Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Werkplaatshandboek Omega B 2.5L DTI

Hallo allemaal!

Ben op zoek naar een werkplaatshandboek voor een opel omega B met de Y25DT motor. Een voor de bmw e39 525d zou ook prima zijn.
Ben al bijna 200eu verder in manuals en heb nog steeds eigenlijk niet echt een goede voor de motor in mijn Blitz B.
De TIS cd moest bij mij via een alternatieve versie opgestart worden, waardoor die ondragelijk traag werdt! De jetzt helfe ich mir selbst van de bmw E39 heb ik al, maar deze gaat er helaas niet diep genoeg op in.
Heb een olielek die ik wil verhelpen en moet misschien ook de kop trekken!
Engelse of zelfs Nederlandse documentatie zou top zijn, maar met Duits moet het uiteindelijk ook wel lukken.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 
Aan top. Het olielek lijkt uit het kunstof deel te komen waar de olie vuldop ook op zit. Tussen het vlak waar de verstuivers in komen. Het alleen wel duidelijk olie, geen diesel met vuiligheid.
Had ook nog een serieuze lek in m’ n inlaatspruitstuk. Toen ik ‘m eraf haalde zag ik dat het van de 1e cilinder van 1 klep vandaan kwam. Het plastic was er gewoon gesmolten! Na het een beetje bij geveild te hebben en schoon te maken kwam er nog gewoon een asje en een wervelklep uit t spruitstuk vallen :S. Terwijl de motor helemaal geen rare geluiden gaf en goed liep, afgezien van het lek. Het lek werd met de nieuwe pakkingen toch nog een stuk erger, waarnaar het een goed gat in mijn spruitstuk brandde en de motor nog in noodloop ging. (Ineens merkbaar minder vermogen terwijl er qua geluid niks veranderde)
Dit terzijde, uiteindelijk heb ik nieuwe pakkingen en ook weer een nieuw spruitstuk geplaatst. Heb nu alsnog een lekkend geluid, maar geen rook. Ik moet voor de zekerheid nog ff met wat sop het spruitstuk langs, maar had in eerste instantie geen lek gezien of geroken. Het lekkende geluid is nog steeds zo erg als met het grote gat.
Denk dat ik wat betreft het spruitstuk lek gewoon met wat sop moet gaan checken en evt. Het spruitstuk er weer vanaf moet halen voor visuele inspectie? Als dat niks oplevert een compressietest voor een lekke klep?

Hoop dat jullie hier wat van weten.
 
Bovenaan