Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

witachtig uitgeslagen rood

Andrew

600.000
Heren poetsliefhebbers :)

Heel misschien gaat er een auto komen voor mijn kids, de financiele perikelen met de kids zijn nog niet helemaal rond, dus misschien vraag ik dit voor niks. Enfin, ik heb een auto op het oog:

Opel: ja;
Omega: nee;
wat dan wel: Corsa;
mag je dit op het OOP dan vragen: Eh ja toch....

Die auto is ooit van oorsprong mooi helder rood geweest, maar heeft nu de bekende vale witachtige verkleuring . Aangezien ik dit geen gezicht vind, wil ik daar wel wat aan doen als de koop doorgaat. Is een goeie poetsbeurt afdoende om dat langere tijd weg te laten blijven, of is er meer voor nodig? Kun je het uberhaupt wel wegpoetsen?

Ik ben benieuwd.

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
Mijn ex Corsa TR was vaal grijs bruin, des tijds was ik gek van poetsen, maar wist ik niet dat Commandant 4 niet zo goed is voor je lak.
In ieder geval kwam deze kleur weer helemaal terug,
lb53kk1.jpg


Uit de transport ken ik dit, en die chauffeurs die het op hun lak gebruikte waste de vrachtwagen iedere week en zette de cabine iedere maand in de was..
Iets wat ik ook deed met mn oude Omega (2.0) en mn vorige Corsa.

bjpd11-poseren-%281%29-border.jpg


Misschien is het wat voor je, een blik Commandant4 is niet zo duur, maar ongetwijfeld weten de meeste hier wel betere spullen, waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.


Gr Colin.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Andrew,

Is het metallic rood of is het een unilak?

In het laatste geval kan je het waarschijnlijk schudden als hij al erg wit uitgeslagen is: polijsten heeft alsnog een geweldig effect, alleen zal je er niet langer dan een week plezier van hebben. Dan wordt de kleur weer vaal en gaat hij vrij vlot terug richting de oude staat. Je zou dan eigenlijk elke maand minimaal 1x echt goed moeten wassen, lichtjes handmatig polijsten en een goede wax erover, om dat bij te houden.

Is het een lichte waas, dan kan er nog hoop zijn en is de lak wellicht nog niet echt verweerd.

Rood is de dunste lakkleur, waardoor verwering daar veel meer vat op heeft.

Heb je toevallig een duidelijke foto ervan?

Verder, Commandant.. niet doen. Je kunt bijv. van Monello een mooie serie polijstmiddelen krijgen bij Carclean. ;)
 

Andrew

600.000
Unilak. Ik heb iets gefreubeld vanuit de advertentiefoto's.

i39yy0.jpg


Die lak (trouwens ook de bekende kunststof wielranden) is behoorlijk verweerd en eigenlijk het enige nadeel aan deze auto. Voor de rest voldoet de wagen op papier aan onze (voornamelijk mijn :) ) eisen. Ik heb de wagen nog niet in levende lijve gezien, dat probeer ik zo spoedig mogelijk te organiseren. Hopelijk is tie dan nog niet verkocht (wat de vorige 2 keren wel het geval was, blijkbaar nogal gewilde wagentjes).

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Twijfelgevalletje.

Onlangs hebben Niels en Sjors een uni-rode Astra aangevallen, die volgens mij wel netjes is gebleven (heren?). Het is moeilijk om het vooraf (op basis van een foto) te beoordelen, maar ik zou er sterk rekening mee houden dat dit niet langdurig netjes te krijgen is. Ik zie dat zeker de bovenkant van de zijpanelen en het dak érg verschoten zijn. Meestal toch wel een teken dat de lak te ver heen is.
 

Andrew

600.000
Tja, ik twijfel ook. Wellicht zien Sjors of Niels dit topic en kunnen ze een vergelijking maken met hoe die Astra was en nu is.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Even ter referentie de foto's van de Astra, die toch ook wel ver heen was. Al zie ik daarop op de foto's niet de echt wit uitgeslagen delen... daar is vooral de kleur érg dof. Maar Sjors en/of Niels kunnen ongetwijfeld een goed vergelijk maken.

Sjors-V6 zei:
Niet echt Omega gerelateerd maar misschien wel leuk..
Afgelopen zaterdag hebben Niels en ik een Astra F Sport onder handen genomen, deze is van zijn Zusje welke met haar vriend op vakantie was, zo hadden wij mooi de tijd deze weer eens netjes rood te maken, nou dat is zeer goed gelukt !!

´s ochtends om 08:30 de Astra opgehaald, eerst naar de wasbox gereden waar Niels de auto gewassen heeft, en vervolgend hebben we ´m samen gegumd met klei, daarna naar huis gereden en de auto op de brug gezet, zo zag i eruit:

IMG_2008.jpg


IMG_2009.jpg


IMG_2012.jpg


IMG_2013.jpg


IMG_2015.jpg


IMG_2016.jpg


IMG_2018.jpg


IMG_2024.jpg




De spoiler was ons uitgaanspunt :Y)


IMG_2019.jpg





Voorzien van de nodige producten:


IMG_2058.jpg



Met de Paint cleaner nog enige verruilingen weg gehaald welke met de klei lastig weg ging


en gewapend met 2 Dap's zijn we van start gegaan:


IMG_2021.jpg



Daar de lak niet alleen verkrijt was maar ook écht roze was, was de cobo Inizio op oranje noodzakelijk, dat gaf al dit resultaat !


IMG_2029.jpg



De hele auto (op de bumpers na) met deze combo gedaan, waarna 1 hit met Mezzo op wit en 1 hit finale op wit, vervolgens black hole, en 2x afgetopt met de 915 van collinite, dit gaf na wat proberen een super resultaat !!

