Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wiellagers vooraan

Sinds enkele dagen rommelt er iets onder de wagen als ik rijd (linksvoor)

Alhoewel ik al 3x alles heb nagekeken lijkt er niets mis te zijn , alles zit waar het moet zitten en mooi vast .

Afgaande op het geluid en daar het veranderd van toon als ik sneller of langzamer rijd vermoed ik voor 95% dat een
wiellager naar de knoppen is !

Graag had ik jullie mening over de aangeboden wiellagers op ebay.de , hier koop je namelijk de set links en rechts met abs ring voor +- 70 euro
maar zijn deze iets waard ?

Mischien even vermelden dat ik de 17" Irmscher softstar velgen met 235/45/17 banden heb , ik neem aan dat de lagers hierdoor harder afzien en van
goede kwaliteit moeten zijn ?

Als ze 2 jaar (+-60.000km) meegaan is het goed voor mij dan hoop ik toch over te schakelen naar een nieuwere Omega .


Graag jullie experte mening hierover
 

Xedrah

Donateur 2024
Heb al een paar wiellagers besteld via Ebay en die zijn allemaal goed bevonden tot nu toe.

Bij de dealer zijn ze onbetaalbaar en de 'merkloze' schijnen uit dezelfde fabriek te komen vernam ik van een verkoper bij de VOD.
 

Xedrah

Donateur 2024
Dat dacht ik al. :P Als ik mindere ervaringen had, dan had ik ze je ook verteld hoor. O-)
 

Joep

Verbannen
Zijn deze wiellagers aan de voorzijde zelf te vervangen zonder pers? Nu met een andere set banden hetzelfde bijgeluid als daar voor dus is het geen bandgeluid. Gechecked, ook speling op t wiel dus wiellager gaar.

Heb 2 voorste wiellagers liggen dus als t zo te doen is binnenkort maar ff vervangen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wel zorgen dat je een goede momentsleutel hebt, de standaard sleutels gaan niet ver genoeg.
 

Joep

Verbannen
Dat gaan we zien. Zal vast goed komen.
Het is goed gekomen. In een uur en een kwartier beide kanten vervangen. Alles kwam makkelijk los, zelfs het stofkapje zonder moeite.
Nooit gedaan maar achteraf simpel klusje. Wat een rust nu tijdens het rijden.8)
 
Bovenaan