Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wiellager rechtsachter vervangen

Hebben vandaag heel wat duidelijkheid gekregen over het cuppende/zoefende geluid in de omega x25xe.

Hebben aandrijfassen, remklauwen, en remschijven eraf gehaald. Zodat we echt goed konden luisteren.

Linksachter draait ie mooi soepel, rechtsachter hoor je duidelijk het lager schrapen.

WIj gaan begin augustus met 3 man erin op vakantie naar Spanje dus het lijkt ons wel verstandig dat lager te vervangen.

Is er iemand op dit forum die ons erbij kan helpen? Wonen in Ommen omgeving Zwolle.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb het laten doen bij de VOD.

Deze hebben daar per kant ettelijke uren ingestopt om dat die lagers nogal vast'geroest' waren.

Meer kan ik je er niet over berichten, maar verwacht geen klus van een 'uurtje'.
 

Andrew

600.000
Ik zou dat inderdaad bij de garage laten doen, kostte de garage voor 1 kant meerdere uren werk, was een rotklus om het lager eraf te krijgen.

Andrew
 
Bij een garage laten doen is niet onze 'optie 1' zegmaar.

Gezien de auto is geschorst en onverzekerd is.

We hebben nu alles losliggen, je kan overal mooi bij en beschikken over relatief veel gereedschap. (aandrijfas, remklauwen, remschijven zijn er af)

Mooiste zou zijn dat een handige harry ons hierbij kan helpen tegen vergoeding uiteraard.
 
Lager is inmiddels vervangen.

Aan de auto er niet afgekregen. Dus gehele draagarm RA eraf en eruit geperst in garage.

Deel van lager zat zelfs al in de naaf gevreten, moest eruit gefreest worden. Dus was wel nodig om te vervangen..
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
infineonz zei:
Lager is inmiddels vervangen.

Aan de auto er niet afgekregen. Dus gehele draagarm RA eraf en eruit geperst in garage.

Deel van lager zat zelfs al in de naaf gevreten, moest eruit gefreest worden. Dus was wel nodig om te vervangen..

Hmm hieruit begrijp ik dat jij toch wel wat meer 'sleutelervaring' hebt dan ik,
voor mij is dat dus een wijze keuze om dit bij de VOD te laten doen _O-
Veel succes met het nieuwe lager ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod=Vega]Zoals in de Algemene Voorwaarden staat die je hebt gelezen toen je je aanmelde, wordt er van elk nieuw lid verwacht dat hij/zij zich netjes voorstelt in Wie ik ben...[/mod]

Je hebt speciaal gereedschap om de naven eraf te krijgen.
Misschien kan je een foto plaatsen van je probleem.
 
Bovenaan