Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zetelverwarming

Mijn zetelverwarming heeft de geest gegeven. :'(
Nu heb ik een nieuwe verwarmingsmat besteld voor de rugleuning en het leder al gestript van de stoel.
Blijkt dat de originele mat tegen het leder genaaid zit.

Iemand enig idee hoe het nu verder moet ?

Ik kan de originele mat eruit knippen en de nieuwe er tegenaan plakken ( deze is voorzien van tape aan twee zijden ) .
Maar de nieuwe mat compleet met isolatiemateriaal lijkt ook een pak dunner dan de originele.

Heeft iemand hier dit ooit al eens geflikt?
 
Weet ik maar dat is die van de herstelling van een draadbreuk.
Ik heb een compleet nieuwe mat liggen.
 
Ik heb het ergens gezien dat die stiksels van de oude mat eraf waren en dat de nieuwe er weer op werd gezet. Ik weet even niet meer waar...
Gr. Paul
 
Ik ben al een beetje verder. Lang leve het internet. ;)
Volgens een engelse website zijn de verwarmingsmatten van een stoel met stoffen of lederen bekleding verschillend.
Blijkt dat enkel de matten van diegene met de stoffen bekleding los te vervangen zijn.
Bij de stoelen met het leder wordt heel de bekleding schijnbaar mee vervangen omdat de mat hier bij in genaaid zit.
Enige optie (zonder het leder mee te vervangen) is dus de nieuwe mat tegen de zetel te plakken achter de oude.
Dit schijnt eveneens te werken. Ik ga het alvast proberen. Niet geschoten is altijd mis.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wat je proberen kan is je de oude mat er netjes uithalen als dat kan en niks anders beschadigd wordt en daarna de nieuwe mat er in plakt.
 
Ik zou ze er eventueel netjes kunnen uitknippen maar de vervangingsmat is helaas veel dunner dan diegene die in de stoel genaaid zit.
In de rugleuning is de vulling en de verwarming één geheel en dan verlies ik jammer genoeg de vulling van de rugleuning.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan je hem niet meer omruilen? Die dunne krijgt het leder volgens mij minder verwarmd, die is bestemd voor het eveneens dunnere stof.
 
Enkel de dunne zijn los te krijgen schijnbaar.
Voor een lederen stoel is het verwarmingsmat en stoelbekleding in één stuk. 8)7 Zal ongetwijfeld weer een flinke duit kosten.
Ik zag op een engels forum bedragen de revue passeren a rato van 1000 pond voor één stoel. (hersteld in de garage weliswaar).

De dunne zit er reeds onder, rest me alleen de inbouw terug in de auto en een test. (fingers crossed dat de omie niet afbrand :) )



Hier is het leder gestript van de stoel.
Je kan duidelijk zien dat de verwarmingsmat tegen het leder genaaid is. (Het witte gedeelte tegen de achterkant van het leder.)



Ik heb de witte stof een beetje losgemaakt en je kan zien dat de vulling en de mat één geheel is.
Verwijder de mat en je vulling is eveneens verdwenen.



Even ter vergelijking de vervangingsmat die aanzienlijk dunner is. (Er is namelijk geen vulling tegenaan geplakt)



Volgens onze vrienden van over het water de enige redelijke oplossing toegepast.
De nieuwe mat tegen de leuning geplakt en het leder er terug overheen.
Volgens hen werkt dit evengoed.



De terug aangeklede stoel. (Let niet op de instapschade. Daar ga ik al een jaar of vier iets aan doen. 8)7 )

Ik hou jullie op de hoogte na de test.<br /><br />-- 15 jun 2013 12:48 --<br /><br />Juist terug van een testrit.
Geen vlammen te zien en de rug en het zitvlak terug aangenaam en egaal warm.
Hij doet het !! :Y *O*
 
Bovenaan