Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zijruit plaatsen, ene grote vraagteken...

Hoi, ik heb me deur nu glasvrij gemaakt en heb gekeken hoe die ruit erin zit. Eh, ik snap het hele systeem niet. Wie kan mij vertellen, hoe ik hem erin kan bouwen? Lijkt wel, dat ik beter een hele deur over moet zetten..... Alvast bedankt voor de komende omschrijving/tips....
 
Welke ruit, die van de voor deur??

Makelijkste is het raam mechanisme te demonteren.
Rubber strip aan de binnenkant eraf. Daarna de nieuwe ruit met de punt aan de voorkant eerst erin. Vervolgens de achterkant erin, recht zetten en dan omhoog (dicht) schuiven. Vastplakken met wat tape. Vervolgens het mechanisme er in, zorgen dat de rolletjes in de geleiders zitten. Vervolgens mechanisme weer vast zetten met popnagels.
 
Carglass ging ik tot de verzekeraars alleen carglass accepteerde heen voor een sterretje.

Nu de dealer ook volledig glas garant is komt geen carglass meer aan mijn omega.
 
Jaja, deur overgezet en alles doet het weer. Het één en ander over moeten zetten, maar het past... Morgenavond, na me werk even de bekleding er weer op zetten en hij kan weer rijden. Als het weer wat beter weer wordt, dan even de deur over spuiten.... Bedankt Lars en ik neem een optie voor je linker deur.....
 
Bovenaan