Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

welk merk zomerbanden

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Hoi,

ik ga (moet) binnenkort zomerbanden aanschaffen met de maat 245x45x17 :h

mijn voorkeur gaat uit naar Michelin, maar is dat de beste voor de omega en dan welk type?

of zijn er andere goede merken in deze maat in combinatie met de omega?

de zomerbanden die ik nu heb zijn ook Michelin, en ben daar zeer tevreden over alleen zitten deze niet meer in het assortiment -O-

graag jullie advies d:)b

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Officieel heb je 235 45 17 nodig, die maat heb je nu ook. Gezien de 7.5J velgbreedte zou ik dat voorop ook aanhouden, achter zou evt. 245 kunnen.

Michelin Primacy 3 is de opvolger. Ook een aardig rubber, gaat wel minder lang mee dan de Primacy HP. Dat zal sowieso wel opgaan, sinds die mooie symbooltjes erbij staan wat banden scoren op o.a. afrolgeluid maken de bandenfabrikanten hun rubber wat zachter om op dat gebied beter te scoren, aangezien kopers blijkbaar eerder daarnaar kijken dan naar duurzaamheid.

Goodyear Eagle F1 Assy 2 is ook verkrijgbaar in die maat, komt goed uit diverse tests maar ik ben er zelf helemaal niet over te spreken. Bij mij gaat het dan wel om een andere bandmaat. Ze zijn erg slecht te balanceren en mijn achterbanden heb ik moeten laten trimmen omdat er fabrieksaf een veel te grote hoogteslag in het profiel zat. GY werkt volgens meerdere bandenboeren met een vrij grote tollerantie op dat gebied. Dat blijkt..

Andere goede optie, Bridgestone Turanza T001.

Onze Engelse buren zijn ook tevreden over de Dunlop RT, slijt alleen erg snel. Wél stil. _O-

Neem wel een band met velgrandbescherming..

Edit: Primacy HP kun je overigens nog wel gewoon krijgen: klik.
 
Ik heb de Michelin Primacy 3 om mij Omega gemonteerd half jaar terug,
bevalt prima, geen hoogte slagen of veel lood wat er moet.

Dat de banden sneller slijten is volgens mij maar schijn want,
ik dacht laatst er kan wel minder profiel op een nieuwe band zitten ik meten en jahoor, op een Michelin 6 a 6.5mm en continental hetzelfde verhaal.
terwijl er voorheen altijd 8mm opzat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan heb ik met 6.5mm profiel op m'n conti's de laatste 10.000km geen rubber versleten. :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
CSC3

Ik mag binnenkort m'n 265'ers vervangen, zal het tegen die tijd eens opmeten.
 
Mijn zwager werkt bij een bandenboer die ik niet bij naam zal noemen :)
Die doet uit interesse soms wat steekproeven op profieldieptes en het klopt dat er mee "gesjoemeld" wordt.

Sommige a-merken hebben bar weinig profiel op de nieuwe banden zitten.

Heb de vorige keer naar een budgetband gezocht na jarenlang met Good Year Eagle F1 te hebben gereden.
De goodyears plakken goed maar slijten als gekken. Moest elk jaar nieuwe bandjes.

Heb nu voor de omega eens gekozen voor budgetbanden. Ben terecht gekomen op Wanli (S1088 in 245-45-17).
Veel verschillende recensies erover, van waardeloos tot perfect.
Rijd nu sinds augustus vorig jaar met de wanli's op de achterwielen en ze bevallen me prima.

Mijn zwager moest ze monteren en zei dat het ideale banden zijn om te monteren en dat hij bijna niks hoefde te doen voor het balanceren.

De goodyears betaalde ik altijd 140 euro voor (per stuk!) en de wanli's kosten me 60 euro (ook per stuk uiteraard).

Heb nu voor de voorwielen ook Wanli's besteld.
Hebben een tof v-profiel en doen het perfect in mijn optiek.
 
opcxtreme zei:
Mijn zwager werkt bij een bandenboer die ik niet bij naam zal noemen :)
Die doet uit interesse soms wat steekproeven op profieldieptes en het klopt dat er mee "gesjoemeld" wordt.

Sommige a-merken hebben bar weinig profiel op de nieuwe banden zitten.

Heb de vorige keer naar een budgetband gezocht na jarenlang met Good Year Eagle F1 te hebben gereden.
De goodyears plakken goed maar slijten als gekken. Moest elk jaar nieuwe bandjes.

Heb nu voor de omega eens gekozen voor budgetbanden. Ben terecht gekomen op Wanli (S1088 in 245-45-17).
Veel verschillende recensies erover, van waardeloos tot perfect.
Rijd nu sinds augustus vorig jaar met de wanli's op de achterwielen en ze bevallen me prima.

Mijn zwager moest ze monteren en zei dat het ideale banden zijn om te monteren en dat hij bijna niks hoefde te doen voor het balanceren.

De goodyears betaalde ik altijd 140 euro voor (per stuk!) en de wanli's kosten me 60 euro (ook per stuk uiteraard).

Heb nu voor de voorwielen ook Wanli's besteld.
Hebben een tof v-profiel en doen het perfect in mijn optiek.

wanli is in duitsland al in diverse testen door de mand gevallen knappen halverwege de test onder de auto weg
 

Joep

Verbannen
Zal wel meevallen Henri. Anders reed Arjan er niet vanaf augustus met volle tevredenheid mee en kiest ie voor de voorbanden niet voor niks wederom Wanli.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
B-Buster zei:
Officieel heb je 235 45 17 nodig, die maat heb je nu ook. Gezien de 7.5J velgbreedte zou ik dat voorop ook aanhouden, achter zou evt. 245 kunnen.

