Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zonnerollo geplaatst.

yoyo

The UK brothers
Vandaag naar Vega geweest die mij behulpzaam is geweest met het plaatsen van de door Ruud bestelde/geleverde zonnerollo.

Het eea zat behoorlijk vast maar toch los gekregen, wel raar dat de stekkertjes voor een b1 en b2 verschillend zijn (de B1 heeft een enigzins rechthoekige stekker en de B2 en hele platte met maar drie pinnetjes erin.
Maar na enig knutselwerk van Vega heb ik nu een goed werkende verbinding.
De rollo gaat goed omhoog maar............ niet meer zo goed naar beneden blijft aan één kant omhoog staan en pas als je hem helpt wil die mee gaan.
Kan wat vuil tussen zitten en zijn daar al mee bezig geweest en moet het deze week nog even verder bekijken.
Maar als de rollo ineens wel zin heeft om neer te gaan blijft de andere kant bij kuren staan, gaat het een keer zoals het hoort dan gaat de rollo als hij kompleet in gerold is tekeer als een gek (lijkt wel alsof te met hamers op mijn kofferbak staan te slaan) en lijkt het alsof er tandwielen in de motor van de rollo doorslaan.
Maar goed eerst de gangbaarheid goed zien te krijgen en daarna zie ik wel wat dat lawaai is.

Vega bedankt kerel, alleen had het mij nooit gelukt!

Gr,
Aart
 

Vega

Medewerker
Administrator
Graag gedaan Aart.

Er is geen betere manier om je zondag door te brengen dan sleutelen aan Omega's

ps. Aart wil je niet een eigen plek onder de De Privé Collectie
 

yoyo

The UK brothers
HAHAHA jij denkt zeker dat er nog veel meer gaat komen waar ik over moet schrijven :)
 
Goed te horen dat de inbouw gelukt is :)
Jammer wel dat de gangbaarheid minder is... wellicht dat een beetje WD40 of JB80 hier een oplossing kan bieden.
 
yoyo zei:
Vandaag naar Vega geweest die mij behulpzaam is geweest met het plaatsen van de door Ruud bestelde/geleverde zonnerollo.

Het eea zat behoorlijk vast maar toch los gekregen, wel raar dat de stekkertjes voor een b1 en b2 verschillend zijn (de B1 heeft een enigzins rechthoekige stekker en de B2 en hele platte met maar drie pinnetjes erin.
Maar na enig knutselwerk van Vega heb ik nu een goed werkende verbinding.
De rollo gaat goed omhoog maar............ niet meer zo goed naar beneden blijft aan één kant omhoog staan en pas als je hem helpt wil die mee gaan.
Kan wat vuil tussen zitten en zijn daar al mee bezig geweest en moet het deze week nog even verder bekijken.
Maar als de rollo ineens wel zin heeft om neer te gaan blijft de andere kant bij kuren staan, gaat het een keer zoals het hoort dan gaat de rollo als hij kompleet in gerold is tekeer als een gek (lijkt wel alsof te met hamers op mijn kofferbak staan te slaan) en lijkt het alsof er tandwielen in de motor van de rollo doorslaan.
Maar goed eerst de gangbaarheid goed zien te krijgen en daarna zie ik wel wat dat lawaai is.

Vega bedankt kerel, alleen had het mij nooit gelukt!

Gr,
Aart


aart ik heb nog een goed werkende liggen, maar dat wist je al ;) .
balen voor je dat de verwachtingen tegen vallen. ik hoop dat je het kunt fixen. maar dat gebonk is dat niet van het doorslaan van de motor, of rol in het huis als deze vast komt te zitten. overslaan van tanswielen? hoewel het laatste meestal ratelt. rollo ff loshalen. succes kerel,maar dat zal wel lukken.
 

yoyo

The UK brothers
Ik ga (als ik weer wat tijd heb) dat hele apparaat even stukje voor beetje nakijken.
Ik laat mij niet door een rollo in de maling nemen.

Aart
 
yoyo zei:
Ik ga (als ik weer wat tijd heb) dat hele apparaat even stukje voor beetje nakijken.
Ik laat mij niet door een rollo in de maling nemen.

Aart

zie het al voor me, aart in gevecht met een rollo 7(8)7 . de 1e ronde, de 1e ronde (cactus style) :)
aart leef je uit zou ik zeggen, succes met operatie rollo. komt helemaal goed. :Y
 
bij mij ging dat ding ook kapot in m,n eerste Omega.. uitkpappen ging idd vlekkeloos.. maar inklappen moes ik hem een handje helpen.. laten maken.. toen dee die het een maand goed ofzo.. en toen dee die in ene niks meer.. klotedingen :)
 
We maken wel even een afspraak, Aart.
Erg jammer dat ie tegen spartelt. Maar we laten ons niet zomaar uit het veld slaan ;)
 
Aha, die van mij doet het nog steeds en dat al ruim negen jaar lang. Hij is vooral door mijn vader (de vorige eigenaar dus) veel gebruikt (de bedieningsknop is helemaal versleten).
Hé, zou dat niet de oplossing zijn; dat ding gewoon veel gebruiken (maar dan moet hij het natuurlijk wel doen ;) ) .

