Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

water acher bijrijders stoel

Hallo allemaal

vandaag erachter gekomen dat ik een laag water achter me bijrijders stoel had
we hebben het zo droog mogelijk gemaakt.
wie weet waar dit vandaan kan komen.
als ik onder de auto kijk zie ik het ook druppen.

koelvloeistof is het niet volgens mij en benzine ook niet het ruikte niet.

Alvast bedankt voor de reacties

gr john
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan is je bak waarin je interieurfilter zit (onder je parafaan, passagierskant) overgelopen en is er water in je kachelhuis terechtgekomen. Die buizen lopen onder je vloerbekleding door. Wil je het goed droog krijgen, dan zul je de vloerbekleding weg moeten halen en het foam eronder loshalen en laten drogen.

Zie ook diverse eerdere topics hierover, die kun je met de zoekfunctie vinden.
 

Joep

Verbannen
Ik heb het laatst ook gehad. Tot op de bodemplaat alles weghalen en ook de voorste matten controleren want deze zijn vrijwel zeker ook kletsnat. Ik heb toen alles eruit gehaald op de voorstoelen na en in de Omega een kacheltje gezet met de ramen ietsjes open zodat het vocht weg kan. Intussen de bekleding en matten in de zon gelegd nadat ik al het water uit het schuim had geperst dmv erover heen lopen.

Ik had er zo'n 10cm water in staan doordat ik m'n Omega daarvoor nog had gewassen met hoge drukspuit en met name de voorruit haha... Mijn parafaan was ook verstopt dus liep t meteen de Omega in. Helaas kwam ik daar pas 2 dagen later achter omdat ik tijdens rijden ineens water hoorde klotsen... :P
 
Net de parafaan gecontroleerd.
En ja hoor water tot bijna het interieur filter.
opening weer vrij gemaakt en het water is er weer uit.

morgen effe goed schoonmaken en maar meteen het filter vervangen.

en dan de boel weer foed droogmaken

thx voor de tips
blij dat het weer opgelost is<br /><br />-- 31 aug 2014 14:24 --<br /><br />Net de parafaan gecontroleerd.
En ja hoor water tot bijna het interieur filter.
opening weer vrij gemaakt en het water is er weer uit.

morgen effe goed schoonmaken en maar meteen het filter vervangen.

en dan de boel weer foed droogmaken

thx voor de tips
blij dat het weer opgelost is
 

yoyo

The UK brothers
johngrave zei:
Net de parafaan gecontroleerd.
En ja hoor water tot bijna het interieur filter.
opening weer vrij gemaakt en het water is er weer uit.

morgen effe goed schoonmaken en maar meteen het filter vervangen.
en dan de boel weer foed droogmaken

thx voor de tips
blij dat het weer opgelost is

En het nu met regelmaat in de gaten houden!
(voorkomt natte voeten)
 
vant weekend ook opgelost mijn vriendin kreeg ook natte voeten! bleek gewoon een rubber niet in het schutbord te zitten, deze terug gestoken en nu maar afwachten tot hij weer buiten komt :)
 

ciaobapao

Donateur 2023
Had het 3 jr geleden na aanschaf vd auto ook, afwatering onder paravaan idd verstopt. Vloer rechts onder tapijt doornat.
Sinds vorige week met al die regen bleven de ruiten maar beslaan, met name de voorruit. Tot ik gistermiddag ontdekte dat de vloer aan passagierskant en achter de passagiersstoel weer doornat was.
Dus gistermiddag bij 5 graden, pollenfilterhouder onder paravaan maar weer gedemonteeerd. Rubberen afwatering weer verstopt met kleine blaadjes en modder. Was weer een zwembadje. De boel weer schoon- en gangbaar gemaakt.
Vanmorgen bij 0 graden vorst de vloer nog ff droogemaakt, voordat het vd week weer streng gaat vriezen. Never a dull moment with the Omega _O-
 

Bijlagen

  • omegaafwatering1.jpg
    omegaafwatering1.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 5
  • omegaafwatering2.jpg
    omegaafwatering2.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 5

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan nu nog het belangrijkste: je mag je tapijt en foam eruit gaan halen en drogen om te voorkomen dat dat kletsnatte foam je bodem laat wegrotten.
 
Bovenaan