Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

3.2 V6 wil niet starten

Goedemorgen,

mijn omega 3.2 V6 wil weer niet starten, een paar maanden geleden ook al niet, toen was de oorzaak een haperende krukas sensor, die is vervangen bij de opel dealer en starte weer perfect.
Maar nu gaat de motor wel in de ronte en ploft zo nu en dan een beetje, maar slaat niet aan, (net alsof hij geen benzine krijgt ofzo) motorstoringslampje brand ook als hij op contact staat.
wat zou dit kunnen zijn? ik heb het haarst wel gehad ik rij nu bijna 4 jaar omega maar het is elke keer weer pech met cd wisselaar/airco/abs en start problemen, is het ene weer kostbaar gemaakt dan gaat er weer wat anders stuk.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als ik het zo even snel lees lijkt mij het erop dat de benzinepomp het niet meer doet.
Zelf ook een keer gehad, rijdend neergezet en 5 minuten later lopend naar huis. :S
Toen de benzinepomp vervangen en alles deed het weer.
 

richard66

500.000+
Dat klinkt me bekend heb ik ook gehad met mijn grijze 2.5 TD kom bij de auto keuring zet hem af en wilde weer starten
niets kon de accu leeg starten maar aan springen vergeet het maar .

Lach ook aan de pomp in de tank , heb even deksel met 4 schroeven verwijderd en met een achterkant van de schroeven draaier op de 2 leidingen getikt
terwijl mijn zoon het contakt bediende en ze sprong weer aan .

En tot nu toe doet ze het nog steens _O-

als het weer gebeurd zal ik ze wel vervangen
 
Ik zal morgen eens naar de pomp kijken, het is zo lastig dat je niet kunt vertrouwen op je auto als je hem nodig hebt.
 
De benzine pomp die werkt gewoon, ik heb de auto nog even geprobeerd te starten en hij sloeg even aan half gas 1000 toeren, en allemaal blauwe rook uit de uitlaat.
Ik denk dat er geen of nauwelijks fonk is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Gaan er lampjes branden op dashboard?
Probeer eens de boel uit te lezen op storingen.
 
Vanochtend nog even geprobeerd te straten, en naa 10 sec sloeg hij weer aan, paar sec wat extra gas gegeven tegen het uitvallen, en nu draait de motor weer gewoon zoals het hoort, paar keer uit gezet en weer gestart, en is niks aan de hand.
denk dat het een electroniche storing was ofzo.
 
Bovenaan