Michelin Primacy 3 is de opvolger. Ook een aardig rubber, gaat wel minder lang mee dan de Primacy HP. Dat zal sowieso wel opgaan, sinds die mooie symbooltjes erbij staan wat banden scoren op o.a. afrolgeluid maken de bandenfabrikanten hun rubber wat zachter om op dat gebied beter te scoren, aangezien kopers blijkbaar eerder daarnaar kijken dan naar duurzaamheid.

Neem wel een band met velgrandbescherming..

Edit: Primacy HP kun je overigens nog wel gewoon krijgen: klik.


bedankt allemaal voor het advies en uitleg d:)b

ja klopt Jaco,

was even gaan kijken en was er van overtuigd dat het 245 was _O-

achter 245 is dus mogelijk? lijkt me wel mooi staan d:)b

ik ga voor de Michelin Primacy HP of voor Primacy 3 moeilijke keuze 7(8)7

wat te kiezen?

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De HP gaat langer mee, de 3 is wat moderner. Ik zou de HP nog een keer nemen, die dingen gaan lekker lang mee.

@ Wanli e.d., niet mijn keuze. Ik word er niet blij van en vind dat ik niet moet gaan bezuinigen op rubber als ik ook gek doe met investeringen in opleukingen. Daarbij is mijn persoonlijke ervaring dat een A-merk band fijner rijdt. En als ik dan een keertje in Duitsland ben en een tijdje wil spelen wil ik dat doen zonder na te denken of die banden kunnen volgen.

Vervolgens kan ik me voorstellen dat de prioriteiten van anderen verschillend, een Euro kun je maar 1x uitgeven.

Leuk filmpje hierover:
[youtube]http://youtu.be/YhWUwqz5hhw[/youtube]
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een bandenboer waar ik regelmatig kom had het erover dat de 3 maar iets van 60 procent meegaat van wat de HP deed. Net wat je belangrijker vindt.

Edit: bij die Energy Savers maakt het niet uit @ profieldiepte, die zijn zo hard dat ze de auto overleven. :P
 
Ik werk ook bij een bandenbedrijf, de primacy 3 slijt idd wel iets sneller.
Maar dat die maar 60 procent meegaat ten opzichte van de primacy hp is wel wat overdreven! ;)

Wanli is mijn merk helemaal niet.
zelfde geld voor Hifli vaak trekt de auto naar 1 kant wissel je de banden van link naar rechts dan trekt die de andere kant op...
 

tonboy

Verbannen
heb bij Ron van Empel in Tiel op zijn advies 17" Hifli laten monteren, sturen perfect, geen problemen tot zover. kwam mij voor 2 stuks op in totaal 140 euro
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
wybe zei:
Ik werk ook bij een bandenbedrijf, de primacy 3 slijt idd wel iets sneller.
Maar dat die maar 60 procent meegaat ten opzichte van de primacy hp is wel wat overdreven! ;)

Wanli is mijn merk helemaal niet.
zelfde geld voor Hifli vaak trekt de auto naar 1 kant wissel je de banden van link naar rechts dan trekt die de andere kant op...

Geen idee, ik heb het van horen zeggen als IT'er. :P

Ze waren daar redelijk duidelijk over doordat een taxibedrijf er klaar mee was toen bleek dat ze zoveel sneller moesten vervangen. Tikt ook wel aan bij die kilometers. _O-
 
B-Buster zei:
wybe zei:
Ik werk ook bij een bandenbedrijf, de primacy 3 slijt idd wel iets sneller.
Maar dat die maar 60 procent meegaat ten opzichte van de primacy hp is wel wat overdreven! ;)

Wanli is mijn merk helemaal niet.
zelfde geld voor Hifli vaak trekt de auto naar 1 kant wissel je de banden van link naar rechts dan trekt die de andere kant op...

Geen idee, ik heb het van horen zeggen als IT'er. :P

Ze waren daar redelijk duidelijk over doordat een taxibedrijf er klaar mee was toen bleek dat ze zoveel sneller moesten vervangen. Tikt ook wel aan bij die kilometers. _O-

Zie je wel, Wybe laat het zien met zn foto's best veel verschil van band tot band.

@B-Buster, als ik 500.000km in een taxi moest rijden zou ik waarschijnlijk ook andere bandjes nemen.
Ik rijd 10.000 per jaar, voornamelijk kleine stukjes in de stad.

De Wanli's die ik heb trekken niet naar 1 kant, ik vind ze zelf erg stil, ook al zeggen alle reviews dat ze lawaaiig zijn.
Nu is een omega natuurlijk wel iets beter geïsoleerd dan een gemiddelde auto. Ik heb er iig geen last van.
Zou achter eens moeten laten meten door mijn zwager, maar zo op het zicht zijn ze nog nauwelijks afgesleten sinds de montage in augustus.

En qua montage, dat is natuurlijk niet het probleem van de rijder, maar mijn zwager vond ze ideaal te monteren, beter dan bijv michelin zei hij.

Helaas gisteren bij montage nieuwe bandjes moeten constateren dat er een kleine slag in 1 velg zit.
Dus de velgen met de nieuwste gaan nu naar de achteras en die van de achteras naar voren.

Overigens moet 1 ieder zelf weten welke band in welke maat hij neemt hoor.
Volgens mij was de vraag van de TS ook welke band hij het beste kon nemen.
Kan alleen maar mijn persoonlijke mening/ervaring geven. Niet mee eens is jammer. Mij bevallen ze wel *O*
En ik hoef een stuk minder euro's af te rekenen. In mijn geval win-win :)
 
Bovenaan