Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wiellagers achter vervangen B2 valt ontzettend tegen!

Mijn man is de wiellagers achter aan het vervangen...

Volgens iedereen was het een fluitje van een cent maar... dat viel even vies tegen!

Lijkt wel of wij alles anders hebben dan dat er normaal zou moeten zitten... En daarbij zat alles vooral zeer goed vast... pfff...
Na uren sleutelen zijn we er nog steeds niet...

Morgen gaat hij wat anders bedenken... Wat weet ik niet precies...

Maar hij heeft hier een mooi hulpmiddel gevonden, pdf, dus dat gaat hij morgen gebruiken.

Ik ben benieuwd of het hem lukt....

Verder... ik word GEK van onze gillende Turbo... pfff... iedereen kijkt ons aan als we wegrijden... maar goed... het kon niet veel kwaad en het verhelpen zou veel geld kosten... maar irritant is het wel!
Klinkt als een gillende V-snaar...

En als laatste hebben we nog een vreemd geluid, dat niemand kan verklaren... raar maar waar.... voorin ergens... Overal alles nagezocht, maar... niemand kan wat vreemds vinden...
We hebben een spookauto!

Verder ben ik nog steeds blij met de auto... 376.??? km staat er nu op de teller! Maakt overal vreemde geluiden maar ach, straks als de wiellagers zijn vervangen, dan is hij verder voor de APK wel weer goed zat... had ik zo begrepen! En de rest van de geluiden... er moet ergens een rubber vervangen worden en er is nog iets...

Groetjes Saïma (Lusajoda)
 
Ik weet niet wie gezegd heeft dat het vervangen van de wiellagers een fluitje van een cent is, want dat is idd een helse klus... Ik wil jullie niet ontmoedigen maar de waarheid is soms hard :/

V.w.b. Dat vreemde geluid... Waar klinkt het naar ?
Kun je anders eens een kort filmpje maken met jullie camera ?
Misschien kan iemand hier op het forum jullie de goeie kant op wijzen...
 

Andrew

600.000
Degene die dat gezegd heeft, wist niet waar hij het over had. Ik doe bijna alles zelf aan mijn auto, maar toen ik een achterwiellager kapot had, heb ik dat lekker door de garage laten doen. Je kunt er wel zelf aan beginnen, maar als je de boel open hebt liggen en het oude wiellager vaak inmiddels onbruikbaar is geworden, sta je met een niet-rijdbare auto als tie alsnog naar een garage moet omdat het niet lukt. Maar in elk geval heel veel succes gewenst, ik hoop dat het alsnog gaat lukken.

Andrew
 
Hier de man van Saïma, Ludwig.

Het is inderdaad een vervelend werk, alles er af gekregen, tot aan de lagers.
De informatie die ik gekregen had, was inderdaad fout.
Het even los maken en de wielnaaf combinatie er eventjes uithalen, bleek mij een hele dag gekost te hebben.
Dus op zoek gegaan naar de juiste informatie.
Na het PDF bekeken te hebben, blijkt, dat je een speciale sleutel/ pers nodig hebt.
Via de OPEL garage kon ik deze niet lenen.
Weet iemand waar ik zo'n pers kan krijgen/ lenen/ huren?

Of weet iemand, of het zin heeft de hele draagarm er af te halen en dan uit te persen?
En zo ja, zijn er nog zaken waar ik rekening mee dien te houden?

Dat rammelende geluid komt naar boven, als je over een hobbel etc rijdt en lijkt van voor te komen.
Maar we hebben gekeken of er iets los hangt, tijdens de keuring zijn de armen etc bekeken en daar is ook niets uit gekomen.
Het klinkt als een knak, soms alsof de uitlaat tegen de onderkant slaat (die zit goed vast).....

groetjes,

Ludwig
 
Is het rammelende geluid er ook als je over bv een klinkerweg rijdt? Dan kunnen het de remblokken wel eens zijn. Dat kan je controleren door als het rammelende geluid er weer is even voorzichtig onder het rijden te remmen. Als het geluid dan op houd zijn het de remblokken.

Groetjes,

Jan Wieger,
 
Jan,

We gaan het eens uit proberen.

bedankt.<br /><br />-- 14 aug 2011 17:27 --<br /><br />Saïma hier:

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

Net precies ff in gereden en .. pff... wat een lawaai... Natuurlijk van die wiellagers, maar ook dat gegil van de turbo (?) ... Pfff. lijkt of de V-snaar los zit... soms geef je iets meer gas en dan 'pakt' hij het weer...

Ach, de wijk weet precies wanneer wij weer weg zijn...

Welja... wie weet wordt de auto ooit weer prettig geruisloos... hahaha

Hij moet voor donderdag 18 augustus zijn gekeurd en ik hoop dat het mijn man Ludwig allemaal gaat lukken......

Oja... waarom krijgen we eigenlijk geen melding van kapot mistachterlicht en kapot stadslicht? Is dat alleen bij dimlicht???

Saïma
 
Dat geluid van de turbo... wie heeft gezegd dat dat geluid überhaupt van de turbo af komt ?
Is dat toevallig dezelfde persoon die zei dat het vervangen van het achterwiellager een 'eitje' was ?

Zijn jullie hier al eens mee naar een VOD geweest en hen laten kijken/luisteren ?
Is dat geluid overigens altijd aanwezig of alleen bij koude motor, of andere specifieke omstandigheden ?

