Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

winterbanden

Wie kan mij vertellen welke winterbanden het beste zijn voor onder de omega????
Krijg voor zoals het uitziet 16 inch stalen velgen.
Ze moeten niet te gek duur zijn maar wel goed( hollander he) :?

Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor zover mijn ervaring reikt: Michelin Pilot Alpin 2 heb ik @ B1 (225/55 16) en dat vind ik erg fijne banden. Daarnaast heeft m'n vader onder zijn GTS een set 16" Vredestein Wintrac 3 zitten, dat rijdt ook uitstekend.

Voor m'n B2 (235/45 17) heb ik de Continental TS830P, die kwamen vorig jaar als beste uit de tests die toen beschikbaar waren. Zijn echter wel vrij prijzig.

De Babi Pangang merken kwamen allemaal zodanig slecht uit de tests dat ik die nooit zou willen overwegen. Dan nog liever een paar goede gebruikte A-merk banden.
 
vredestein is verweg de goedkoopste in vergelijk met kwaliteit de michelins vindt ik naar de zelfde eisen veel te duur
 
Ik heb al een aantal tests op internet gekeken maar vind persoonlijke ervaring belangrijker.

Dus laat maar horen wie welk merkt verkiest.

Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
henri zei:
vredestein is verweg de goedkoopste in vergelijk met kwaliteit de michelins vindt ik naar de zelfde eisen veel te duur

Qua aanschaf hebben de Vredesteins een voordeel, maar uit tests blijkt dat die vaak een hogere rolweerstand hebben en sneller slijten. Dus hoger verbruik en eerder vervangen. Dat verschil in aanschaf is dan alweer ruim gladgestreken.

Daar komt bij dat ik de Vredestein banden met breder profiel wat bedenkelijk vind voor een Omega, ik heb de indruk dat die eerder gaan cuppen. Kijk je naar de 15" en 16" maten dan zal dat wel weer meevallen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb zelf Continentaal winterbanden, de voorloper van wat Jacco nu heeft de TS810.
Deze bevallen mij prima en de volgende worden weer Continentaal winterbanden.
 
Ik heb de Klebers Krisalp. Voldoen voor mij.
Is m'n eerste set wintersloffen dus ik heb geen ervaring met andere.
 

Joep

Verbannen
Hebben winterbanden nu echt zoveel nut? Ik weet dat het de remweg en alles op NAT wegdek een stuk korter is, zonder glijden doordat het water beter afgevoerd kan worden, maar op een weg van ijs maak je zoiezo geen schijn van kans mocht ie in de slip raken?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ja.

Heel simpel: op zomerbanden knippert bij mij continue het TC lampje, met m'n winterbanden heb ik die afgelopen winter amper zien werken. Ik glibberde naar m'n bandenboer op m'n zomerset, en reed als op rails weer terug naar huis terwijl er ingereden sneeuw en flinke stukken ijs op de weg lagen.

Daarbij, je hebt sneller de controle terug áls ie gaat. Tevens is de remweg niet alleen bij nat wegdek korter, ook bij koud wegdek. Hoe kouder, hoe meer winst je pakt t.o.v. een zomerband. En dan hebben we het over vele meters, geen centimeters.

Ook bij m'n 2.0 heb ik er genoeg lol van, daarmee kom ik gewoon weg in de winter @ sneeuw. Probeer dat maar met je RWD en zomerprofiel i.c.m. een sneeuwpartij zoals de afgelopen 2 winters. Succes. Been there, done that.
 
B-Buster zei:
henri zei:
vredestein is verweg de goedkoopste in vergelijk met kwaliteit de michelins vindt ik naar de zelfde eisen veel te duur

Qua aanschaf hebben de Vredesteins een voordeel, maar uit tests blijkt dat die vaak een hogere rolweerstand hebben en sneller slijten. Dus hoger verbruik en eerder vervangen. Dat verschil in aanschaf is dan alweer ruim gladgestreken.

Daar komt bij dat ik de Vredestein banden met breder profiel wat bedenkelijk vind voor een Omega, ik heb de indruk dat die eerder gaan cuppen. Kijk je naar de 15" en 16" maten dan zal dat wel weer meevallen.

je verhaal heeft zeker waarheid maar :

vredestein heeft een setie banden ontwilkkeld speciaal vor onafhankelijke wielophangen zoals de omega vooral ook om cuppen tegen te gaan
opt werk hebben we daar goed ervaingen mee om cuppen tgen te gaan zal morgen even het type post ik morgen ik barst van de koppijn nu krrijg t nu ff neit voor de geest vandaar ook de type fouten ed
 
joepklazen zei:
Hebben winterbanden nu echt zoveel nut? Ik weet dat het de remweg en alles op NAT wegdek een stuk korter is, zonder glijden doordat het water beter afgevoerd kan worden, maar op een weg van ijs maak je zoiezo geen schijn van kans mocht ie in de slip raken?


