Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

weg koelvloeistof

ach, denk maar dat je dit ook met een minder comfortabele Astra had kunnen hebben. Je kan de LMM ook op autoonderdelenzoeker.nl zetten, kost ie in ieder geval minder als bij de VOD!
 
jack-omegax3.0xe zei:
De ww vervangen is niet een karwei die je in een dag doet, je bent al drie of meer dagen bezig met het ontvetten en schoonmaken van alle slangen(Als je ze al niet hoeft te vervangen).

Gr Jack


Als het een beetje meevalt en je weet waar je mee bezig bent; kan die tijdsduur toch wel drastisch worden ingekort. Ben zelf 3kwart van mijn vrijgenomen dag bezig geweest(uurtje of 5/6 dus), en had toen de warmtewisselaar en letterlijk ALLES in die buurt vervangen. Dus warmtewisselaar/thermostaat/bougiekabels/pakkingen/ringen(o.a. koelvloeistofbrug),klepdekselpakkingen + klepdeksels enz. Inclusief het enorme k*twerk van de vervanging van de DISmodule achterop het blok.


Enneh, E10 in onze auto's gooien(die rotzooi uit Duitsland) vinden ze niet fijn en gaan ze onherroepelijk tegensputteren. Google er maar eens op.
 
ja die e10 had ik niet met bedoeling getankt, zag het pas toen ik de slang terug deed.

maar zoals gezegd ga ik binnenkort even bij jack langs dan weet ik meer.

en kan ik eventueel overwegen wat ik doe, als het te duur word gaat de omega helaas weg.

mocht er een koppakking toch defect zijn word het een tijdrovende en geldrovende klus, ondanks dat ik in een garage werk met alle apparatuur en gereedschap.

dan gaan we maar kijken voor een nieuwe b1, waarom bestaat er geen b2 met een b1 dash? :) maar goed das off topic.
 
uninvited zei:
ja die e10 had ik niet met bedoeling getankt, zag het pas toen ik de slang terug deed.

maar zoals gezegd ga ik binnenkort even bij jack langs dan weet ik meer.

en kan ik eventueel overwegen wat ik doe, als het te duur word gaat de omega helaas weg.

mocht er een koppakking toch defect zijn word het een tijdrovende en geldrovende klus, ondanks dat ik in een garage werk met alle apparatuur en gereedschap.

dan gaan we maar kijken voor een nieuwe b1, waarom bestaat er geen b2 met een b1 dash? :) maar goed das off topic.


Als Jack d'r om de een of andere reden geen zin in heeft, stuur je mij maar een bericht. Als ik nog ergens ertussen vrij ervoor kan maken is het een klusje van een halve dag(warmtewisselaar).

Wat de E10 betreft, ik ken 2 mensen waarvan hun Omega iets anders liep met de E10 erin; en het lijkt me stug dat ze allebei nèt op dat moment iets aan de auto hadden. 1 van die 2 heb ik persoonlijk in onderhoud en die motor is perfect. Na reguliere 95 erin te hebben gedaan was het onregelmatig lopen verholpen. Toeval of niet; ik sta er nu toch wantrouwig tegenover. De E10 kan overigens ook slangen e.d. aantasten, en is eigenlijk helemaal ongeschikt voor alle oudere(15+) auto's. 90 procent van na 2000 kan er zonder problemen op lopen, maar vergeet niet dat 10 procent van het autopark alsnog een HELE hoop verschillende merken en types zijn. Ik zou de gok niet (meer)nemen...
 
ok alvast bedankt voor het aanbod.

die e10 tank ik ook niet meer kan goed zijn dat die daar door sputtert.

-- 09 maart 2011 16:40 --

nou morgen gaan we aan de klus beginnen, na aanraden van een forumlid begin ik er zelf aan.

net alles besteld, helaas kon de vod niet alles leveren dus ergens anders moeten gaan...

doen gelijk de filters en vloeistoffen vervangen, en wat ik nog meer tegenkom!

wish me luck!!!!!! :'(<br /><br />-- 10 maart 2011 17:02 --<br /><br />nou alles eraf gehaald geen lek kunnen zien.

koelsysteem onder druk gezet, en het komt onder de beugel van de dis onsteking uit, dus hoogstwaarschijnlijk de koppakking die naar buiten lekt.

erg balen!!!!

ga kijken of dit redelijk te doen is anders gaat die naar de sloop, en is het omega avontuur snel voorbij.
 
Bovenaan