Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wie kan mij helpen??? lampjes van ECC!!

Ik ben bezig met het vervangen van de lampjes van ECC, maar nu ik de lampjes kan bereiken en eruit kan draaien, blijken de lampjes niet zomaar te vervangen. Ze zitten vast in het zwarte draaiknopje waarmee ze op de printplaat zitten, en die ijzeren contactjes zitten ook aan het lampje vast!

Ik las overal dat die lampjes zo te vervangen waren, dus ik naar de automaterialenzaak om lampjes. Die kan ik dus niet gebruiken? Of wel?

Zijn deze lampjes te vervangen, of is dit überhaupt niet mogelijk??? Het zijn er 5...

Als ik op o.a. dit forum had gelezen dat dit niet zelf te doen is dan was ik er uiteraard niet eens aan begonnen. Nu ligt alles uit elkaar en dan blijken de lampjes niet zomaar te vervangen. 8)7

Graag hulp!
 
Volgens mij zijn de lampjes met houder die je een kwartslag moet draaien een geheel, dus waarschijnlijk heb je de verkeerde lampjes, zijn volgens mij geen steeklampjes , maar ik kan het fout hebben !

Gr. Hugo
 
hugo46 zei:
Volgens mij zijn de lampjes met houder die je een kwartslag moet draaien een geheel, dus waarschijnlijk heb je de verkeerde lampjes, zijn volgens mij geen steeklampjes , maar ik kan het fout hebben !

Gr. Hugo


Ja Hugo, ik denk dus ook dat het geen steeklampjes zijn!

Dit heb ik nergens terug kunnen vinden, er werd overal verteld dat de lampjes gewoon te vervangen zijn, en er werd nergens verteld dat dit lampjes zijn met een houder. Dus dan ga je er vanuit dat je de lampjes zo kunt vervangen.

Morgen moet de Omega naar de VOD voor een grote beurt. Het is een beetje lullig maar dan kan ik niet anders dan de auto daar op deze manier af te leveren met het dashboard uit elkaar, samen met een begeleidende brief met daarin de vraag of ze zelf de lampjes willen vervangen en alles weer terug in elkaar willen zetten.

Ik dacht dit doe ik zelf wel ff, maar zo makkelijk is het dus niet. Hopelijk komen andere knutselaars die in de toekomst ook dashboard lampjes zelf denken te vervangen op dit topic terecht waarin ze dus lezen dat dit lampjes moeten zijn MET HOUDER, en dat het dus geen steeklampjes zijn. Niet fijn als je er achter komt terwijl alles open ligt, en je moet ook weer met de auto weg de volgende dag _O-
 
Ik heb er LEDs in gedaan, fitting T4.7, zie viewtopic.php?t=5631

Weet alleen niet of je deze lampjes bedoelt. Die zijn voor het backlight van de lcd schermpjes. Die voor de drukknoppen zijn wel gewoon steeklampjes.
 
Jevv zei:
Ik heb er LEDs in gedaan, fitting T4.7, zie viewtopic.php?t=5631

Weet alleen niet of je deze lampjes bedoelt. Die zijn voor het backlight van de lcd schermpjes. Die voor de drukknoppen zijn wel gewoon steeklampjes.

Dan moet ik je topic toch eens even goed doorspitten :-) zijn heel wat pagina's. Zal ik straks eens doen.

Dus die lampjes voor de druk knopjes zijn wel steeklampjes? Bij mij toch niet hoor. Die voor de drukknopjes kun je gewoon makkelijker bij dan die lampjes voor het lcd scherm. En bij mij zit daar gewoon een hoedje aan vast. Misschien bij iedere omega anders.
 
Nu ik op de link klik zie ik dat ie de pagina niet meelinkt. Het staat op de op een na laatste pagina :).

Zou inderdaad kunnen dat je net een ander type hebt. Ik heb de notenhouten versie met climate control. Hij is uit '99.
 
Jevv zei:
Nu ik op de link klik zie ik dat ie de pagina niet meelinkt. Het staat op de op een na laatste pagina :).

Zou inderdaad kunnen dat je net een ander type hebt. Ik heb de notenhouten versie met climate control. Hij is uit '99.

Ja die versie heb ik ook met notenhout. Ik heb een carbon set gekocht, vind ik toch mooier en daarom wilde ik meteen de lampjes verwisselen. Ik heb de omega zojuist alvast bij de garage weggezet. Dan kunnen zij het mooi afmaken. Demontage is in ieder geval al gedaan. Lampjes vervangen en de boel weer aansluiten en monteren moet te doen zijn voor ze..
 
Anders lampen bestellen bij www.xenonl.com, daar heb voor een prikkie lampen. Bij de dealer betaal voor Philips-lampen gerust € 100,00 per stuk voor. Op de site incl. porto € 40,00 per paar.

Jan.
 
JW G zei:
Anders lampen bestellen bij http://www.xenonl.com, daar heb voor een prikkie lampen. Bij de dealer betaal voor Philips-lampen gerust € 100,00 per stuk voor. Op de site incl. porto € 40,00 per paar.

Jan.

Bedankt voor de tip Jan!
Voorlopig heb ik geen lampen nodig. Maar zo'n adresje is altijd handig d:)b
 
In deze lampjes heb je 2 varianten. 1 met vast voetje ( die zitten in de ecc) en een met een steek voetje.

Je hebt de lampjes nodig met vaste voetjes. oude eruit draaien en nieuwe erin en klaar is kees,
 
Bovenaan