Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

3 cilinders

Ik ben er nog 8)7 .Heb het alleen vreselijk druk gehad,2 familie begravenissen gehad in 14 dagen tijd.(is net tegek).Maar nu het storings probleem met m,n omega.
Vorige week ging ik vanuit Den-Haag naar huis,ging m,n omi even op 3 cilinders lopen,gelijk storingslampje aan.Een paar tellen toen liep ti weer op 4 cilinders en geen last meer gehad.Maar het storingslampje bleef branden.De volgende dag even naar de garage om hem uit telaten lezen.Hij gaf aan storing 2e bougie,dus eruit en gekeken niks aan tezien ik heb gelijk gekeken of er geen olie in de bougie gaten stond dat was ook niet het geval :? .Ik heb de bougie er weer in gedaan en heb geen problemen meer gehad.Ga toch binnenkort een beurt doen,komen er weer verse in.Maar het blijf een raar verhaal.
Gr.Henk.
 

Andrew

600.000
Heel af en toe heeft mijn Omega hetzelfde, maar dan direct na een koude start, tot nu toe altijd binnen een halve minuut verdwenen. Ik krijg dan overigens geen motorfoutcode. Ik houd het dan maar op een vuiltje in de bougie, lijkt me bij jou ook het geval. Ik zou niet weten waarom het anders zo kortstondig is geweest.

Andrew
 
Als er een storings code is bij deze storing kan het goed zijn dat het dis blok, een kabel of de bougie kapot is. Wat door de ecu gecheckt wordt is of het dis blok wel een vonk uitgeeft. Kan zijn dat het dis blok aan z'n einde is.
 

yoyo

The UK brothers
zou het een 2.2 probleem zijn?
Ik heb namelijk bij koude motor ook het probleem dat hij even inhoudt.
(net alsof hij te weinig lucht krijgt) en krijg ook geen foutmelding.

Na het starten even "staat hij even als het ware op drie poten te draaien, tijdens het
weg rijden iets meer gas geven en het is over.
Ook geen water/olie in de bougieruimten bougie goed en ook al vervangen.
Niet leuk maar ik kijk het even aan.
 
Andrew zei:
Heel af en toe heeft mijn Omega hetzelfde, maar dan direct na een koude start, tot nu toe altijd binnen een halve minuut verdwenen. Ik krijg dan overigens geen motorfoutcode. Ik houd het dan maar op een vuiltje in de bougie, lijkt me bij jou ook het geval. Ik zou niet weten waarom het anders zo kortstondig is geweest.

Andrew
Dat zei ik ook al,het is vast een vuiltje _O-

-- 18 maart 2012 12:44 --

jack-omegax3.0xe zei:
Als er een storings code is bij deze storing kan het goed zijn dat het dis blok, een kabel of de bougie kapot is. Wat door de ecu gecheckt wordt is of het dis blok wel een vonk uitgeeft. Kan zijn dat het dis blok aan z'n einde is.
De bougie was het niet,de zelfde zit er weer in.Het dis blok zou kunnen,ik wacht het gewoon af.<br /><br />-- 18 maart 2012 12:48 --<br /><br />
yoyo zei:
zou het een 2.2 probleem zijn?
Ik heb namelijk bij koude motor ook het probleem dat hij even inhoudt.
(net alsof hij te weinig lucht krijgt) en krijg ook geen foutmelding.

Na het starten even "staat hij even als het ware op drie poten te draaien, tijdens het
weg rijden iets meer gas geven en het is over.
Ook geen water/olie in de bougieruimten bougie goed en ook al vervangen.
Niet leuk maar ik kijk het even aan.
Ik heb er verder nooit geen last van gehad,dit was de eerste keer.Na de APK(5 april)even alles verversen en gelijk nieuwe bougie,s erin.
 
Bovenaan