Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Airco compressor ratelt

Nou heb vandaag de airco compressor vervangen nieuwe van ATP ebay.

In die nieuwe compressor zat al olie, deze eruit laten lopen en nieuwe compressorolie erin gedaan (pag oil) (kwam 150ML uit, ook 150ML nieuwe toegevoegd)
Compressor met de hand gedraaid voordat hij gemonteerd is(zodat de olie er tussen kan lopen)

Vervolgens airco laten vacuumeren, gevuld incl fluor en olie.

Airco word heerlijk koud, alleen ratelt de compressor vrij hard. Je hoort hem zelfs in het interieur.
Zodra ik op ECO druk is het geluid direct weg.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb de moer van de koppeling al nagetrokken, deze zit vast.

Stekker kon er maar op 1 manier op, als deze verkeerd om zit kan die daar door ratelen? of doet die dan helemaal niks?

1064623_547253798674102_367839492_o.jpg
 
R

Ralph

Gast
waarom heb je de olie eruit laten lopen terwijl deze specifiek voor deze pomp is. en tijdens het vullen weer olie erin. 7(8)7
ratelen kan dus veroorzaakt worden door olieslag in de pomp en is de pomp defect.

anderzijds neem ik aan dat de oude pomp kapot gelopen is en het systeem niet gereinigd is van eventuele ijzer delen te ontdoen en kunnen dus nu in je nieuwe pomp gelopen zijn en dus deze pomp ook kapot gelopen is. zodra er lekkage geconstateerd is op de pomp is daarom ook het systeem te reinigen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Bij mij op de Y25DT was de motorsteun van de compressor gebroken waardoor de riem niet goed liep en de compressor ook fysisch stond te trillen.
 
Omdat ik de handleiding heb gevolgd die bij de compressor zat.

During shipment compressors are not filled with oil, they contain a small amount as an anticorrosive. Please empty the contents and fill it according to vehicle manufacturers specification.

- verwijder de fabrieksolie
- Vul compressorolie bij (pag oil)

De compressor heeft dan zijn juiste basisolie.

TIjdens het vullen van koudemiddel doen ze ook weer de juiste hoeveelheid olie en fluor in het systeem.

Condensor en compressor zijn dus nieuw. Het drogerfilter heb ik niet vervangen, miss dat die niet goed meer filtert?

Systeem is niet gespoeld (dan moet je van alles overbruggen dan is de auto al economisch total loss)

'' De compressor. Indien beschadigd dient deze altijd vervangen te worden. Indien niet beschadigd dient deze sowieso
overbrugd te worden voor bovenstaande reden.
Het expansieventiel. Dit is een te nauwe doorlaat die het correct spoelen onmogelijk maakt, dus moet dit overbrugd
worden. Hiervoor zijn tal van adapters ('expansieventielbridges') beschikbaar.
In het geval van een capillair (orifice tube) in plaats van een expansieventiel moet het filter van het capillair worden
verwijderd.
Het filterdrogerelement. Ideaal zou zijn dit te verwijderen en te spoelen zonder filter. Het is echter niet eenvoudig die
steeds te kunnen overbruggen. Voor de erge gevallen wordt aangeraden een oude filter te openen, het interieur eruit
te halen en vervolgens weer dicht te lassen, en dit dan als flushing tool te gebruiken. ''
 
Heb je na het vullen van de airco de auto meteen gestart en airco aan gezet?
Wij hebben het op het werk ook eens gehad meteen na het vullen airco aan gedaan.
Maar dan zit er gasvorming boven de zuiger en kan je pomp meteen weer stuk slaan!
 
Geen idee heb hem niet zelf gevuld.

Weet wel dat ik er schijtziek van wordt, je blijft repareren aan omega's. >:)

Oude compressor ook bekeken, zat 50ML olie in en was beetje zwart. Geen ijzerdeeltjes.

Was naar garage geweest, die denkt dat het geluid van de magneetkoppeling komt (onbalans)

Naja we zullen het zien, maandag naar Barcelona ff kijken of de airco het volhoudt.
 
Re:schijtziek van Omega,s sleutelen????????

Ja Michel je moet wel een beetje verliefd zijn om een Omega aan te schaffen,enja dat hoort bij dit soort liefdes nou eenmaal;gelukkig heb je een hoop medeleden! die dezelfde voorliefde delen met je.en je dus altijd van goede raad willen voorzien,zelfs willen helpen omdat ze die liefde delen he,maar een beetje gelijk is wel aan jou kant,en daar weer sta je ook niet alleen.
Denk maar tis een Aircootje en frees niet banden remmen coolant hydro olie motor olie uitlaten velgen filters hebben ook liefde nodig.
Gr Henk jammer dat ik niet zoveel kan genieten van mn Omega>die word nu langzaam door mn vrouw afgereden.

Weet wel dat ik er schijtziek van wordt, je blijft repareren aan omega's. >:)

Oude compressor ook bekeken, zat 50ML olie in en was beetje zwart. Geen ijzerdeeltjes.

Was naar garage geweest, die denkt dat het geluid van de magneetkoppeling komt (onbalans)

Naja we zullen het zien, maandag naar Barcelona ff kijken of de airco het volhoudt.[/quote]
 
Bovenaan