Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Winterbanden!!

A

Anonymous

Gast
Hoi Danny,

Leen Post in Sliedrecht is bekend. Daar heb ik in het verleden wel eens banden onder een Scorpio laten leggen.
Toen deze eronder lagen en ik buiten nog eens goed keek, bleek er een te lage snelheidscodering onder te liggen. Daar was het dus weL, gelijk de juiste codering eronder leggen. Foutje kan altijd gebeuren, maar hier werd het wel gelijk opgelost.

Is het hier nog steeds dat ze daar meer in banden voor vrachtwagens doen dan personenwagens of is dat inmiddels achterhaald?
 
A

Anonymous

Gast
B-Buster zei:
Jammer dat ze het niet willen oplossen René. Had ik eigenlijk ook niet verwacht, die zijn zo groot dat 1 unhappy klant ze niet zoveel zeer doet. Ik zou zeggen, als het antwoord je niet bevalt strooi lekker over het internet je mening uit. Scheelt ze uiteindelijk toch weer een paar klanten. :P

Zelf ben je er niet mee geholpen natuurlijk. Hoe diep zijn die krassen? Wellicht is er nog wel wat aan te redden.


Foto volgt a.s.a.p
 
tarzanen zei:
Hoi Danny,

Leen Post in Sliedrecht is bekend. Daar heb ik in het verleden wel eens banden onder een Scorpio laten leggen.
Toen deze eronder lagen en ik buiten nog eens goed keek, bleek er een te lage snelheidscodering onder te liggen. Daar was het dus weL, gelijk de juiste codering eronder leggen. Foutje kan altijd gebeuren, maar hier werd het wel gelijk opgelost.

Is het hier nog steeds dat ze daar meer in banden voor vrachtwagens doen dan personenwagens of is dat inmiddels achterhaald?

Vrachtwagens doen ze mijnsinziens nog steeds,zit daar om de hoek waar ze personenwagens doen.
Weet voor de rest niet in welke verhouding maar als je ziet hoe snel en goed ze(soms gewoon met 4 man) je (nieuwe) banden erom leggen denk ik toch dat personenwagens het wint.
Ze zijn iig allround en service ligt hoog,
 
A

Anonymous

Gast
Hier twee foto's van de Beschadiging aan de velg. Hopelijk is het goed te zien.

2ynigxl.jpg


xcnn2x.jpg
 
Weet zo goed als zeker dat dit is gekomen door het verkeerd inspannen op het balanceerapparaat. Een verkeerd adapterstuk gepakt(dat wat op stalen velgen hoort gebruikt te worden), en dat erop gezet. Als dat ergens versleten is, is de rubber beschadigd en beschadigd hij op dat stukje je velg. Op stalen wielen boeit dat niet, en is er meestal niks van beschadigingen, maar op lichtmetalenvelgen valt het gewoon enorm op. De beschadiging is ook precies op het stuk waar de rand van dit adapterstuk normaal loopt.
 
Nou René, met de info die Dennis zo even ophoest (zie het als een 'second opinion'), zou ik toch even terug gaan naar die bandenboer en hem daarmee confronteren.
Dit is niet ff een klein krasje of zo.
Juist de mensen die, potdomme, zuinig en netjes op hun spullen zijn worden slachtoffer van dit soort onbenullen :(
Laat hen er dan ook eerlijk voor uit komen. Daar heb je toch een verzekering voor en fouten maken is menselijk. Wat een :X |:(
 
A

Anonymous

Gast
Ehhhh inmiddels mag ik het filiaal in Dordrecht niet meer in (uitkomst van telefonisch contact) Whahaha je moet je afvragen of dit erg is, maar dat ter zijde. Gelijk aangegeven dat zij (Euromaster Dordrecht) zelf niet meer mogen wijzen naar mijn Omega, laat staan aankomen.

Inmiddels, na dit telefonisch contact, een nette brief laten uitgaan naar het Hoofdkantoor.

Overigens zal het nu wel, het spelletje welles nietes worden. :X
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja dat is geen kras die je hersteld krijgt zonder opvullen, schuren, opvullen, schuren en polijsten. En dan blijft het een zwakke plek die waarschijnlijk bij de volgende bandenwissel weer bloot komt te liggen.

Hopelijk heeft het hoofdkantoor nog enig fatsoen, maar ik verwacht dat die weinig zullen doen. Zo werkt dat nu eenmaal bij dat soort bedrijven.
 
