Vandaag begonnen met demontage van een X30XE.
Waarom?...Nou dat heb ik nou altijd al eens willen doen
Motorblok gekocht en een motorstandaard wel zo handig.
Blok zou 2 gereviseerde koppen hebben waar na revisie nog circa 10k mee gereden zou zijn.
Daarna is de wagen total gegaan en zodoende verkocht diegene het blok.
Bij het demonteren van de koppen kwam ik inderdaad nog 2 verse koppakkingen tegen.
Ik haal alles uit elkaar en ben van plan de koppen te gaan bewerken.
Krukaslagers drijfstanglagers en zuigerveren zullen worden vervangen.
Blok wordt gehoond bij Krijgsman.
Daarna zal alles weer opgebouwd gaan worden
Uiteraard horen daar wat foto's bij.
En hieronder de foto's die ik tot dusver heb gemaakt.
3.0
Upside down
Sommige lagerschalen (drijfstang) hadden wat lichte sporen erin staan, hoofdlagers zagen er goed uit.
Maar alles wordt toch preventief vervangen.
Overigens bij het losdraaien van het krukastandwiel dacht ik dat ik het tandwiel voelde bewegen terwijl de krukas nog stilstond.
Dacht dat ik me verbeelde totdat ik het tandwiel eraf had. (zie foto)
Gewoon de spie afgescheurd/gebroken ..
Any way nu dus wachten op klepveertang dan kan ik aan de gang met de koppen kleppen schoonmaken en weer inslijpen nieuwe klepseals en uiteraard het poorten van de koppen.
Wordt vervolgd ...
Waarom?...Nou dat heb ik nou altijd al eens willen doen
Motorblok gekocht en een motorstandaard wel zo handig.
Blok zou 2 gereviseerde koppen hebben waar na revisie nog circa 10k mee gereden zou zijn.
Daarna is de wagen total gegaan en zodoende verkocht diegene het blok.
Bij het demonteren van de koppen kwam ik inderdaad nog 2 verse koppakkingen tegen.
Ik haal alles uit elkaar en ben van plan de koppen te gaan bewerken.
Krukaslagers drijfstanglagers en zuigerveren zullen worden vervangen.
Blok wordt gehoond bij Krijgsman.
Daarna zal alles weer opgebouwd gaan worden
Uiteraard horen daar wat foto's bij.
En hieronder de foto's die ik tot dusver heb gemaakt.
3.0
Upside down
Sommige lagerschalen (drijfstang) hadden wat lichte sporen erin staan, hoofdlagers zagen er goed uit.
Maar alles wordt toch preventief vervangen.
Overigens bij het losdraaien van het krukastandwiel dacht ik dat ik het tandwiel voelde bewegen terwijl de krukas nog stilstond.
Dacht dat ik me verbeelde totdat ik het tandwiel eraf had. (zie foto)
Gewoon de spie afgescheurd/gebroken ..
Any way nu dus wachten op klepveertang dan kan ik aan de gang met de koppen kleppen schoonmaken en weer inslijpen nieuwe klepseals en uiteraard het poorten van de koppen.
Wordt vervolgd ...