Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Winterbanden!!

A

Anonymous

Gast
Hallo

Ik ben op zoek naar winterbanden. Nu zitten er zomerbanden onder met de volgende maat: 225-55-16 w

Bij de VOD hebben ze een aanbieding, winterbanden 4 stuks merk Meteor (van de Michelin fabriek) met stalen velgen in de maat:
205-65-15 voor € 400,=

Wat denken jullie hiervan????
 
Het is aan te raden om winterbanden in een inch-maat groter dan je standaard maat te rijden.
Smaller wil ook zeggen: meer druk per vierkante cm. In de winter ook wel prettig.
In het boekje van jouw auto moet ook staan welke maten worden geadviseerd.
En laat ik eerlijk zijn: voor dat geld heb ik niet eens 4 banden. Laat staan mét velg :P

Daarentegen vind ik persoonlijk stalen velgen niet mooi.
Wij rijden in NL toch wel een maand of 4 met de winteruitrusting.
Dan wil het oog ook wat.
Daarom heb ik een apart setje LMV met winterrubbers.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
15" zou ik wat te klein vinden, door die hogere banden gaat hij nog wat indirecter sturen.

Ik zou dan een setje 16" in gelijke grootte nemen, evt. met 205 of 215 banden. Aan de andere kant is het inderdaad een hele scherpe prijs. Dat kosten bij mij 1,9 losse banden.

Hier gaan ze ook gewoon om lichtmetaal. En dan ook nog in 17", gewoon omdat het kan (en ik teveel velgen heb in die maat :P ). Alleen van de bandenprijs wordt je dan niet zo heel vrolijk.
 
A

Anonymous

Gast
Ehhhhh teveel aan velgen???

Iets in de verkoop? Roep maar!!!
 
A

Anonymous

Gast
By the way,

Welke et waarde moeten de velgen hebben? Eventueel nog meer maten en gewichten om te weten? _/-\o_
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
ET30 t/m ET39 kan in ieder geval.

Ik heb nog een set 17" Irmscher Soft Stars in de aanbieding, helaas voor jou met nog uitstekende zomerbanden. _O-
 
<a class="postlink" href="http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-personenauto-nokian-wr-g2-225-55r16,1,33,236393,,,,,,,16114" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-pe ... ,,,,,16114</a>

117,60 per band.

Kwamen goed uit de Adac test. mijn neef heeft ze ook gehaald en die is erg kieskeurig met banden en pakt alleen die goed uit een test komen.

Ik zou ze iig niet in 15" pakken. rijd minder fijn omdat je een hogere rubbere wang hebt. (maar dat is mijn persoonlijk mening.)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het nadeel van die Nokian's is het profiel. Opzich niets mis mee, maar dit soort banden gaan snel cuppen onder een Omega.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
MetalRush zei:
Het is aan te raden om winterbanden in een inch-maat groter dan je standaard maat te rijden.
Smaller wil ook zeggen: meer druk per vierkante cm. In de winter ook wel prettig.
In het boekje van jouw auto moet ook staan welke maten worden geadviseerd.
En laat ik eerlijk zijn: voor dat geld heb ik niet eens 4 banden. Laat staan mét velg :P

Daarentegen vind ik persoonlijk stalen velgen niet mooi.
Wij rijden in NL toch wel een maand of 4 met de winteruitrusting.
Dan wil het oog ook wat.
Daarom heb ik een apart setje LMV met winterrubbers.

Dan moet ik al 21" gaan rijden...
Zelf rijdt ik winterbanden op 15". Momenteel zelfs de 195 variant omdat die set erbij was vanuit duitsland.
Men volgende set gaat op de 17" komen.

Over het smaller moeten zijn kan je nog discussiëren.er zijn winterbanden die met hun lamellen heel wat aanzuiging creëren en zo dus ook grip op sneeuw en ijs.

Ik heb goede ervaringen met die 205 maat, ook qua 'wobbely' gevoel zijn deze stukken beter dan de 195 onder een omega
 
Dit is mijn winterset:



PICT_0028moddedavatar.jpg





ik heb er Michelin Primacy Alpin in 205,65,16 om liggen, rijd écht super !!
 
A

Anonymous

Gast
Hoi Sjors,

Binnenkort zitten er onder mijn Omega dezelfde banden. Deze komen om m'n onyx velgen.
Voor de zomer heb ik een Irmscher set Softstar design, 7,5 x 17 ET33 5-gaats met Michelin 235-45-17
 
Illuminat0r zei:
MetalRush zei:
Het is aan te raden om winterbanden in een inch-maat groter dan je standaard maat te rijden.
Smaller wil ook zeggen: meer druk per vierkante cm. In de winter ook wel prettig.
In het boekje van jouw auto moet ook staan welke maten worden geadviseerd.
En laat ik eerlijk zijn: voor dat geld heb ik niet eens 4 banden. Laat staan mét velg :P

Daarentegen vind ik persoonlijk stalen velgen niet mooi.
Wij rijden in NL toch wel een maand of 4 met de winteruitrusting.
Dan wil het oog ook wat.
Daarom heb ik een apart setje LMV met winterrubbers.

Dan moet ik al 21" gaan rijden...
Zelf rijdt ik winterbanden op 15". Momenteel zelfs de 195 variant omdat die set erbij was vanuit duitsland.
Men volgende set gaat op de 17" komen.

Over het smaller moeten zijn kan je nog discussiëren.er zijn winterbanden die met hun lamellen heel wat aanzuiging creëren en zo dus ook grip op sneeuw en ijs.

Ik heb goede ervaringen met die 205 maat, ook qua 'wobbely' gevoel zijn deze stukken beter dan de 195 onder een omega
Ik snap niet hoe ik die schrijffout heb kunnen maken... :h
Ik bedoelde namelijk: winterset een maatje KLEINER 7(8)7
 
de meteor banden zijn de goedkoopste banden bijna die je vinden kan ik heb opt werk al een paar klanten die ze nooit weer willen hebben

over het rijgedrag van een omega op 205-65-15 of 195-65-15 zet er alleen achter 25mm spoor verbreders tussen en je zal verbaasd zijn scheelt enorm mag gewoon voor apk maar neem dan wel aanbout versie en niet met langere bouten
 
henri zei:
de meteor banden zijn de goedkoopste banden bijna die je vinden kan ik heb opt werk al een paar klanten die ze nooit weer willen hebben

over het rijgedrag van een omega op 205-65-15 of 195-65-15 zet er alleen achter 25mm spoor verbreders tussen en je zal verbaasd zijn scheelt enorm mag gewoon voor apk maar neem dan wel aanbout versie en niet met langere bouten


Als je de 195(breedte) versie pakt, moet je ook die 65(hoogte) aanpassen....
 
Omega-B2 zei:
henri zei:
de meteor banden zijn de goedkoopste banden bijna die je vinden kan ik heb opt werk al een paar klanten die ze nooit weer willen hebben

over het rijgedrag van een omega op 205-65-15 of 195-65-15 zet er alleen achter 25mm spoor verbreders tussen en je zal verbaasd zijn scheelt enorm mag gewoon voor apk maar neem dan wel aanbout versie en niet met langere bouten


Als je de 195(breedte) versie pakt, moet je ook die 65(hoogte) aanpassen....

nee de beide maten 195-65-15 en 205-65-15 worden door elkaar gebruikt kunnen er ook beide onder
 
Bovenaan