Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wiellagers omega B2 sedan

Hallo,

wie kan mei vertellen hoeleng de wiellagers van een omega B2 sedan mee gaan, De auto heeft nu 171000 KM gereden En het zijn volgensmei de eersten nog.

Bij bepaalde snelheden van rond de 30 KM en 80 KM per uur Is er wat een licht jammerend geluid te horen dat volgensmei van achteren komt.
Komt dit door de wiellagers? of door de banden? Zijn achter nieuwe banden op gekomen vorrig jaar, maar wel van het merk Wanlie.
 
wanli is de grootste zooi die er is zijn levens gevaarlijk

die zijn bij een banden test in duitsland spontaan geklapt halverwege de test

ik heb hier nog een omega staan die heeft bijna 4 ton gelopen en zn eerste achter lagers en voor lagers nog
 
R

Ralph

Gast
henri zei:
wanli is de grootste zooi die er is zijn levens gevaarlijk

die zijn bij een banden test in duitsland spontaan geklapt halverwege de test

ik heb hier nog een omega staan die heeft bijna 4 ton gelopen en zn eerste achter lagers en voor lagers nog

die link zocht ik, maar kon hem niet vinden vandaar de opmerking plofbanden
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Die lagers zijn volgens mij ook puur afhankelijk van de belasting die de Omega gekend heeft.

Mijn zijn vrij tijdig vervangen, zal ook een 140.000 geweest zijn, maar volgens mij heeft mijn Omega bij de vorige eigenaar dikwijls een boot erachter gekend aan de trekhaak.

Krik de Omega op, voel je speling op zowel de 0-180° als de 90-270° as van je wiel, dan weet je zeker dat het je lager is volgens mij.

Wat betreft je banden, doe jezelf een plezier en leg een goede set van een 'hoofdmerk' erop.
Dat zal er nog wel vanaf kunnen als je je Omega, maar vooral jezelf lief hebt 8)
 
Ik moet toch de remmen nog vervangen, dan gaa ik ook gelijk de wiellagers maar doen.

En wat betreft de banden, Bij mijn banden dealer zocht ik naar banden die absoluud geen lawaai maakten, dus boden ze me de wanli aan 235/45/17 Er werd gezecht dat het een exacte copie was van het merk michelin met de zelfde eigenschappen dus heb ik dat maar gedaan, kosten 70 euro per stuk. En ik moet zeggen ze bevallen me echt prima. Maar ik rij dan ook niet echt met heel slecht weer of harder dan 130 km per uur.
 
Heb je een setje winterbanden? Leg deze er dan eens op om te kijken of je dan hetzelfde geluid hebt. Ik dacht vorig jaar ook dat ik een defecte wiellager had maar dat bleken de banden te zijn. En ik had er gewoon Goodyears op liggen. na 30k waren die toch zo afgesleten dat het net was of ik een lager kapot had.
 

Andrew

600.000
Bij mijn Omega (station) is het eertse achterwiellager bij 2,5 ton en het tweede achterwiellager bij 4,5 ton vervangen, waarbij ik meteen opmerk dat er veel snelweg km`s gemaakt worden, doch in de vakanties er altijd een zware caravan achter hangt. Dus de spreiding in lagerslijtage is blijkbaar nogal groot. De voorwiellagers zijn nog degene waarmee de Omega ooit de fabriek mee is uitgereden.

Tja, 70 euro voor een band in die maatvoering kan toch niet echt veel kwaliteit zijn. Ik gebruik de standaard 16 inch banden van een goed maar normaal geprijsd merk (Bridgestone) en ben dan al pakweg het dubbele kwijt.

Andrew
 
Bovenaan