Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Andere Omega

ciaobapao

Donateur 2023
Onlangs een andere Omaga gekocht: 2.0 16V Sport aut. 1999. 180.000 op de teller. Remschijven en -blokken voor, moeten vervangen worden.
De oude 2.0 16V CD 1995 naar de sloop. Had 335.000 op de teller en een lek koelsysteem. Heb de velgen van de 95-er overgezet vanwege de nog goede banden.
Heb nu weer een werkende airco (climate-control), cruise-control, thermostaat, een display zonder pixeluitval én een verstelbaaar stuur. En geen lek koelsysteem. Heel prettig! De sportstoelen voor zitten prima.

1zdn2o6.jpg


ae9o49.jpg


mmbwr6.jpg


5cabk4.jpg


33lmhon.jpg


2e1u0qc.jpg


33jmkwh.jpg


2ijrggx.jpg
 

ciaobapao

Donateur 2023
Tnx guys.
Ja ben er wel op vooruit gegaan met een jongere auto met minder km's en alle andere werkende items die op mijn vorige Omega niet meer werkten. (Afgezien van een paar beschadigingen en bloemkooltjes hier en daar.) En idd xenon verlichting. Heb nu een hoop meer zicht 's avonds. Wilde eigenlijk geen automaat meer rijden (ervaring met een Chrysler Voyager aut.) vanwege het voortdurend remmen bij de bochten, maar liep deze redelijk geprijsde Omega "tegen het lijf". Dus kon het niet laten gaan. Aan de andere kant is het ook wel weer relaxed rijden met een automaat/cruise control.
Alleen dus de schijven en blokken vóór die helemaal "op" zijn. Laat ik binnenkort vervangen. De auto trekt dan ook naar links bij remmen (stuur compenseert naar rechts). Kennelijk werkt rechter voorrem niet meer goed.
 

tonboy

Verbannen
ciaobapao zei:
De auto trekt dan ook naar links bij remmen (stuur compenseert naar rechts). Kennelijk werkt rechter voorrem niet meer goed.
Of de rubbers in de draagarmen zijn aan vervanging toe, of een stuurkogel of....
Afijn, concludeer niet te snel dat het aan de remmen ligt, bij mij zat ik bijna in de berm bij het remmen, dat lag aan de draagarmrubbers
 

ciaobapao

Donateur 2023
Inmiddels dus de draagarmen, stuurstangen en stabilisatorstangetjes vóór vervangen en wielen laten uitlijnen. Auto rijdt weer strak en trekt niet meer naar links bij het remmen (en stuurbeweging naar rechts). Wil je dan weer genieten van het probleemloos rijden, brandt sinds een week het motorstoringslampje. Auto rijdt verder wel goed, al lijkt het alsof ie een tikke minder goed optrekt. Krijgen we dat dus weer. Heb hier op het forum al een en ander gelezen over de sensoren en zo. Wordt vervolgd...
 

ciaobapao

Donateur 2023
Vandaag mijn Omega de APK laten ondergaan. Alleen de voorbanden moesten vervangen worden (2e handsjes voor 70 euro). Waren aan de binnenkant teveel versleten doordat de wielen nog niet goed uitgelijnd waren (zie bovenstaand bericht van 22 juni). Maar nu weer goedgekeurd voor een jaar. Yessss!!!!
I.v.m. branden motorlampje, de foutcode(s) laten uitlezen. Blijkt dat de nokkenassensor foute waarden uitleest. Vermoedt dat de vorige eigenaar deze vervangen heeft door een niet-originele. Het Ecotec-klepje sluit nl niet goed aan de kant van de stekker van de nokkenassensor omdat deze te breed is.
 

tonboy

Verbannen
Goed bericht dus, gefeliciteerd.
Dat van die sensor is raar, heb er zelf ook een niet originele (van ATP) ingezet en paste prima, moest wel goed aandrukken en dan klikt die vast. Wellicht losgeschoten ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi, weer lekker onderweg nu dus. d:)b

Van die nokkenas- en krukas sensoren zijn imi uitvoeringen die problemen opleveren. Wellicht heeft ATP een betere leverancier ervan gevonden, maar er is echte troep op de markt.. Genoeg ervaringen over te vinden hier en bij de buren.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Van de week rook ik tijdens het rijden uitlaatgaslucht wat via de ventilatieroosters binnenkwam. Bleek dat in de carterventilatieslang (met de 90 graden bocht) een scheur zat. Een deel van die slang was aardig doorweekt met olie, wellicht wat gelekt heeft uit een haarscheurtje in het kleppendeksel (plastic kleppendeksel, pfff). Hierdoor was dat deel van de slang wat zacht geworden en is daar kennelijk gaan scheuren.

Vandaag nieuwe slang gekocht bij de Opel dealer voor 6 euro (ze hadden hem toevallig liggen) en oude slang vervangen. Zat aardig wat zwarte smurrie in net als in de pijp waar je de slang op schuift. Heb daarover al een en ander gelezen in Jevv's Omega pech. Het materiaal van de nieuwe slang is wat dikker en stugger, dat scheelt weer.

Voorlopig ducktape op het haarscheurtje van het kleppendeksel geplakt. Moet ik ff een andere 2e hands zien te scoren.

hv6o10.jpg
 
Bovenaan