Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

10W60 - 10W50

Colinh

Donateur 2023
Tijdens mijn vakantie in Polen sprak ik een jongen met een 6 in lijn Lexus, die gebruikte 10W60 olie. Een aantal vrienden van hem met 6 in lijn BMW's en toevallig ook 1 3.0 V6 Omega gebruikte ook 10W60.

Toevallig stond ik gisteren te lossen bij een bedrijf en zag een prachtige Subaru Impreza staan (originele uitstraling, maar toch wat aangepast). En zo raakte ik toevallig met de eigenaar in de praat, hij moest mijn papieren tekenen.
Hij gebruikte sinds een jaartje ook 10W60. En een aantal vrienden van hem (Impreza, Mitshubishi Evo, BMW 6 in lijn modellen) gebruikte ook 10W60 en 10W50.
Ze zijn het er allemaal over eens dat het verbruik minimaal is. Mijn V6 verbruikt ook niks, na 8000 km ververs ik en dan staat de peilstok nog boven de helft.

Maar goed uiteindelijk zitten er ook meer dopes in wat beter is van je motor en blijft de olie ook zeer goed smeren bij langere stukken op volle toeren rijden.
Nu ben ik geen racer, maar goed ik vind het weleens leuk om de 200 te rijden en ook mijn tripjes naar mijn schoonouders in Polen wil ik ook mijn vermogen gebruiken.

Heeft iemand hier er ervaring mee of adviezen?

Momenteel rijd ik met Castrol Magnatec 10W40 en heb ik zeker geen problemen, maar als ik de motor beter kan verzorgen wil ik dat doen.



Ik hoor het graag als iemand tips of ervaring heeft.




GR Colin :w
 
Maar als de olie op temperatuur is blijft de viscositeit 10 net als wat je nu hebt. 60 is alleen bij koude motor, dus als je 200km/u wil blijft dat hetzelfde.

Gr. Paul
 

richard66

500.000+
In mijn mv6 zit 15 w 40 shell olie
en in de 2,5 l BMW , turbo diesel ook 15 w 40 Shell olie

gr Richard, :b
 

Joep

Verbannen
Ik heb 5W30 in het vooronder zitten, hoef nooit bij te vullen. Wel binnenkort verversen. ;)
 
Bovenaan