Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zonder bumpers naar/door Duitsland

Ik heb een leuke deal gesloten met een verkoper in Duitsland, te weten: een voor- én een achterbumper-covers voor mijn Omi.
Hoe vervoer je zoiets... als je een LPG-tank achterin hebt en je je ski-luik dus niet meer kunt gebruiken...
Station lenen ? Opsturen ?

Wat ik dacht als oplossing:
eigen bumper-covers er hier in NL afschroeven en zonder naar Duitsland rijden en daar de nieuwe erop... klaar :Y
Kortom: Zonder bumpers naar/door Duitsland, mag dat ?? :D

Helaas, zo werkt dat dus niet... en ik denk: dat zet ik ook even op het OOP.
Rijden in NL mag dus wel, zonder bumper-covers... maar in Duitsland doen ze daar wél moeilijk over :H
Risico daarbij: als ze je aanhouden is het een dikke boete (geen idee hoe dik maar wel direct te voldoen) en het laten staan van de auto :h

Kortom: wil je bumper(-covers) in Duitsland kopen: op laten sturen of ophalen met een station (/hatchback :P)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Rijden zonder achterbumper zal geen probleem op leveren in Nederland mits de kenteken verlichting het blijft doen en er een kentekenplaat opzit.
Ik heb zelf een poos zonder achterbumper gereden zonder problemen, kentekenplaat en kentekenverlichting zitten bij een Caravan in de achterklep d:)b en in Nederland mag je niet zonder kentekenverlichting rijden. -O-

Zonder voorbumper rijden zal een groter probleem zijn omdat er dan te veel "scherpe" onderdelen zichtbaar zijn, die gevaar kunnen opleveren bij een aanrijding. :S

Opsturen kan mits het goed verpakt is.

Beter is om het op te halen met een Omega Caravan of een Sedan zonder gas of een busje.
 
In nederland mag je NIET zonder bumper rijden. Wel zonder bumper cover, zolang aan de achterzijde maar het kenteken zichtbaar is, de kentekenverlichting werkt en er GEEN uitstekende/scherpe delen zijn. Wat uitstekende en/of scherpe delen zijn, daar bestaat nog wel eens een discussie over.

In Duitsland zijn ze NOG strenger, daar moet zelfs je bumperCOVER erop. En daar zijn ze vrij happig op, zeker richting die rare Nederlanders(en andere buitenlanders ;) ). Ik hang er bij dergelijke praktijken gewoon een aanhanger achter.... :P
Of ik pak gewoon mijn Galant GTi 5 deurs hatchback. Wat je daar niet inkrijgt, moet nog uitgevonden worden.... 7(8)7
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik had het je al eens gezegd Ruud: die Duitsers kunnen dergelijke grappen niet waarderen. Als ze het zien plukken ze je van de weg en je rijdt geen meter meer.
 
Die Duitsers willen gewoon dat alle auto's er netjes bijrijden! Dat moet je respecteren! :P

Ps.: Ik heb wel zin in 'n ritje Duitsland hoor :D
 
Bovenaan