Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

2.5 TD Nadieselen

Mijn 2,5 TD begint de laatste tijd met nadieselen. De eerste paar keer dacht ik dat ik het niet goed had maar het wordt steeeds gekker. De motor kan wel een halve minuut nalopen nadat ik de sleutel eruit heb gehaald.

Wat kan de oorzaak zijn? Ik zit nu voor 2 weken in Denemarken voor vakantie en heb geen zin hier een VOD op te zoeken eigenlijk.
 
Direct na de vakantie maar naar de VOD dan. Het vreemde is dat het alleen maar optreed na lange ritten. Ook de korte ritten daarna als de auto nog niet afgekoeld is.

De omega moet nog 30k mee maar ik begin steeds meer te twijfelen om de auto niet zsm in te ruilen. Starten met warm blok wordt ook een steeds grotere ramp en met een kwart tank is het ook al lastig starten. Tank al volledig laten reinigen maar geen succes.

-
 
Nu ik dit zo lees komt mij dit bekend voor maar niet bij een auto. Ik ben zelf werkzaam als machinist in het grondverzet, waar wij veel last van hebben gehad was een soort algengroei in het brandstof systeem. Dit kan komen door dat men diesel mengt met biodiesel, dit is wettelijk verplicht er moet een bepaalde percentage worden toe gevoegd. Ik heb een nieuwe rupskraan gehad en binnen een tijdbestek van 2 jaar, 3 keer nieuw injectors in de motor gekregen. Maar ik weet niet hoe het zit bij auto, s misschien dat er hier op het forum een automonteur mee leest en hier meer van weet? Die hier op kan antwoorden.
Ik weet het niet maar misschien is dat hier ook aan de hand?
Mvg, Jan Wieger,
 
Slecht starten met warme motor is een bekend euvel van dit blok en kan worden opgelost met het zwaarder type startmotor waardoor de motor sneller rond draait en beter aanslaat.

Laat de distributie eens op tijd zetten dan zal de pomp weer goed inspuiten.

Kees van Oosten Deze doet het voor weinig geld en goed.
 
Warme start leer je wel mee leven... Maar de andere euvels heb ik geen zin meer in.... en de auto zit al dicht tegen de 3 ton aan met een automaat die af en toe spontaan in noodloop springt.... Dus ik denk dat de vakantiecheck de laatste VOD bezoek was voor deze omega zolang die in mijn bezit is.....

Ik zal eens kijken of ik misschien een afspraak maak bij Kees van Oosten.... 350 euro kan nog een keer (is een schijntje als je de andere rekeningen van het afgelopen jaar ziet :p) Jammer dat het zover rijden is voor mij.
 
Ik heb recent bij Martslaats een nieuwe startmotor geplaatst van het zwaardere type en kan zeggen dat de diesel sneller aanslaat dan met de oude start motor.
 
Koud is er ook geen probleem. Pakt direct aan.... alleen met tank minder dan 1/4de gevuld is ook bijna niet te starten. Nog erger dan met warme motor.
 
Cjibclient zei:
Koud is er ook geen probleem. Pakt direct aan.... alleen met tank minder dan 1/4de gevuld is ook bijna niet te starten. Nog erger dan met warme motor.


Ik heb er bij mij een Hotfix module tussengezet waardoor deze met warme motor beter start. Als bij mij de tank op reserve staat dan krijg ik em ook bijna niet gestart.

Dit is in combinatie van een versleten/van tijd af dieselpomp.

Ik zou zeggen, of een Hotfix module ertussen en optijd tanken, en anders Kees van Oosten na laten kijken/afstellen.
 
Mijn Omega staat meestal scheef voor de deur, als hij op reserve staat moet ik hem daar niet terug neerzetten want dan start hij ook niet meer. Alle brandstof gaat dan natuurlijk naar 1 kant.

Gr. Paul
 
2 weken geen last gehad. en gisteren kon ik tijdens het nadieselen de tank volgooien. Heel apart. ff kijken wat ik ga doen....
 
Bovenaan