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
@ Walter: Mja ik wil wel hoor, maar hij klikt alleen nog maar. :P

@ Martijn: Ik weet niet wat voor beeld jij bij Ruud zijn voortuin hebt, maar ik denk dat je dat beter even kan bijstellen. Daar past net z'n gemotoriseerde fiets in. :D
 
ben je ook welkom op die meeting zonder rollo in je trunk te hebben? dan uuh doetie het natuurlijk ook niet ofzo.. ik kan hem niet gebruiken zeg maar ;) telt ook toch? :P
 
Een ieder is welkom hoor :)
punt is alleen dat, zoals Jacco al omschreef, er dan wel in de voortuin men moet blijven staan... Anders is er niet genoeg plek voor iedereen :D
ik heb zelf zo'n rollo nog nooit helemaal uit elkaar gehaald, dus ik zal mij eerst moeten oriënteren op de rollo van Aart, wil ik überhaupt in oplossingen gaan denken.
Maar er komt dus wel een vervolg :)
 

yoyo

The UK brothers
Gisteren voordat ik naar mijn werk ging, moest ik toch even verder kijken naar de rollo. :(
Voorzichtig met een doekje en een dun plastic lepeltje (zo'n platte en geen soeplepel!) in de gleufjes
van de geleiders wat troep weggehaald.
Daarna met een klein beetje wd40 de geleidingen in gespoten en toen ging de rollo redelijk op en neer,
maar het machine geweer bleef afgaan. 8)7
(Dit duurde een sec of twee)


Maar goed de gedachte dat de rollo zelf weer ophoog en omlaag ging was al heel wat. *O*
s'nachts weer op de weg naar huis :z net gedaan alof de zon heel fel in mijn bolide scheen en dus de rollo omhoog
gedaan.(das was al vanaf het begin geen probleem) :)
En toen weer naar beneden (althans dat hoopte ik) het leek wel een ruitenwisser voor de binnenzijde van de achterruit.
Links naar beneden en rechtsbleef hij staan. 8)7
Volgende poging net andersom rechts naar beneden en links bleef staan na een derde poging ging hij wel naar beneden
met als afsluiter een mitrailleur salvo. 7(8)7

Ik zal deze week even kijken of ik hem wat beter schoon kan krijgen en dan zal het wel goed komen. :Y
Dat ratelen deert mij eigenlijk niet zo, want je doet niet steeds het scherm naar beneden , maar de rollo moet wel goed
op en neer gaan en dat ga ik even na kijken.

Hou jullie op de hoogte.
gr,
Aart
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Slecht heen en weer deed die van mij ook na installatie. Schoonmaken en WD40 deed dat verhelpen.

Ik vraag me af of je dat ratelen kunt verhelpen. Ik had hetzelfde bij het inklappen van m'n eerste rollo. Die toen maar vervangen door een andere.
 
Ik heb er, gisteren, met Sjors al over zitten filosoferen:
punt is dat de aandrijfmotor wordt gestuurd door een weerstand. Zodra deze 'te warm' wordt, moet ie uitschakelen.
Nu is het de vraag of die weerstand, óf de aandrijf-tandwielen, versleten zijn.
Is het de weerstand, is het makkelijk te verhelpen (onder voorbehoud dat ie eenvoudig te (de-)solderen is).
Zijn het de tandwielen, moet ik daar even goed naar kijken. Hier is geen pasklaar, betaalbaar, antwoord voor.
Ik ben wel van plan, mochten die tandwielen versleten zijn, een alternatief hier voor te zoeken. In welke vorm, hangt van de tandwielen af.
Zoals reeds gezegd: ik moet mij eerst 'verdiepen' in het probleem voordat ik een oplossing kan bieden.

@ Jacco: heb jij jouw 'oude' rollo nog? En mag ik die 'hebben' als eerste slachtoffer om te zoeken naar een oplossing?
(als ie te repareren is, mag je hem weer terug kopen _O- )
 
pot koffie erbij in de voortuin haha. enne ruud er komt toch wel een standkraam en snack kar he.
die tandwielen zijn toch van kunstof? zijn vast wel los te krijgen bij een hobby shop ofzo.
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb ook zo'n idee dat de tandwielen versleten zijn omdat hij bij het inrollen gewoon geen lawaai maakt, maar eenmaal ingerold moet hij op zijn "einde" zijn en dan hoort die weerstand zijn werk te doen als......... de tandwielen niet meer draaien!
Bij mij in dit geval lijkt het als of de versleten zijn omdat ze op hun "eind" 1 á 2 seconden door ratelen (doordat den tandwieltjes waarschijnlijk doorslaan )en dan komt (waarschijnlijk omdat er toch te veel weerstand is ) de weerstand in werking. (lijkt mij). :S
Ik kan het ook fout hebben hoor maar dat is mijn gedachten gang. ;)

@Vega,
Als die plank er weer uit moet gaat je mooie soldeerkunst naar de knoppen. :$

Voorlopig ga ik overmorgen (dan heb ik pas een klein beetje tijd) de rollo gleufjes even heel goed schoonmaken. :Y

@Ruud,
Ik denk niet dat Jacco nog een rollo heeft liggen die kapot is want wat moet je met een kapotte rollo?.... oh ja ik weet het weer...
verkopen op ebay !!! _O- _O- _O-

Ik hoor het wel
gr,
Aart
 
Bovenaan