Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zoemend geluid

Beste mede forum gangers ik heb het volgende aan de hand.
Als ik de sleutel door draai naar contact , dan komt er vanuit het dashbordkastje/ventilatierooster bijrijderskant een zoemend geluid (soort van zoemertje/alarm)
Dit geluid houdt op als het controle lampje van de gordels uitgaat in het dashbord.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt
 
Geen idee wat voor geluid je bedoelt, hoor bij de mijne wel diverse kleppen en waaiers bewegen. Mare... Controle lampje van de gordels? :D
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Aan die kant zitten diverse servo's van je kachelhuis, die als je het contact inschakelt hun werk gaan doen.
Hoor je dit ook als je ECC op OFF staat?
 
Ja ook als die uitstaat.
Dat is ook de enige keer dat je iets hoort vanuit die hoek, verder blijft het gewoon stil dan.
 
Volgens een manual schijnt het erbij te horen, alleen zal het speakertje dan wel een beetje aan het overlijden zijn aan het geluid te horen.
Hoort iemand anders ook een zoemer bij het op contact zetten?
2r2akok.jpg
 

Joep

Verbannen
Dat gordellampje, is dat een kwestie van erin draaien en dan werkt ie of moet er ook een relais geplaatst worden? Zo ja welk relais en waar hoort ie?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Lijkt mij iets van zelfbouw.
Lampje mag pas uitgaan als je de bestuurdersgordel aan hebt gedaan.
Ja zal ter hoogte van het dashboardkastje A-stijl moeten kijken wat ze in de plug hebben gestoken.

Er is een speciale module voor maar die is ook gelijk snelheidswaarschuwer en gaat piepen bij een snelheid groter dan 120Km/u
 
Bovenaan