Beste mensen,
Ik heb wat advies nodig omdat ik niet weet of een gas installatie rendabel is voor mij!
Ik zit al een tijdje te tobben en te denken aan het in laten bouwen van een G3 installatie in mijn Omegaatje. Het is de 2.0 16V uit 1997 (B1 dus nog) en de teller staat nu net over de 165.000... Ik merk toch dat de brandstofkosten wat aan de hoge kant zijn voor mij, aangezien ik voor mijn werk bij de Marine elke week dik 300 km woon-werk rijd, plus daarnaast nog tripjes met de boot achter de auto mee en dat soort dingen. Dus ik zit al bijna aan het aantal KM's per jaar dat een diesel voordeliger zou zijn.
Maar ik ben nu juist heel erg gehecht geraakt aan deze Omega, ze rijdt natuurlijk superfijn en heb laatst heel de audio installatie vernieuwd e.d. dus dat verhoogt het plezier ook weer nog meer. Is echt een dikke slee, een koning op de weg gewoon haha Alleen dus die brandstofkosten vind ik een beetje aan de hoge kant (respect voor de V6 rijders dan natuurlijk, die heb ik zelf ook gereden, dat was al helemaal een slurpertje!)
Nu zat ik dus te twijfelen of ik deze zou inruilen voor een B2 diesel of in deze een G3 laten bouwen en deze dan helemaal op rijden. Ik heb verder ook geen ervaring met diesel-auto's, behalve dan uit mn autotechniek stages waar ik altijd de kapotte turbo's en EGR kleppen stond te vervangen (Ford ) En met LPG eigenlijk al helemaal niet, heb al wel een beetje naar prijzen gekeken, maar niet diep erop in. Weet ook niet of mn cilinderkop aangepast moet worden ivm de hogere ontbrandingstemperatuur e.d.
Het heeft natuurlijk allebei z'n voor en nadelen, maar het liefst blijf ik natuurlijk in deze rijden omdat ik er toch aan gehecht ben haha
alvast bedankt voor jullie hulp, ik hoor graag jullie ervaringen ook! En sorry als dit een repost is maar bij de zoekresultaten kreeg ik 35 pagina's
Ik heb wat advies nodig omdat ik niet weet of een gas installatie rendabel is voor mij!
Ik zit al een tijdje te tobben en te denken aan het in laten bouwen van een G3 installatie in mijn Omegaatje. Het is de 2.0 16V uit 1997 (B1 dus nog) en de teller staat nu net over de 165.000... Ik merk toch dat de brandstofkosten wat aan de hoge kant zijn voor mij, aangezien ik voor mijn werk bij de Marine elke week dik 300 km woon-werk rijd, plus daarnaast nog tripjes met de boot achter de auto mee en dat soort dingen. Dus ik zit al bijna aan het aantal KM's per jaar dat een diesel voordeliger zou zijn.
Maar ik ben nu juist heel erg gehecht geraakt aan deze Omega, ze rijdt natuurlijk superfijn en heb laatst heel de audio installatie vernieuwd e.d. dus dat verhoogt het plezier ook weer nog meer. Is echt een dikke slee, een koning op de weg gewoon haha Alleen dus die brandstofkosten vind ik een beetje aan de hoge kant (respect voor de V6 rijders dan natuurlijk, die heb ik zelf ook gereden, dat was al helemaal een slurpertje!)
Nu zat ik dus te twijfelen of ik deze zou inruilen voor een B2 diesel of in deze een G3 laten bouwen en deze dan helemaal op rijden. Ik heb verder ook geen ervaring met diesel-auto's, behalve dan uit mn autotechniek stages waar ik altijd de kapotte turbo's en EGR kleppen stond te vervangen (Ford ) En met LPG eigenlijk al helemaal niet, heb al wel een beetje naar prijzen gekeken, maar niet diep erop in. Weet ook niet of mn cilinderkop aangepast moet worden ivm de hogere ontbrandingstemperatuur e.d.
Het heeft natuurlijk allebei z'n voor en nadelen, maar het liefst blijf ik natuurlijk in deze rijden omdat ik er toch aan gehecht ben haha
alvast bedankt voor jullie hulp, ik hoor graag jullie ervaringen ook! En sorry als dit een repost is maar bij de zoekresultaten kreeg ik 35 pagina's