Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon verlichting en de regels...

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Jup, mis je al iets? O-)

Ik ga zo tellen _O-

MetalRush zei:
Daarom zei ik al, Aart: ik moet eerst het e.e.a. goed uit gaan zoeken.
Hier staan ook een aantal foto's van CateraMV6, hoe hij het heeft gedaan:
http://www.cardomain.com/ride/3006002/20

Als ik die foto's goed bekijk, weet ie niet of ie de lamp-units wel 'heel' heeft gelaten... dat moet ik even vergelijken.
Het lijkt erop alsof ie de bevestigingen aan de bovenzijde heeft aangepast...

Je moet de oude projector eruit halen en de nieuwe projector pas proberen te maken.
De bevestigingsgaten van de nieuwe projectors komen niet overeen met die van de bestaande projectors.
Er komt veel hobby en paswerk aan te pas, dus weet waar je aan begint.

Het is ook wel handig als je een paar reserve koplampen hebt en deze gaat aanpassen, het is in Nederland niet toegestaan om zonder koplampen te rijden.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Er komt veel hobby en paswerk aan te pas, dus weet waar je aan begint.
idd, dit is niet een modificatie die plug and play te noemen valt.
Er moeten adaptertjes gemaakt worden om die lamphouders te schroeven...

Om die reden zijn er misschien velen die achteraf toch nog zullen afhaken.
Om die reden is het MISSCHIEN zelfs wel een dure €gok€
(hoewel het bij CateraMV6 werkt)

Vega zei:
... het is in Nederland niet toegestaan om zonder koplampen te rijden.

_O- _O-
 
Overgrote deel van de problemen met de verlichting en ook de lichtsterkte van de Xenon wordt veroorzaakt door die koplampunits waarvan de plastic kompleet verweerd is. Daarmee wordt je lichtbeeld gewoon ENORM gereduceerd. Ikzelf heb er 1 nieuwe inzitten, en aan de andere kant waarschijnlijk nog de originele. Het verschil daartussen is echt ENORM. Ik ga van de week ook maar eens proberen die ene koplamp eens een opfrisbeurt te geven.....
 
Volg de foto's en filmpjes van de laatste meeting (in Dordt) en je kunt bijna niet mis, Dennis :)
Heb je een DAP voor dat soort doeleinden (of een ander vergelijkbaar apparaat... zal haast wel met jou baan :P)
Anders mag je die van mij wel komen vasthouden, hoor ;)
 
@Dennis,

Scheelt idd ENORM veel :Y

Wat Ruud al aangeeft,check de draadjes van de laatste meeting eens,waren ongeveer 1 uur per lamp bezig geweest met een verbluffend resultaat d:)b
 
MetalRush zei:
De xenon van de Omega is nu eenmaal niet geweldig.



Xenon is geweldig en niet anders dan welke ook in Div BMW's en Mercedesen enz zijn gebruikt, het zit 'm in de Lens ! ;)

De lenzen welke tegenwoordig gebruikt worden zijn gewoon beter ontwikkeld, ik merk het al aan de verlichting in de GTS (origineel af fabriek xenon) dat verlicht merkbaar beter als in de Omega ! om nog maar te zwijgen over de Insignia met adaptive forward lighting ! ik heb daar laatst in het donker een stuk mee gereden, dat is écht geweldig !!



Groetjes,
Sjors
 
Bovenaan