Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wie kan mij helpen met schoonmaken gashuisklep en daaromheen?

Hoi, ik ben nieuw hier, rij al drie jaar met heel veel plezier in mijn Opel Omega 2.0Xev 1998, thans 185.000 km.
De laatste 70.000 km zijn door mij gereden. Eigenlijk zonder problemen, maar echt heel lekker heeft ie nooit helemaal gereden en dan vooral bij warm weer en bij warme motor. Eerste start en dan snelweg doet ie prima. In de stad wordt ie stroef en stroperig. Volgende dag weer fris. Auto heeft al eens een nieuwe lambdasonde gekregen, uitlaat gelast, alle filters vervangen. Nu komt Opeldealer niet verder dan nieuwe luchtmassameter voor 300 euries.
Nu lees ik vaak over het vervuilde gashuisklep en de carterventilatie. Mijn garage (niet de dealer) wil er nog niet aan. Zelf ben ik niet onhandig, maar een kluns met auto's. Oftewel, wie wil mij daarmee een keer helpen of moet ik aan een ander probleem denken gezien het bovenstaande? Ik tank bijna altijd premium benzine, heb al een paar keer zo'n potje Wynn's er in gemikt, maar nog niet met voldoende resultaat.
Groet, Mick
 
Dank Wim, voor de link. Het opboren en schoonmaken is geen probleem, wel het ding losmaken van de motor, met slangen en cruise control. Het is als met computers bouwen, wat ik doe. Echt simpel, toch zijn er maar weinig mensen die het aandurven. Zeker een eerste keer. Vandaar mijn vraag _/-\o_
Kan er iets fout gaan met gaskabel, cruisecontrol? Komt er iets uit die slangen? En zo ja, hoe hou ik dat tegen? En kan ik die slangen nog controleren op iets? Het moet langs de weg, geen garage of iets.

Alvast dank!
 
Nee, koelvloeistof geloof ik, even een M10 boutje in de slang steken als stop, nee en controleer de slangen even op overmatige aanslag, willen nogal eens vollopen met drap of roet als de auto niet vaak word gebruikt (nu zit dat bij jou wel goed geloof ik). Als je de sleutel maar uit het contact houd. En als je computers kunt bouwen is dit echt een klusje van niets :D Zorg wel even dat je pakking heel blijft, of dat je een nieuwe hebt liggen.
 
Ik ga het proberen. Als het weer wat beter is 8), nu te warm langs de weg. Laat ik je nog weten. Hopen ook dat het iets oplevert. Eerste 15 jaren heeft ie wel weinig gelopen. Volgens mij ook nog een tijdje als taxi, ik vond althans taxi-kaartjes in de wagen. En wat krassen op het dak. Vooral stil gestaan dus, met draaiende motor.
Weet jij misschien ook het verschil tussen nieuwe luchtmassameters van 300 euro en die van 100 en ook wel van 50 euro? Want als ik mijn kenteken ingeef, zijn dit allemaal opties. Waarom zou ik dan de duurste kopen? Volgens de winkel zijn ze allemaal goed.
 
Persoonlijk koop ik altijd het goedkoopste van een 'goed' merk. Klinkt dom, maar beetje wegblijven van de overpicede zooi, en van de echt goedkope zooi. :D
 

Joep

Verbannen
Luchtmassameter op Ebay kopen, scheelt veel geld.
Opboren van je carterventilatie raad ik af. Je olieverbruik gaat daarmee omhoog.

Waar kom je vandaan? Ik wil je wel helpen eventueel.
 

Joep

Verbannen
Is mij door diverse monteurs afgeraden om genoemde reden. Zelf heb ik dit ook niet echt gemerkt met de 2.2.
 
Bovenaan