Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

xenon lampen

oke dan,en is er ook nog een adres waar je deze voor een redelijke prijs kunt kopen/bestellen?
ik weet heel niet wat ze bij de dealer kosten .
gr Johan
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
En ook voor mij is een setje onderweg. Hier gaan beide lampen ineens hard achteruit qua kleur.
 
6 mei besteld en deze namiddag reeds hier vanuit Duitsland. d:)b

Morgen monteren als het enigszins weer is.
 
Ze zijn gemonteerd. d:)b
Het gaat vrij vlot op voorwaarde dat je genoeg uitbouwt.

Alleen heb ik nu een klein probleempje.

Na het instellen van de radiocode wou ik de ramen terug inleren.
Blijkt dat de rechtse vooraan niks meer doet, niet met de schakelaar aan de bestuurderskant en ook niet met die op de rechter deur. :?

Iemand een idee?
ik denk niet dat er een zekering kapot is. Ik zou het straf vinden als alle ramen apart afgezekerd waren.
 
Hmm, volgens mij geef je zelf al het antwoord:
Het gaat vrij vlot op voorwaarde dat je genoeg uitbouwt.
Niet lullig bedoeld overigens.... Wát heb je allemaal uitgebouwd?
Misschien ergens een kabel losgetrokken / kortsluiting ?
Zekering is het, volgens mij, niet... want de ramen zijn niet per deur/raam afgezekerd. Dus zouden meer ramen/apparatuur het niet meer moeten doen.
 

yoyo

The UK brothers
Ook niet als je hem met de sleutel bedient?
Deuren open en dicht?
(ik heb ook eens zoiets gehad, maar weet niet meer wat ik gedaan heb en heb overal op
zitten drukken ook de vergrendeling open/dicht met sleutel en AB.
En ineens deden de ramen het weer.
Daarom......probeer vanalles eens ik wist het ook niet meer. :N
 
Was het bij jou één of meerdere/alle ramen, Aart ??

Jouw verhaaltje klinkt mij in de oren als: geen enkel raam ging meer open...
 
MetalRush zei:
Hmm, volgens mij geef je zelf al het antwoord:
Het gaat vrij vlot op voorwaarde dat je genoeg uitbouwt.
Niet lullig bedoeld overigens.... Wát heb je allemaal uitgebouwd?
Misschien ergens een kabel losgetrokken / kortsluiting ?
Zekering is het, volgens mij, niet... want de ramen zijn niet per deur/raam afgezekerd. Dus zouden meer ramen/apparatuur het niet meer moeten doen.


Komt helemaal niet lullig over hoor. :)
De batterij en de luchtfilterbak is eigenlijk het enige dat eruit geweest is om wat plaats te maken.
Ik zou niet weten of daar iets in de buurt zit met betrekking tot de ramen.
 
Nou ja, bij de accu zit behoorlijk wat bekabeling en een aantal relais (in die driehoekige 'bak').
Dus ik kan mij best voorstellen dat je daar, per ongeluk, iets los hebt getrokken of dergelijke...
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Alle ramen worden volledig aangestuurd via de schakelaar in de bestuurdersportier.
Daarbij passeren ze enkel in X11 (deur) en de bijbehorende deur uiteraard.

Ik zie wel net dat de voorramen via F1 passeren, en de achterste via F35

tip: Als je je deurpanelen moet los doen, neem een lange platte schroevendraaier om de plastieken lip mee van de deur te duwen, anders scheurt die nogal wel eens van het deurpaneel af...
De raamschakelaar kan je dan losmaken met het deurpaneel in de hand, net van de deur weg,
zo moet je niet met een schroevendraaier, of ander onding krassen en deuken gaan maken in het zichtbare gedeelte van je deurpaneel om de schakelaar 'er uit te wippen'
Ook de folie van de voordeuren moet luchtdicht teruggeplakt o.w.v. de airbag sensor!
 

yoyo

The UK brothers
MetalRush zei:
Was het bij jou één of meerdere/alle ramen, Aart ??

Jouw verhaaltje klinkt mij in de oren als: geen enkel raam ging meer open...

Ja klopt Ruud,
Hier is het idd één raam..... ben benieuwd :Y
 
Ik heb de luchtfilterbak er terug uit gekegeld. Daar lag een stekkertje los onder het koelvloeistoftankje ( niet de stekker van het tankje ). Die bleek nergens aangesloten geweest aan de vervuiling te zien.

Daarna de batterij er terug uit gehaald en daarrond alles nagekeken, daar was echt niks te zien aan stekkers of dergelijke.

Alles terug in mekaar en terug getest. En warempel, de raam deed het terug. *O*

Ik hou het op een tijdelijke inzinking van de elektronica na de eerste keer afkoppelen van de batterij.
 
Bovenaan