Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon lampen vervangen

Vandaag ben ik bij Peter (Vega) langsgeweest voor m'n xenon lampen te vervangen. Hij had dit al vaker gedaan dus dat scheelt een hoop tijd en gepruts.
Na een bakje koffie zijn we begonnen. Het lastigste is eigenlijk het onderste schroefje dat verstopt zit. Hiervoor moeten de strippen onder de koplampen er af.
nyect2.jpg

Het kapje zit met 3 schroefjes vast:
2v1nki8.jpg

En daarna ziet het er zo uit (L+R):
2nq5j5d.jpg
fmtj0l.jpg

Links ging minder makkelijk doordat de ring om de lamp vast te zetten er niet af wilde, dan maar zo :-):
epnhhg.jpg

Hierna zag het er zo uit:
2na649x.jpg
347gtv6.jpg

Dit is wel een iets ander licht als wat ik voorheen had, 1 was licht roze (kapot) en de ander wit/blauw. Nu zit er dus Philips in met 5000K (standaard is 4300K). Ik zal zo eens kijken als het donker is hoe het eruit ziet, ben benieuwd.

Hierna nog even met de tech2 naar de conformsluiting gekeken maar dit kreeg Peter niet werkend, hij blijft aangeven dat er te weinig voltage op/van/naar het dakraam gaat, denk dat ik toch even een nieuw mechaniek erin ga zetten.

Als afsluiting nog even een rondje gereden om de draagarmen te testen, er zit iets niet goed maar dat moet even op de brug bij Ralph bekeken worden.

Alle kudo's gaan naar Peter, nogmaals bedankt (ook voor de koffie). ;-)

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Peter (en Tech :P ) to the rescue. _/-\o_

Wel moet ik constateren dat daar een mooi Monello doekje geheel verkeerd wordt ingezet. >:)
 

Vega

Medewerker
Administrator
IJsblok zei:
Alle kudo's gaan naar Peter, nogmaals bedankt (ook voor de koffie). ;-)

Ach is kleine moeite.

B-Buster zei:
Wel moet ik constateren dat daar een mooi Monello doekje geheel verkeerd wordt ingezet. >:)

Het enige doekje wat voor het grijpen lag. _O-
 
Mooi werk mannen,

In het verleden heb ik de koplampen laten zitten en ervoor gekozen om het luchtfilterhuis en de accu er even uit te halen.
Dan wil het ook prima d:)b


Groetjes

Lars
 
Ziet er weer top uit heren ,was in de buurt op steenworp afstand maar had geen tijd anders had ik jullie even komen spotten _O- _O-
 
Kan je weer goed in het donker kijken.
Dat verschil zie je pas goed he 's avonds.
Dan denk je had ik dat maar eerder gedaan :D
 

Joep

Verbannen
Mooi werk heren, ziet er strak uit! Elk jaar op een meeting staat elke Omega er nóg strakker bij, best een prestatie van de members, door de members! d:)b
 
Bovenaan