Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

weg koelvloeistof

renepaul

Donateur 2024
beste mannen.

na een dag hard werken en bijna thuis krijg ik de melding "koelvloeistof " die wil je echt niet zien nu met deze temperaturen.
na geparkeerd te hebben zie ik dat het er aardig onderuit loopt en het tankje is ook leeg.
het loopt achter de motor naar beneden ik kan nog niet goed zien waar het precies vandaan komt,
ik ga morgen naar de vod ff laten kijken, hebben jullie iets dat je zegt "kijk daar eerst naar" ?
ik merkte wel dat ondanks de airco aan er wel af en toe een vlaag warme lucht binnenstroomde vandaag

koppaking is in 2008 vervangen door de vod

rené
 
Dat is inderdaad balen met dit weer. Een maand gelden is bij mijn auto de radiator vervangen. Zat een klein gaatje. Gelukkig had ik nog garantie.

Hans
 
voor de wasmachine zet ik in op de driewegklep incl slangen en deze zit

fotodriewegklep2.jpg

fotodriewegklep.jpg

driewegklep.jpg


Gr Jack
 

renepaul

Donateur 2024
dank je jack

had al lopen zoeken naar jou plaatjes, ik wist dat ik het ergens had gezien

de plaats zou zomaar kunnen wat betreft de lekkage
er lopen genoeg slangen zie ik
ik zie dat het een onmogelijke plaats is om er goed bij te komen zeg!

morgen even kijken bij de vod
 
Laat de VOD het systeem even onder druk zetten (zal ie waarschijnlijk wel uit eigen beweging doen...), dan zie je snel genoeg waar het lek zit.
Ik denk een lekke slang (uiteraard achter op het blok.... want daar kun je tenminste niet bij 8)7 )
 
renepaul zei:
dank je jack


er lopen genoeg slangen zie ik
ik zie dat het een onmogelijke plaats is om er goed bij te komen zeg!

morgen even kijken bij de vod

Kan ik weer volledig beamen.

Omdat ik na de tweede revisie zo st*m ben geweest mijn driewegklep verkeerd om aan te sluiten heb ik vandaag besloten het maar eens op te lossen. :h :( :( Wat een klus.

Gr Jack
 
Jupzz kun je bij een V6 niet vanaf onder bij. Dat is bij een 2.0 en 2.2 wel vanaf onder. }:)

Inderdaad parvaan met ruitenwissers weg en dan kun je er al met wat moeite bij. voor het wat makkelijker te maken kun je de inlaat plenum weg pakken en dan heb je wat meer ruimte.

Gr Jack
 
jack-omegax3.0xe zei:
Jupzz kun je bij een V6 niet vanaf onder bij. Dat is bij een 2.0 en 2.2 wel vanaf onder. }:)

Inderdaad parvaan met ruitenwissers weg en dan kun je er al met wat moeite bij. voor het wat makkelijker te maken kun je de inlaat plenum weg pakken en dan heb je wat meer ruimte.

Gr Jack

Kortom, het is een toch wel tijdrovende (rotte) klus :r Maar goed, bij een dergelijke constructie zijn er nu eenmaal onderdelen waar je niet(goed) aankomt. En laat dat nou meestal nèt de onderdelen zijn die sneuvelen..... 8)7
 
valt mee had het in een uurtje geklaard. Als je de parvaan eenmaal weg hebt kun je zo bij de klep. Denk als niet geoefende sleutellaar ben je een uurtje of twee zoet. Met het juiste gereedschap.

Gr jack
 

yoyo

The UK brothers
Precies Jack,
Je zegt het zelf al "met het juiste gereedschap".

Ik ga er idd vanuit dat het de driewegklep is omdat er ook een vlaag warme lucht binnenkwam en omdat e lekkage achter aan het blok is.

Het goeie gereedschap heb je idd nodig omdat de slangen klemmen(origineel) goeie klemmen zijn maar je krijgt ze hééééél moeilijk los. :(
En erop is ook weer hetzelfde verhaal. (Bij een 4 pitter is het al lastig qua ruimte, en bij een 6 cil nog minder)
De kosten voor de klep vallen trouwens best wel mee ik was voor de mijne +/- €50,00 kwijt. (incl nieuwe slangen klemmetjes) O-)
 

renepaul

Donateur 2024
Hoi mannen.
Vandaag met de kachel op max en de ramen open naar de VOD gereden. (lekker hoor met dit weer. pff
Daar aangekomen was eerst niets te zien, maar toen we de airco aandeden stroomde het vrolijk.
De monteur kijken met zijn lampje, en ja hoor bingo!!
Achterop de motor zag je het lekken, was niet eens nodig om de boel onder druk te zetten.
Conclusie: lekke 3 wegklep. (Jack heeft de wasmachine gewonnen)!!!!

Kan dus wel ff blijven rijden nu, en heb voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt bij de VOD.
ik heb een leuk prijsje kunnen maken met de VOD. En het klepje was nu 42€ incl.
De komende dagen dagen laat ik hem lekker staan, en met de motor naar het werk.

Gr René
 

yoyo

The UK brothers
Kijk precies wat ik dacht, de klep is (zoals gezegd) niet duur.
Wat voor deal heb je kunnen maken met de VOD?
 

renepaul

Donateur 2024
Aart

Ik heb een beetje gebluft over de arbeid wat het zou moeten zijn, ;)
Zij kwamen op 3 uur arbeid, maar ik zei dat een beetje monteur het wel in 2 uurtjes moest kunnen klaren,
(had natuurlijk eerst ff hier gelezen en zag dat Jack het in een uurtje kan).

Ik ben nu met onderdelen totaal 200€ incl kwijt.
Vondt ik wel een schappelijke prijs, en ik zet de auto neer 's morgens en 's middags weer rijden d:)b
Echt een VOD naar mijns inzien ;)
 
Als je betaalt zijn ze altijd d:)b ;)

Ik was nog geen 23,- euro voor de klep en 3 uurtjes de handen uit de mouwen steken kwijt :Y

Maar idd toegegeven,een V6 is een stukje lastiger 7(8)7
 
mag ik ook bij de 3weg klep club. :/

kwam er vandaag achter dat mijn koelvloeistofniveau, weer gezakt was en niet zon beetje.

na inspectie op de brug zie ik het water achter over het blok naar onder lopen.

echter zie ik niks aan de 3weg klep, of is dat zeer moeilijk te zien.

lekt de klep zelf, of op de slangen etc.....
 

renepaul

Donateur 2024
Ik kon het zien lopen als je voor de motor staat en met een zaklamp in het verlengde van de motor schijnt.
Onder de paravan, ietsje links van de motor.
En zowel de klep als de slangen of de aansluiting van de slangen kunnen lekken.
Het is erg lastig om er bij te kunnen, ik hoop dat je kleine vingers hebt.
Ook kun je voelen of het daar nat is.
 
het ergste is ik zie het niet lekken, dan was ik er snel uit.

maar verder zit er niks dan de 3 wegklep, en in het ergste geval de warmtewisselaar.

maar de klep komt morgen of overmorgen, dan kan ik die uitsluiten.

als het de warmtewisselaar is dan word het denk ik lastiger.
 
Bovenaan