Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wat voor opvoerpomp 2.5tds

Ik ga dus de blitz ombouwen naar 2.5 tds. Maar wat voor dieselopvoerpomp moet ik er onder zetten? Kan de orig niet gebruiken, want die zit in de tank. En aangezien ik niet de omega tank er onder ga zetten, zal ik met n exterrne pomp moeten gaan werken. Kan t kloppen dat ik n 1/2 bar pompje moet hebben?
 
Gewoon een extern pompje opzoeken met de specificaties van de originele pomp in de tank. Heb ik ook gedaan toen ik m'n Commodore ombouwde naar C30SE. Wellicht kun je op BMW fora wat meer info achterhalen.

Heb je bij zo'n diesel ook te maken met een brandstofretourkoeler?
 
De specs kan ik moeilijk vinden. En ombouw-gerelateerde pompjes heb ik ook ervaring mee: mn manta met webers en mn huidige blitz met 3.0E. Nu zag ik vandaag op mn linde diesel heftruck een brandstofpomp zitten die qua uiterlijk pcies t zelde is als de pomp die ik nu op de 3.0 heb zitten. Ff over gehad met de technische dienst bij ons op de zaak. En zelfs met zijn 30 jaar in de dieselmotoren, durfde geen zekerheid te geven of ik de zelfde pomp er op kan zetten. Je zou zeggen: het kan. Want er zit een retour op. Maar is de druk niet te hoog voor de brandstofpomp die op de motor zit??? Lastig lastig lastig.... En er zit geen warmtewisselaar op de motor. ( om je vraag te beantwoorden haha )
 
Zoals je ziet krijg je een hele waslijst aan onder andere opvoerpompen, als je de specificaties van deze nu eens naast die van een externe pomp legt. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het allemaal erg spannend is, zolang de hogedrukpomp maar voldoende voeding krijgt.

PS. Met brandstofretourkoeling bedoel ik koeling voor de brandstof die retour uit de motor, naar de tank komt. Bij sommige VW modellen is hier namelijk sprake van omdat bij pompverstuivers de diesel door de kop loopt en dus heet wordt.
Nu zal zo'n 2,5 common rail zijn (?) Dus heb je dat in mindere mate. Maar goed, ik benoem het wel even. Als een omega dat niet heeft, zou het nu ook niet hoeven.
 
Ik zal vanavond nog es gaan puzzelen en googlen met jou link. Es kieken wat er uit komt. Mss kan ik mn huidige pomp van mn 3.0E behouden. Zou lekker zijn haha. Als ik wat vind, post ik t ff. Hebben we een antoord bij dit topic
 
Ff geneust v d week. De huidige pomp van mn 3.0e wordt t niet. De orig tds opvoerpomp in de tank levert 1 tot 5 bar naarmate de vraag van diesel. Nu ga ik proberen de pomp uit de tank onder de blitz te gaan hangen met een anti-terugloop-klep in de leiding zodat de pomp niet droog komt te staan na stilstand. Over n paar weken ga ik beginnen met het uitbouwen van de 3.0e om zo de tds er in te gaan hangen en aan te sluiten. Moet eerst nog ff n ascona a van n maat apk klaar maken haha. En heb de tds eens ff grondig schoon gemaakt. Inlaatbuizen waren behoorlijk vet van de carterontluchting. Zal v d week eens fotos maken. En ik heb besloten dat ik de egr ga afsluiten. Ff op youtube gekeken. Setjes zijn gewoon leverbaar, maak dat kunnen we ook zelf maken haha
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
De tds is geen common-rail en heeft geen brandstofkoelers.
de Y25DT "DTI" heeft er 2.
Eentje onder de bestuurder, en eentje vermoedelijk dichtbij het blok.
 
Ja jammer dat de laatste 2 jaar daar niet echt goed weer is geweest. Ik denk wel dt ik je blitz dit jaar samen heb zien staan met een soortgenoot
 
8):?8)De blit van mn maat pascal. Dat ding is echt ziek. Alles van senator in verwerkt. Compleet dash, airco, cruise contr, elec ramen, stuurbekr, board comp, ook 3.0e autom, verlengde neus, schijfremmen voor ( binnenkort ook achter), airride, alles betimmerd, binnenkort special paint, verbreed staal, daarachter hangt n bbq-blitz-cabine-aanhanger met complete keuken in de cab....... Ik doe t allemaal kalm aan, aangezien mn blitz niet in de skuur ( schuur ) past. Moet alles buiten doen. Verbreed dubbel lucht schiet al lekker op. Tds er in, en dan zal sevenum al wel aan de beurt zijn. Gaan we daarna weer verder met cabine uitbouwen en betimmeren. Daarna schijfremmen
 
Bovenaan