Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Achterbumper demonteren.

Ik ga a.s. zaterdag pdc in mijn Omega station bouwen aan de achterzijde, ik heb de auto pas net maar ik denk dat de bumper er even af moet om zeker te weten dat alles goed gaat.
Is het veel werk om de achterbumper te demonteren en hoe kan ik dat het beste doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips,

Groeten Marcel<br /><br />-- 08 nov 2012 22:18 --<br /><br />Ik ben overgeschakeld naar Duits in Google en heb gelijk wat gevonden:

http://www.omegab.de/41332.html

Dit is volgens mij voor een B1 maar dat zal denk ik niet veel uitmaken.
 
Als je de klep openmaakt zitten daar 4 plaatjes daar zitten schroeven achter. En in de wielkasten zitten 3 schroeven. Als je die allemaal loshaalt zou je de bumper los moeten krijgen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Als je de klep openmaakt zitten daar 4 plaatjes daar zitten schroeven achter. En in de wielkasten zitten 3 2 schroeven. Als je die allemaal los haalt zou je de bumper los moeten krijgen.

Eerst nog de reflectoren weghalen, daar zitten ook boutjes achter, en aan de onderkant van de bumper zitten nog twee plastic klinknagels.
De bumper zit geklemd aan de zijkant ter hoogte van de sierlijsten.
 
Bovenaan