en ff... heeeel even hard... met die snelheid gooi ik ook mijn stress er uit en ik voel me daarna echt beter!

Echter... veiligheid bovenaan... geen nat wegdek, niet geen 2 auto's vlak achter elkaar voorbij gaan (gaan ineens zonder knipperlicht elkaar inhalen.... als ik die voor me zie, neem ik meteen al gas terug).

Ik vind racen heerlijk, maar... wel veilig... mijn jongens vinden het prachtig als mama weer eens het gaspedaal indrukt... ja, ik ook... O+

Wat wel leuk is... ivm veiligheid ging ik dus eens naar rechts met minder snelheid, kwam een man mij inhalen.... keken in mijn auto wie daar nou achter het stuur zat en ik zag hun hun ogen uitkijken toen bleek dat er gewoon een vrouw achter het stuur zat met die snelheid.... _/-\o_

Tja.... in parkeren ben ik geen held... maar als het gaat om snelheid... ooooo zó geweldig!

Ik ben ook zéér blij met de cruise control...... dat scheelt mij een hoop boetes! Waar je 70 of 50 moet ivm wegwerkzaamheden... ff de cruise aan en ik maak me geen zorgen meer! d:)b

Oja, onze vorige omega, B1 ook diesel station, ging nooit harder dan 180... :(

Welja... ach, ik vind het allemaal even prachtig en wat ik wel merk.... ik rij eigenlijk vrij weinig... als manlief thuis is, rijdt hij... ik merk dat ook ontzettend aan mijn rijervaring... die gaat dan enorm achteruit. Onzeker etc.
Maar... als ik dus een tijdje WEL rij... manlief is nu ff 4,5 mnd weg in een ver land waar ik geen naam van noem ivm veiligheid, merk ik dat mijn rijvaardigheid weer hélemaal terug is! Veel zekerder!

Maar ja, het is nu een boodschappenautootje... ik werk op 5 minuten fietsafstand en al zou ik met de auto gaan, dan ben ik langer onderweg, want ik parkeer NIET in het straatje van mijn werk, daar komen tig landbouw verkeer, vrachtverkeer en weet ik veel wat langs... ooit zou ik mijn auto dan aantreffen daar met een kras...dus die parkeer ik dan in een andere straat... dus nee, schiet niet op met de auto naar mijn werk! Dus .. staat ie lekker stil voor de deur op mij te wachten! Lief hè..
 
200 km/u is echt de top voor de 2.5 TD.
Ik heb er een paar keer 201 op de klok en 200 op de tomtom mee gereden.
Als ik het verbruik zie ben ik toch wel heel blij met mijn dieseltje. Ik heb er geen computer in zitten, maar ben 1 keer van Spa_Francochamps naar Hoogeveen gereden via duitsland. De helft van de weg niet minder als 180 op de klok gehad.
In HGV weer tanken, gemiddeld verbruik 1 op 10,1 :+

Mijn obsolute top is 245 met een mercedes E320 CDI en 250 met een A8 3.0TDI.
 

Xedrah

Donateur 2024
Heb nog nooit meer dan 200 gehaald met mijn handgeschakelde X20XEV station. Nu na de motorrevisie verwacht ik dat ie wat harder wil, zal het binnenkort eens proberen.

Mijn hoogst zelf gereden snelheid is geweest met mijn Opel Kadett Gsi 2.3 16V, namelijk 260 km/u. Met een BMW E36 M3 was ik bijrijder met een snelheid van meer dan 270 km/u. Gaat best vlot allemaal. Tegenwoordig hoeft het van mij niet zo hard meer, als je maar lol hebt van 0-200 en door de bochten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Achja die topsnelheid is ook niet zo boeiend. Wat ik er leuk aan vind is het gemak waarmee je dat met een Omega toch nog kunt doen. Die 220 (op de tellert) in mijn 2.0 voelde opzich helemaal niet zo spannend aan. Ok, je merkt dat die motor wat te doen heeft, maar verder..

Om maar niet te spreken over hoe die 3.0 bij zo'n snelheid voelt.

De tussenacceleraties vind ik eigenlijk nog leuker. :)
 
Ja dat is wel zo, je merkt er niet zo veel van. Het is meer het idee dat het hard gaat als dat je het echt merkt.
En dan is er in mijn Opel nog iets meer geluid als in de Audi.
Maar in beide gevallen heb je zo meer het gevoel dat het lekker door rijdt dan dat het echt hard gaat.

Met de Audi heb ik wel gelachen, was met mijn vader naar Hannover geweest naar 60 jaar Volkswagen busje. Op de terug weg lag hij wat te dommelen. Ik had hem al een tijd op 210 staan. Op een gegeven moment zegt hij ik heb nog nooit harder gereden als 170. Toen zei ik dat hebben we al lang gehad... :D

Toen gelijk de top maar even geprobeerd!
 

Colinh

Donateur 2023
Snelst in mn vader zn Astra 1.6 16v is 220 met toeren in rood, wat ik dus 2 seconde heb gedaan.
Met mn Omega A2 C20NE, is top 190, en met mn huidige A2 C26NE heb ik een tijdje 240 gereden van de week, met nog 1000 toeren over tot t rode gebied, maar meer deed hij niet.
Ik schrok er wel heel erg van wat hij kan :o :*)
Heb er geen beeldmateriaal van.


Gr Colin
 
Topsnelheid van mijn oude Omi (2.0i uit 1991) was 220 op de klok (vol gas naar beneden in de westerschelde tunnel.....) En normaal rechtuit 205.

Topsnelheid van mijn huidige Omi (B2 2.5TD) is 210 op de klok.

Snelst gereden met andere auto, 235 (Jaguar S-Type, 3.0 6 cyl.)
 
Ik heb met haar (de Omega), nog niet harder dan 170 km/h gereden. Eerst maar alles controleren en vervangen, wat nodig is. Blok wordt wel licht getuned, zodat ze het wat makkelijker krijgt, met het gewicht. Het snelste wat ik gereden heb is met een mercedes 560 sec geweest. 280 km/h.
Me Calibra doet 215 km/h. Calibraatje wordt nog een end getuned, maar zal niet echt harder meer lopen, maar wel sneller ernaar toe.....
 
Bovenaan