IMG_2031.jpg


IMG_2033.jpg



Sorry dit moest even op de foto *O*


IMG_2046.jpg



We werden goed verzorgd door mams :) we zorgen slecht voor ons zelf als we bezig zijn 8)7


IMG_2047.jpg



Op deze foto is ook kei goed te zien dat die spiegel bekant wit is !!


IMG_2035.jpg


IMG_2040.jpg


IMG_2041.jpg



Dat word toch alweer terug rood !! O+


IMG_2049.jpg



Ook zijn alle gootjes schoongemaakt en in de was gezet, tevens heb ik via mijn werk een set nieuwe luxe kenteken platen geregeld, dat ziet er meteen een stuk frisser uit d:)b


IMG_2061.jpg



Zelf ook even bijtanken


IMG_2059.jpg



Trims zijn gedaan met met Poorboy's Natural Look, en de banden met Meguiars Tire shine

Het eindresultaat ver na midden nacht :Z

IMG_2063.jpg


IMG_2064.jpg


IMG_2065.jpg
 

Andrew

600.000
Hmmm, wat moet je hier nou op zeggen: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mocht het verder nog wat gaan worden met deze Corsa, dan ga ik ook zo'n "voor-en-na-de-poetsbeurt" reportage maken *O*

Andrew
 
hallo die wielrandjes van de corsa of combo krijg je tr mooi zwart met een heatgun of verfstripper
op stand 2 en een beetje afstand
probeer maar eens met een aansteker op een klein stukje je zal zien dat het tr zwart kleurt
gr jona
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is nogal grof geschut. En ook niet zo leuk voor de lak die erboven zit.

Persoonlijk zou ik liever voor iets gaan dat je erop smeert, al zijn het wel hardnekkige randjes.
 
je mag er niet te dicht opkomen nat maar ik heb het in de garage met tweede hands corsas ook al gedaan en het rezultaat is echt mooi
 
@ Andrew: ik denk dat ook die Corsa wel te redden is hoor.
Puntje is alleen: je moet het wél bijhouden. En dat zullen jouw kids moeten gaan doen (of ben jij die pa, die zich makkelijk voor het karretje laat spannen :> ).

Kunststof strippen zou ik zeker niet met (open) vuur/warmte behandelen.
Je tast te consistentie van het materiaal aan. Wat gebeurd er, na behandeling, als je met de strip tegen een paaltje/ander portier/etc aan komt ??
 

Andrew

600.000
MetalRush zei:
En dat zullen jouw kids moeten gaan doen (of ben jij die pa, die zich makkelijk voor het karretje laat spannen)

De bedoeling is dat de kids de auto schoonhouden en dat ik het technische zal doen. Maar ik vrees dat in de praktijk zij wat minder moeite hebben met een doffe kleur dan ik, dus..............

Andrew
 
....dus waarom dan al die moeite ? O-)

Rijden ze toch lekker in een verschoten zakdoek... ze moeten er zelf wél wat voor over hebben, vind ik :>
 

Andrew

600.000
Sinds hedenochtend zijn we de trotse bezitter van de hiervoor getoonde rode Corsa. Het is een vroege bouwjaar 1999 (letter X in chassisnummer) met een X1.2XE motor + 5-bak in sportuitvoering (lichtmetalen velgen, achterklepspoiler, handbediend schuif/kanteldak, wat geen lekkages vertoont). De auto is 9 jaar eigendom geweest van de vorige eigenaar en tot een jaar geleden ieder jaar een stempeltje in het onderhoudsboekje van de Opel-dealer. De auto rijdt echt heel strak en alles doet het, 2 weken geleden APK-gekeurd, er is niet in gerookt. En ook niet onbelangrijk, ik kan nergens roest ontdekken.

Het is toch de moeite om niet hals over kop een wagen te kopen en op je gemak je kans af te wachten. Nu nog een keertje een goeie poetsbeurt _O-

Andrew
 
andrew zei:
Sinds hedenochtend zijn we de trotse bezitter van de hiervoor getoonde rode Corsa.
<KNIP>
Nu nog een keertje een goeie poetsbeurt _O-

Andrew

Stille hint.

Voor jouw kids willen we wel een aangepast tarief hanteren hoor :Y

En grats met de geslaagde aankoop. Hopelijk kunnen ze er lang van genieten *O*
 

Andrew

600.000
Ja, een DAP-sessie zou ongetwijfeld een veel perfecter resultaat hebben gehad, maar zoals je zelf ook al zei, ze moeten er zelf ook wel wat voor doen. Dus zaterdagmiddag en vandaag zijn we er met z’n drieën flink tegenaan gegaan.

Qua poetsmiddelen hebben we het heel basic gehouden. Ik weet dat er nu mensen zullen gruwen, maar na een grondige wasbeurt met eerst de waterslang, daarna met autoshampoo insponsen en naspoelen (inclusief de wielkasten) en droogmaken, zijn we de lak met Commandant-4 te lijf gegaan, gevolgd door een vloeibare autowax. Voor dit moment is de auto in elk geval weer toonbaar. Op details moet er nog heel wat gedaan worden (motorruimte, deursponningen, wax-vlekken op kunststof verwijderen, (dak)raamrubbers ont-algen, enz.). Binnenkort gaan we het nog eens wat uitgebreider doen, inclusief alle details. Dit karretje is het gewoon waard. Even een kleine impressie:

de motorkap zoals het was:
dceft1.jpg


en zoals het nu is:
m9y6ns.jpg


2zhdwdx.jpg


241kr44.jpg


312viar.jpg


Andrew
 
Bovenaan