Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Welk merk banden????

Heren ik ben benieuwd welk merk/type banden het meest onder de omega gelegd worden.
Ik heb zelf al van alles gehad maxxis,vredestein,maar ben nu weer aan een nieuw set zomerbanden toe.
Ik rijd ongeveer 25000 km per jaar, dus ik laat me graag voorlichten wat jullie bevindingen zijn qua banden.
Groeten Henk
 
Dag Boes,

Ikzelf ben zeer tevreden en te spreken over de Primacy van Michelin. Goede grip nat en droog, stil en bij normaal rijgedrag slijten ze niet te snel. Ook niet als je jezelf af en toe even laat gaan.d:)b
 
Uniroyal heb ik onder de bus omwille van de goede tractie. Op de omega gaan deze binnenkort ook vooraan komen. Achteraan zo goedkoop mogelijk. Daarbij is grip niet van belang voor mij. Omwille van de camber bij verlaagde omega slijt een achterband bij mij om de 4000km dus mag niet teveel kostend:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Primacy is een veilige keuze gezien de duurzaamheid. In mijn maat niet te krijgen, wel de Pilot Sport 4. Ook erg fijn, meer sportief dus slijt wat sneller. Erg goede waterafvoer.

Heb inmiddels onder zowel de Omega als MB ook de Dunlop Sport Maxx RT en de RT2 gehad. Een stuk stiller dan de Michelins, minder duur en slijtage valt mee. Qua prijs/prestatieverhouding winnen de Dunlops het voor mij. Specifiek op de Omega merk ik dat deze beter spoort met de PS3's op de Sport Stars. Op de 19" AMG's onder de CLS geen verschil in gedrag tussen de Dunlop en PS4.
 
Heb op de 17” zomervelgen 2 stuks Michelin Primacy 4 liggen (absoluut top) en 2 stuks Continental (absolute troep, genoeg profiel, veel herrie maar amper grip). Nou vind ik overigens alle Conti’s die ik de afgelopen jaren op heb gereden troep. Misschien wat persoonlijks, maar ben er niet over te spreken. Maten: 235/45r17

16” zomer had ik Good Year Efficientgrip, was ook super. Maten: 225/55r16

16” winter Michelin Alpin nogwat (ook gewoon top). Maten: 225/55r16
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Conti Eco meuk of een fatsoenlijke SportContact?

Ik vond de SC3's hele fijne banden. De TS830 en TS850 winterbanden zijn ook geweldig, veel beter dan de Pilot Alpin 4's die ik voorheen had.
 
Ik heb nu m'n winterset er onder zitten. Maar ik had half maart nieuwe banden ( maxxis) achterop laten leggen. Daarvoor lagen er vredestein banden op, maar dat vond ik echt niks. Maar de maxxis banden waren helemaal glad. Ik zal eens even nalijken hoeveel km ze erop hebben gezeten.
 
Da’s vrij snel opgereden, gezien je aantal km’s op jaarbasis. Ik deed met de eerste set GoodYears 85.000km waarna ik ze op vond (nog APK waardig) en heb vervangen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goedkope banden gaan vaak ook maar de helft van de km's mee. Zo goedkoop zijn ze niet als je het per km terug gaat rekenen. Plus elke keer de montagekosten en vaker balanceren als het weer eens gaat trillen.

40.000 met m'n Pilot Sports is de max tot op heden. Maar dat zijn ook een stuk zachtere banden dan de Primacy's bijv.
Onder de E klasse had ik destijds de RT2's voorop laten monteren, daar had ik 25k mee weg en toen zat er nog ruim 6mm op, dat vond ik voor zo'n sportief gummetje best heel netjes.
 
Goedkope banden gaan vaak ook maar de helft van de km's mee. Zo goedkoop zijn ze niet als je het per km terug gaat rekenen. Plus elke keer de montagekosten en vaker balanceren als het weer eens gaat trillen.

40.000 met m'n Pilot Sports is de max tot op heden. Maar dat zijn ook een stuk zachtere banden dan de Primacy's bijv.
Onder de E klasse had ik destijds de RT2's voorop laten monteren, daar had ik 25k mee weg en toen zat er nog ruim 6mm op, dat vond ik voor zo'n sportief gummetje best heel netjes.
Denk dat het Dunlop of michelin gaat worden,maar dat word pas in het voorjaar 2020.
 
Ik zou ook nieuwe bandjes moeten leggen op een 'nieuw opgeknapte' setje velgen. Voor tegen de zomertijd van 2020 weer mooi te kunnen rondrijden. Maar in de maat 265 35 18 die op camber staan word het toch iets goedkoper dan kwaliteit. Die zijn zowiezo al wat duurder dan de 225 of 235 waar hier meestal mee gereden worden. En dan voor max 4 a 5000 km ... mits wat veel speeltijd... 3000km ga ik liefst geen 280per band betalen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die maat ligt hier ook achterop, 280 per band kost dat spul al jaren niet meer. Dat haal ik zelfs met m'n 285 30 19's niet.
 
Nee maar ik hoop er toch 2 voor max 150euro te hebben... als je weet dat je ze zowat ieder jaar moet vervangen voor een auto die maar 1x per week gereden word. Tenzij dat ik met de A2 weg ben dan kan het ooit 1x per 3 weken zijn...
 
Hier goede ervaring met Hankooks Ventusprime 2. Komt straks een nieuwe set van onder. Ze bevielen me zelfs beter dan de Michelin Primacy 3 en ze gaan ook langer mee, terwijl ze minder kosten.
 
Bovenaan