Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Xenon

Ik heb vandaag beide xenon lampen verwisseld, en toen begonnen de problemen.
na inschakelen een flitsje, en direct weer uit.
na een aantal keren geprobeerd de verlichting in te schakelen, (lees een keer of 8 ) ging eerst 1 lamp branden.
na nog een aantal keren de verlichting an en uit te schakelen lukte het toch om beide lampen te laten branden.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zijn het wel de juiste lampen, van een fatsoenlijk merk, met het correct wattage? Anders kunnen de starters ze niet goed op gang krijgen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als alles goed aangesloten zit, en je voorheen geen problemen had met je vorige Xenon lampen, vrees ik gezien het onbekende merk dat het niet de kwaliteit is die je erin zou willen hebben. Die goedkope lampen zijn niet altijd even stabiel..
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Het kunnen ook de ballasten zijn. Die durven ook stuk gaan, zei het normaal minder vlug dan de lampen zelf.

Vermits je het aan beide kanten hebt na de vervanging is dit echter minder waarschijnlijk.
Maar als je ééntje op overschot hebt is het wel snel getest.
 
Helaas ik heb geen extra onderdelen liggen om te testen.
dus ik vermoed idd dat dit dus wel eens aan de kwaliteit van de lampen kunnen liggen
 
lijkt er dus wel op dat goedkoop in deze, vaak duurkoop is.
weer een dure les geleerd.
voortaan eerst maar eens goed advies inwinnen hier......
 

Joep

Verbannen
Zoals eerder al is aangegeven geeft Philips de minste problemen. Ga je voor goedkoop dan is dat in 9 van de 10 gevallen vaak duurkoop.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Meestal zijn de prijzen via ebay.de beter, levertijd vanuit Duitsland scheelt 2 of 3 dagen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Geprobeerd was men vraag. de 35w lamp op de 50w ballast dus ;)
* niet erg is vrijdag. Ben ook moe [emoji14]

Want volgens mij zijn die morimoto 50w krengen ook gewoon 35w lampen...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is maar goed ook, de lenzen van Ruud zijn 50watt set hebben geen reflecterende folie meer over aan de binnenkant van de lens. De ene is in stukjes uit elkaar gevallen en de andere is losgekomen en tegen de xenonlamp aan gaan hangen. Aldus onze bevindingen van afgelopen week. We vroegen ons af waarom hij met zijn nog vrijwel nieuwe Philips Xtreme Vision's geen noemenswaardige lichtopbrengst overhad. Reden werd duidelijk na openmaken van de koplampen.

50W in die lenzen lijkt dus geen houdbare combinatie.
 
Bovenaan