Heeft zeker nut.


Ik kwam vorig jaar op mijn bijna nieuwe zomerbanden (dus genoeg profiel) thuis niet weg.

Pakt ik de pick-up met achterwielaandrijving (zonder gewicht in de bak) met wintebanden, en ik kon overal doorheen.

Heb nu een setje Kleber Krisalp op de kop kunnen tikken.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Ik heb zelf Continentaal winterbanden, de voorloper van wat Jacco nu heeft de TS810.
Deze bevallen mij prima en de volgende worden weer Continentaal winterbanden.
heb ik ook gehad in 205/65R15, zeer goede band.

Momenteel een setje in bestelling bij de bandenboer, ik dacht Uniroyal :?
De conti TS830P was niet meer verkrijgbaar blijkbaar.

joepklazen zei:
Hebben winterbanden nu echt zoveel nut? Ik weet dat het de remweg en alles op NAT wegdek een stuk korter is, zonder glijden doordat het water beter afgevoerd kan worden, maar op een weg van ijs maak je zoiezo geen schijn van kans mocht ie in de slip raken?
Niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar ik heb het vorig jaar ook één dag mogen ervaren om op de zomerbanden de sneeuw in te mogen, wegens tijdgebrek om de wintersloefen eronder te leggen.

Niemand zal mij nog de weg op krijgen in mijn Omega zonder winterbanden! Voor mij is het duidelijk.
Ik denk er zo over: 'wie niet horen wil, moet voel'

En Winterbanden is geen 'fenomeen' van de laatste 5 jaar. De M+S banden bestaan al minstens van de tijd van de Manta A, vraag dat maar aan de oud-rallye-rijders...
 
Heb inmiddels ervaring met verschillende merken en types:
Wanneer het ook wenselijk is mijn andere ervaringen erbij te zetten: u roept maar.


Recente ervaringen onder de Omega:



225/55/16: Michelin Primacy Alpin goede banden, opvallend: vindt hem in het bochtenwerk wat minder
225/55/16: Bridgestone Blizzak goede banden, opvallend: lange levensduur !
225/55/16 Vredestein Wintrac Extreme goede banden, opvallend: lange levensduur !

Ik wil nog een keer Conti's laten monteren als ik geen interresante aanbieding via het werk krijg.
Afgaand op de prijzen die ik nu bijvoorbeeld op een site als autobandenmarkt aflees, en mijn eigen ervaringen, zou ik persoonlijk weer voor de Vredestein Wintrac Extreme gaan.


Groetjes

Lars
 
Laat maar horen Lars daarom dit topic.

Ik ben eigenlijk alleen maar zomer banden gewend en daarbij wat voor het ene automerk goed wordt bevonden kan voor een ander merk slecht zijn.

Gr Jack
 
Ik heb zelf onder de omega alleen maar Vredestein Snowtrack 2 gehad. Dat was met 195/65/15. Super band met opvallend lange levensduur.
Onder mijn safrane had ik Conti's. Geen idee welk type maar die bevielen mij ook wel. Iets luidruchtiger dan de snowtracks naar mijn idee.

Voor deze winter denk ik dat het Snowtrack 3 wordt op mijn 16" velgen.<br /><br />-- 29 sep 2011 21:36 --<br /><br />Even een simpele vraag... Kunnen de 16"velgen van mijn oude B1 ook op de B2????
 
Ik rij al 2 seizoenen op maxxis presa snow 205/65/15. Mag er niet over klagen, houden zich goed en doen het priemaah in de sneeuw, andere merken geen ervaring maar wat goed is moet je niet verlochenen of zoiets. In het voorjaar wel optijd eraf halen want te warme temperaturen vinden ze echt niet leuk. En dan de prijs, zeker goed voor je hollander instincten jack.

@cjbclient Zou in principe gewoon moeten passen.

Gr Wim
 
Cjibclient zei:
Even een simpele vraag... Kunnen de 16"velgen van mijn oude B1 ook op de B2????

Kan perfekt. Zo gebeurt het bij mij in de winter ook.
Mijn winterset is ook afkomstig van een B1.
 
Bovenaan