Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

zingend diff

Ik denk dat ik een probleem heb met het Diff van mijn B2 2.6. bj 2001.
Met toeren oplopend zingend geluid.
Heeft iemand een idee wat een reparatie kost en wat het verstandigste is, gereviseerd of sloop.
Ook vraag ik mijn af, of ik er nog aan moet beginnen, gezien de mogelijke kosten.

groet
Henk
 
een diff kost weinig en is idd volt te doen zou ik geen revisie aan wagen gewoon een sloop diff eronder
 
R

Ralph

Gast
doe gelijk een up-grade naar 3.90 loopt het wat zuiniger.
en revisie dif hoeft niet duur te zijn.
 
Hallo mensen,

Bedankt voor de reacties. Een vraag aan Berry, wat kost een diff bij jouw en kan deze eventueel opgestuurd worden, want Rotterdam is een eind rijden met een kapot differentieel.

mvrgroet
Henk
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegaman zei:
Hallo mensen,

Bedankt voor de reacties. Een vraag aan Berry, wat kost een diff bij jouw en kan deze eventueel opgestuurd worden, want Rotterdam is een eind rijden met een kapot differentieel.

mvrgroet
Henk

Als ik het goed heb is Berry een dezer dagen heel dicht bij Rotterdam. :k
Grijp je kans.
 
Allemaal bedankt voor de goede tips.

Tot slot nog een vraag. Tot op het moment van het sarten van mijn draadje, had ik buiten het zingende geluid, geen verdere problemen met het differetieel.
Echter sinds 2 dagen ruik ik bij de achterwielen een verschrikkelijke vieze verbrand rubberlucht. Kan dit horen bij mijn probleem met het diff of is dit mogelijk toch wat anders.

Help!!!! :'( :'( :'(
Goed uiteinde en een gelukkig "opel" 2015
:f :f :f
Groet
Henk
 

Joep

Verbannen
Klinkt voor mij als een achterste remklauw die niet terug in de los-stand wil en dus aanloopt (heb ik al eens gehad met ook een zingend geluid en een luchtje...)
Lijkt me het checken waard. Destijds bij mij opgelost door met een compressor al het vuil zoals remstof enzo ertussenuit te blazen. Vooralsnog afdoende. Voortaan bij elke wielwissel pik ik het even mee.
 

yoyo

The UK brothers
Of de handremschoenen die niet terug komen in hun rust stand. (Kan ook weer allerlei oorzaken hebben)
In ieder geval de achterwielen cq schijven eens los halen en controleren.
 
Bovenaan