B-Buster zei:
Tja dat is geen kras die je hersteld krijgt zonder opvullen, schuren, opvullen, schuren en polijsten. En dan blijft het een zwakke plek die waarschijnlijk bij de volgende bandenwissel weer bloot komt te liggen.

Hopelijk heeft het hoofdkantoor nog enig fatsoen, maar ik verwacht dat die weinig zullen doen. Zo werkt dat nu eenmaal bij dat soort bedrijven.
Inderdaad. Dat krijgt zelfs een DAP er niet uit. Flinke beschadiging overigens. Ik heb ook wel sterk de indruk dat dit is ontstaan tijdens het inspannen op het balanceerapparaat (wat een woord trouwens). Daarom sta ik er zelf ook altijd met de neus bovenop als mijn velgen op een dergelijk apparaat (en ook het bandendemonteerapparaat) gaan. Ik ben in die gevallen dan misschien een zeikert maar mijn ervaring bij dit soort bedrijven is dat ze het geen reet uitmaakt of de zaak beschadigt. Snelheid moeten ze maken, zeker in deze tijd met dat omwisselen van zomer- naar winterbanden.

Ik hoop van harte voor je dat het hoofdkantoor je tegemoet wil komen. Heb je ook nog iets als een rechtbijstandsverzekering? In dat geval zou ik ze inschakelen en ze dan verder bij nog komende briefwisselingen betrekken.

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Alleen als ik kan aantonen dat de velgen vóór de montage onbeschadigd waren, kan ik een zaak opstarten. En dat kan ik dus niet!!

Dus nogmaals voor een ieder, laat altijd de auto inspecteren op wel/geen beschadigingen voordat er door derde aan gewerkt wordt. Probeer tevens altijd in de buurt van je auto te blijven.

IK had, maar dat is altijd achteraf en erg makkelijk, toen ik te horen kreeg dat ik niet bij de montage van de banden aanwezig mocht zijn gewoon moeten weggaan. Ik heb daar toen nog wel even twee tellen over na staan te denken. Maar ben helaas niet weggegaan. 7(8)7

Overigens nog geen bericht ontvangen op mijn schrijven naar Euromaster.
 
A

Anonymous

Gast
Vorige week heb ik tel.contact gehad met Euromaster. Een vriendelijke meneer vroeg of ik nog gebruik wilde maken om mijn velg te laten repareren, ja dus.
Ik kon nogmaals contact op nemen met een ander bedrijf welke was voorgesteld door de heer Mustafa Filiaal manager te Dordrecht om de velg te laten repareren. Wederom contact gehad met dat bedrijf, blijkt dat dit bedrijf geen velgen repereert.
Vervolgens weer Euromaster hoofdkantoor in Deventer gebeld. Ik moet dan maar contact opnemen met de heer Mustafa. zo gezegd zo gedaan.
Let op de klantvriendelijke reactie, zo dus jij heb contact opgenomen met het hoodkantoor in Deventer, waarom niet was mijn antwoord. Luister zegt Mustafa ik ga niets vergoeden en je komt hier niet meer binnen. Ik heb hem netjes bedankt voor het opnemen van de telefoon en ondanks dat deze nog het een en ander te melden had, de telefoon maar opgehangen.

Weer gebeld met Deventer, en ik moet maar een paar foto's mailen, ook weer gedaan.


Hieronder de mail die ik van Euromaster heb mogen ontvangen.


Beste Rene,

Het is een vervelende zaak ik kan niet beoordelen of het nu een verse of oude schade is het is in ieder geval een lichte beschadiging. Je kunt natuurlijk het wiel laten spuiten je moet dan wel rekening houden met eventueel kleurverschil.

Ik zou u het volgende willen voorstellen om dit tegen de kostprijs te doen deze bedraagt 75,00 euro ex de btw.

Ik hoor graag of u hier gebruik van wilt maken.

Met vriendelijke groet,

Raymond Caro
Customer Service Manager

Euromaster Bandenservice B.V.
Postbus 169
7400 AD Deventer
Tel: +31 (0)570.679790
Mobile: +31 (0)613566201
@: klantenservice@nl.euromaster.com
www: <a class="postlink" href="http://www.euromaster.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.euromaster.nl</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat een gedoe.

Spuiten is leuk, maar wat doen ze met de ontstane oneffenheid? Als ze er op de beun de haas manier wat plamuur in smeren heb je bij de eerste beste keer dat er wat op die plaats tegen het wiel komt een lakdefect. Zo blijf je bezig.

