Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

xenon koplampen

Hallo, ik heb een vreemd probleem met mijn xenon koplampen en dat is als volgt; mijn vrouwtje gaat naar haar werk en vergeet het licht uit te zetten dus toen ze terug kwam was de accu leeg. Ik werd gebeld en daarheen gegaan en omdat ik dacht dat het batterijtje van de ab leeg zou zijn een nieuwe erin gezet maar geen reactie, dus met sleutel kofferbak open gemaakt en door het skiluik naar binnen. Deuren open gemaakt, even het een en ander geprobeerd en toen viel mijn oog op de lichtschakelaar in de stand aan, dus accu leeg. Auto over gestart(met licht uit) en naar huis. 's Avonds moest ik weg en toen ik na het starten mijn licht aan zette hoorde ik een tik uit mijn zekeringkast en had ik geen verlichting voor, zowel links als rechts. Nieuwe zekeringen erin,kontakt aan licht aan en pats beide zekeringen kapot, tot 2 keer toe. Voor de duidelijkheid, ik heb een aftermarketkit 8000k ingebouwd vanwege de angel eyes koplampen want hier paste mijn standaard balans kasten niet op. Ik heb eerder nooit problemen gehad,ook niet na een lege accu of een stroomonderbreking. Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
bvd Cor
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegawolf60 zei:
dus met sleutel kofferbak open gemaakt en door het skiluik naar binnen.

Je had ook met de sleutel de deur open kunnen maken toch.

mijn licht aan zette hoorde ik een tik uit mijn zekeringkast en had ik geen verlichting voor, zowel links als rechts. Nieuwe zekeringen erin,kontakt aan licht aan en pats beide zekeringen kapot, tot 2 keer toe.

Dan heb je ergens sluiting.

ik heb een aftermarketkit 8000k ingebouwd vanwege de angel eyes koplampen want hier paste mijn standaard balans kasten niet op.

Ik zou eerst die koplampen afkoppelen en kijken of de zekeringen wel heel blijven, en daarna 1 voor 1 de koplampen weer aansluiten.
 
Yep, de balastkastjes zijn stuk dus ik heb de originele xenon koplampen er weer in gezet maar nu schijnt de verlichting vlak voor de bumper op de grond, te laag dus. Wat nu? Heb ooit iets hierover gelezen op het forum maar kan het niet terug vinden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
omegawolf60 zei:
... maar nu schijnt de verlichting vlak voor de bumper op de grond...

Dan gaat het volgens mij toch wel de kapotte nokjes zijn.
Beetje trachten te regelen kost natuurlijk niets, maar volgens mij zal het noppes zijn.
Vlak voor de bumper is volgens mij echt wel buiten het afstelbereik van de schroef en stelmotor...

Kleine tip voor het afstellen:
1% is gelijk aan Omega op 10m van muur plaatsen en dan de hoogte van je koplamp nemen (middenpunt lens).
Op de muur moet je lijn dan exact 10cm lager vallen ;)
(Wel een mooie vlakke parking uitzoeken ;))
 
Bovenaan