M.b.t. de melding(en) van kapotte verlichting: inderdaad :Y
:P
 
Ik denk even mee over het gillende geluid. ( Een turbo mag je niet horen) Is het niet de V snaar? Hoe oud/km zit de V snaar er al op? Is de spanning van de V snaar goed? Werkt de spanner nog goed? Kan je dit alles met goed beantwoorden kijk dan eens naar de onderdelen ( Dynamo, aircopomp, stuurpomp, roller op de spanner bv ) die worden aangedreven door de V snaar. zit hier niet iets bij met een zwaar draaimoment? Als de V snaar er af is moet je alles vrij gemakkelijk met de hand rond kunnen draaien.

Groet,

Jan Wieger,
 
Hallo allemaal,

Ik heb een bijdrage en een vraag:

Op een Duitse site heb ik het volgende verslag met foto's gevonden om de wiellagers B2 te vervangen.
Zie AXCELL's bijdrage met foto's http://www.motor-talk.de/forum/radlagerwechsel-hinterachse-t2366148.html#post21236431 verderop staat het in elkaar bouwen.

Is dit zonder gevaar uit te voeren naar jullie mening?
Wie weet waar ik eventueel het gereedschap dat OPEL gebruikt kan lenen/ huren?

Indien jullie dit afraden, wie weet een goede, maar goedkopere garage in de omgeving Arnhem, Nijmegen en Eindhoven om dit te laten doen?

Mvg,

Ludwig
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als je het juiste gereedschap hebt dan kan je dit zonder gevaar uitvoeren.
Ik denk niet dat er een VOD is de gereedschap aan je uitleent.

Ik denk als je het gereedschap zelf aanschaft dat je net zo duur uit bent als je het in eerste instantie door de VOD zou hebben laten doen.
 
Ik heb het 3 jaar terug laten doen bij Van den Burg in Heeze (bij geldrop, eindhoven). Dat koste me toen iets van 350 euro dacht ik. Geen goedkoop grapje als je het laat doen. De dealer zal zijn prijs helemaal wel kennen. Het gereedschap hoeft helemaal niet zo prijzig te zijn dacht ik... http://link.marktplaats.nl/471044030
effe vragen of de juiste maat voor de omega er bij zit.

Succes!
 
jwsmedinga zei:
Is het rammelende geluid er ook als je over bv een klinkerweg rijdt? Dan kunnen het de remblokken wel eens zijn. Dat kan je controleren door als het rammelende geluid er weer is even voorzichtig onder het rijden te remmen. Als het geluid dan op houd zijn het de remblokken.

Groetjes,

Jan Wieger,


Wellicht is het het stabilisatiestokje dat gaar is geworden, deze gaan dan gruwelijk kabaal maken op vooral oneffen wegdek.


Gr Lars
 
Nou... Wiellagers vervangen in garage...

Nu nog niet door de keuring......

Mistlamp achter doet het niet... ook geen melding in de display voor dat het zou branden... aarcch... pfff...
Dus dat ligt niet aan het lampje zelf, maar aan iets anders.. maar .. wat?
Onze zoon is daar nu naar aan het kijken of hij het kan vinden... ben benieuwd!

Verder hangt de koplamphoogteregelaar los... bah... dus nog een mankement erbij ook!

En rubber bij wiel zit scheurtje in... mag blijkbaar niet... ze zeiden dat we dat maar moesten dichten met siliconenkit....

Al met al... NOG niet klaar... balen!!!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
lusajoda zei:
Mistlamp achter doet het niet... ook geen melding in de display voor dat het zou branden... aarcch... pfff...
Dus dat ligt niet aan het lampje zelf, maar aan iets anders.. maar .. wat?
verloopstekker in de trekhaak-contactdoos? als er een stekker insteekt wordt het mistlicht uitgeschakeld
lusajoda zei:
En rubber bij wiel zit scheurtje in... mag blijkbaar niet... ze zeiden dat we dat maar moesten dichten met siliconenkit....
|:( |:( Nieuw rubber erop, dit zijn kruiskoppelingen die best wel wat zorg verdienen tegen uitslijten
 
Deze week is het geheel vervangen bij de garage.
Niet bij een OPEL, want daar vroegen ze minimaal 400 euro en niet elke OPEL garage had het speciale gereedschap.
Maar bij een quick-service garage te Nuenen.
Kon daar snel terecht, ben daar goed geholpen en was maar 261 euro.....
Wat ik wilde doen, de draagarm er af halen, hebben zij gedaan.
Lag alles er af, hadden ze de verkeerde lagers.....dus dag later pas auto terug.
Maar het gebrom is weg.......<br /><br />-- 26 aug 2011 22:06 --<br /><br />Ook de rest verholpen....
Nou ja verholpen....
Licht deed het eens weer gewoon, diverse malen getest en blijft gewoon goed functioneren.
De lampregelaar was helemaal een grap. Toen ik het geheel in elkaar wilde drukken, sprong het steeds terug.
Wilde ik laten zien wat in elkaar hoort tegen een collega (monteur), druk ik het zo in elkaar en blijft het vast zitten.
Twee klussen binnen 10 minuten af.....
 

yoyo

The UK brothers
Zo zie ja maar weer, het kan tegen zitten maar soms.....héél soms kan het ook wel eens meevallen.
Fijn dat het allemaal weer goed zit, maar hoe zit het nu met al die geluidjes?(buiten dat wiellager om)
 
Bovenaan