Kleurverschil ga je hebben, in jou plaats zou ik liever zien dat ze die 75 euro overmaakten. Dan ging ik t.z.t. wel met m'n wielen naar een goede reparateur en liet ik, als er gespoten moet worden, beide wielen doen. Dan valt een eventueel kleurverschil niet op.

Bij mijn B1 is er een velg gespoten toen de schade van vorig jaar december werd gerepareerd. Dat heeft een duidelijk zichtbaar kleurverschil opgeleverd. Ik zou dus nooit 1 wiel willen laten doen.
 
Tsja, ik weet het niet. Ikzelf heb dit jaar één achtervelg laten spuiten en daarna was er geen sprake van kleurverschil met de andere velgen. Je zou in dit geval kunnen informeren naar de wijze waarop ze de beschadiging gaan repareren. Volgens mij is het echt wel mogelijk om dit onzichtbaar en ook duurzaam te doen. Je moet dan wel een goede en op dit vlak ervaren spuiter hebben. Ikzelf heb dat spuitwerk toen hier laten doen.

Wat ik niet zou doen is die firma het laten regelen (je hebt met die tent nu al een negatieve ervaring). Ik zou zeggen vraag een offerte bij een goede spuiter en overleg met het betreffende hoofdkantoor dat de rekening naderhand naar hen kan (of laat ze het betreffende bedrag op je rekening storten).

Trouwens wel een gedoe en wat een klantvriendelijke houding :N van dat filiaal.

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Ik neem het verlies voor lief, want ik ben helemaal klaar met Euromaster. En dan gewoon denken dat ik de velg door hun betaald zou laten herstellen,
Sukkels. Wat een ... bedrijf.
 

yoyo

The UK brothers
B-Buster zei:
Wat een gedoe.

Spuiten is leuk, maar wat doen ze met de ontstane oneffenheid? Als ze er op de beun de haas manier wat plamuur in smeren heb je bij de eerste beste keer dat er wat op die plaats tegen het wiel komt een lakdefect. Zo blijf je bezig.

Kleurverschil ga je hebben, in jou plaats zou ik liever zien dat ze die 75 euro overmaakten. Dan ging ik t.z.t. wel met m'n wielen naar een goede reparateur en liet ik, als er gespoten moet worden, beide wielen doen.

Ik geloof dat je het verkeerd leest Jacco.
Rene moest er zelfs nog voor betalen om de velg te laten "maken"!!!

Nee René , ik zou hier dus nooit meer komen en je verlies pakken maar wel zoveel mogelijk zwart maken dit filiaal.

ps: en toch begrijp ik Euromaster niet , is dit nu een filaal van het bedrijf of wordt het gepacht door die Mustafa?
als het een volledig filiaal is heeft Mustafa niets in te brengen tegen het besluit van Euromaster!
 
Ik heb destijds bij Profile Tyrecenter geïnformeerd om mijn EXEC-velgen te laten repareren en spuiten.
Dat wil dan ook zeggen dat ze stoeprand-schade (vorige eigenaar :h ) e.d. wegwerken (volgens mij draaien ze dat af).
Ook spuiten hoort hierbij.

Dat zou mij 75 euro per velg kosten.

Hoezo 'kostprijs' ?

Nee, ik vind dit echt slechte reclame van Euromaster en zou eenieder, die het wil horen, laten weten dat ze dáár [acro=In ieder Geval]iig[/acro] nooit naar toe moeten gaan.
De reactie van die filiaalhouder is écht onbegrijpelijk. Hij éét nota bene van zijn klanten. Als ie zo met hen om gaat, zit ie binnenkort op droog brood |:(

Tijd voor een objectief stukje, René.
Behoedt anderen voor dit soort gebeun (want anders kan ik het niet noemen).
En als klap op de vuurpijl kun je de URL dan nog even naar de filiaalhouder en hoofdkantoor sturen. Kunnen ze direct lezen hoe wij over hen denken.

Way to go, Euromaster 7(8)7
 
A

Anonymous

Gast
MetalRush zei:
Tijd voor een objectief stukje, René.
Behoedt anderen voor dit soort gebeun (want anders kan ik het niet noemen).
En als klap op de vuurpijl kun je de URL dan nog even naar de filiaalhouder en hoofdkantoor sturen. Kunnen ze direct lezen hoe wij over hen denken.

Way to go, Euromaster 7(8)7

Inmiddels bij de ervaringen geplaats "Tijd voor een objectief stukje, mijn slechte ervaring met Euromaster banden, filiaal Dordrecht".
 
Bovenaan