Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

advies over aanschaf Omi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag advies ontvangen:

een Opel Omega B2 Caravan Z2.2XE of een Omega B2 3.2 (sedan)

Graag de voors en tegens erbij vermelden.

Bedankt, Emile

(p.s. Ik hoop dat het in dit topic thuishoort....)
 
ik zou altijd een sedan doen met alles er op en er aan mede omdat ik de station niks vind en het verschil tussen een kale en een volle uitvoering is meestal niet zo woest veel . wel zou ik de staat van onderhoud heel belangrijk vinden een die alles al heet gedaan en een waar alles nog aan moet gebeuren heeft een verschil in kosten waar je beroerd van worden kan
 

Andrew

600.000
Het verschil tussen een Omega-stationwagon en een Omega-sedan is natuurlijk ....... de laadruimte. Als de kofferruimte van een sedan vol is, mik ik nog ongeveer een kuub in mijn stationwagon. Heb je dat niet nodig, dan neem je een sedan. Zowel, dan een stationwagon. Tja, dat zul je zelf moeten inschatten. Rijgedrag van een station is niks mis mee, hooguit wat zijwindgevoeliger, de looks zijn een persoonlijke smaak.

En de motorisering: een Y32SE is ontegenzeggelijk duurder dan een Z22XE (wegenbelasting, verzekering, brandstofverbruik, onderhoud, reparaties). Maar hij geeft zondermeer meer rijplezier. Hoeveel is dat waard? Voor de 1 alles, voor de ander niks. Dus kosten tegenover plezier, aan jou de keuze.

Andrew
 
Andrew heeft het perfect verwoord.
Toevoeging die ik er aan wil geven is dat je ook dik aangeklede 2.2 16V kunt krijgen.
En dat wanneer je met wat minder vermogen (en de V6 roffel) genoegen neemt, een 2.2 prima vertoefen is.

Daarnaast moet je hem natuurlijk ook kunnen onderhouden, aanschaf stelt niet veel voor, onderhoud daarintegen wel.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Andrew zei:
...Als de kofferruimte van een sedan vol is, mik ik nog ongeveer een kuub in mijn stationwagon...

Andrew

_O- _O- Inderdaad (en de sedan heeft al gigantisch veel ruimte)

Ik kan er niet meer aan toevoegen aan wat Andrew en Lars hier neergetokkeld hebben.
De 3.2 heeft gewoon pure power, dat heb ik al meermaals gemerkt met Maurice in m'n spiegel, en ik mag al niet klagen met men Powerstation...

Vind de keuze tussen de 2.2 Caravan en 3.2 Limousine wel heel groot...
 
Het meeste is al gezegd, ik mis een beetje waar je hem voor wil gaan gebruiken ?

Ikzelf had in het verleden genoeg aan een sedan 2.0 8V daar ging 1 vrouw en 2 kleine kinderen in, er achter hing een
3.80 m caravan van nog geen ton.

Wat jaren later had ik meer ruimte nodig , nog steeds die zelfde vrouw ging mee , de kinderen werden wel steeds groter en we hadden inmiddels ook 2 honden die meegingen, ook de caravan was gegroeid >6 mtr. en ook > 1 ton.
Dus toen was een station wel een fijn plan, overigens wel met ook een 2.0 maar een 16V met automaat en dat was voldoende om de caravan vlot van z'n plek te krijgen.

Nu heb ik de ruimte niet meer nodig, maar ik vind het gewoon lekker _O-

Ik heb wel bewust voor een 4 cilinder gekozen ivm de kosten, maar kwa uitvoering hoeft een 4 niet onder te doen voor een 6 cilinder

Succes met je zoek tocht.
 

Joep

Verbannen
Ik had eerst ook een 2.0 16V B1 sedan, qua vermogen beviel die zeer goed en meer vermogen hoefde dus voor mij ook niet. Toen ik een B2 ging zoeken heb ik weer bewust gekozen voor geen V6. Nu ik mijn 2.2 16V een jaartje heb, ben ik van mening dat ik blij ben dat ik geen V6 gekocht heb, puur om het feit dat deze ook zeer goed bevalt en omdat alles goedkoper is als een V6, van benzine tot onderhoud en van repataties tot wegenbelasting. Woonde ik nog thuis dan had er zeker een 3.2 voor de deur gestaan! :Y

Het comfort is in elke Omega net zo groot dus daar hoef je geen V6 voor te kopen. Enkel qua uitrusting zit je met een V6 wat ruimer, maar zoals gezegt zijn er ook 2.2's zeer ruim uitgerust. Of je koopt de meest kale Business uitvoering en rust die net als ik in een jaar uit tot een Executive... :*)

Nee, ieders keuze voor wat voor Omega of auto dan ook, is puur persoonlijk. Ik zou als ik jou was gewoon eens wat proefritten maken in diverse types Omega. Zowel 2.2 als 2.5/2.6 of 3.0/3.2. En daar dan een keus in maken welke zeker wel de overweging waard zijn, en welke niet.
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb met mijn Omi een kapotte kop en heb in eerste instantie overwogen een andere aan te schaffen. Maar met twee kids in de poepluiers, 1 op de middelbare, een hond, een kat en een lieve vrouw te onderhouden thuis, zullen jullie begrijpen dat het budget niet erg toereikend is voor een nieuwe.

In overleg met Ralph ga ik nu waarschijnlijk toch de auto laten maken (B2 Caravan Z2.2XE), om daarna weer volop van de ruimte te genieten.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, dit topic mag verder gesloten worden, ik weet genoeg!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan