Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Andere Velgen

Ik wil binnekort opzoek gaan naar een nieuw setje lichtmetaal. En dan 17"of 18".

Wat zijn de dingen waarop ik moet letten? Kwa de J en ET waarde?

Liefste wil ik achter een bredere velg dan voor, zijn daar speciale "breedpakketten" voor? Voor bv. Mercedes heb je zo'n velgenpakket.

Alvast bedankt!
 
Martijn,

De J en ET waarde hebben met elkaar te maken.

Hiermee kun je altijd een beetje spelen.

Zo rijdt Stijn bijv met Achter 10J x 20 ET28

Op voorhand kan ik al wel zeggen dat je, vooral met breedte velgen, eigenlijk niet boven de +- ET 35 moet uitkomen.
Als je in de buurt van de ET 30 blijft, heb je heel wat speling ;)
 
Oke, thx.

Ga ze denk toch maar bij een bandenhandel halen. Weet ik iig zeker dat alles goed gaat.
Denk alleen toch dat het 18" word. Toch net wat mooier onder een Omega :).
 
Tinuske zei:
Oke, thx.

Ga ze denk toch maar bij een bandenhandel halen. Weet ik iig zeker dat alles goed gaat.
Denk alleen toch dat het 18" word. Toch net wat mooier onder een Omega :).

Daar zou ik niet teveel van uitgaan! Mij is destijds in Uden et 42 verkocht.

Ja, dat paste totdat ik banden met een wat rondere wang ging monteren. Achteraf had ik t liever anders gedaan.

Achter kun je vrij ver gaan, et 8 is mogelijk zonder wielkast rand te raken. Voor zou ik zoals Lars zegt rond de dertig blijven een beetje lager gaat wel maar niet te gek ivm schuren.

Gr wim
 
Oke, thx voor de info. Ik ga eerst bij Opel informeren wat voor 18" hun hebben en tegen welke prijs. Dan ga ik op m'n gemak eens verder rondkijken. Heb al een paar adresjes.
 
Tukker sur meuse zei:
Tinuske zei:
Oke, thx.

Ga ze denk toch maar bij een bandenhandel halen. Weet ik iig zeker dat alles goed gaat.
Denk alleen toch dat het 18" word. Toch net wat mooier onder een Omega :).

Daar zou ik niet teveel van uitgaan! Mij is destijds in Uden et 42 verkocht.

Ja, dat paste totdat ik banden met een wat rondere wang ging monteren. Achteraf had ik t liever anders gedaan.

Achter kun je vrij ver gaan, et 8 is mogelijk zonder wielkast rand te raken. Voor zou ik zoals Lars zegt rond de dertig blijven een beetje lager gaat wel maar niet te gek ivm schuren.

Gr wim

Bij Wheelpoint toevallig?

Leuke velgen daar gezien alleen ook ET42, maar ook beetje rare bandenmaat die ze erbij doen, 225/40 18".

Zou toch zeggen dat je er minimaal 235 op moet doen niet?<br /><br />-- 13 apr 2012 19:55 --<br /><br />:9~

Heb de velgen gevonden die ik wil.

8,0 x 18
ET35

235-40 18"


Durf alleen niet te vragen wat ze kosten :h
 
Geen foto. Komt pas een foto als er andere onder liggen :P<br /><br />-- 21 apr 2012 15:53 --<br /><br />
Tinuske zei:
Geen foto. Komt pas een foto als er andere onder liggen :P

Hmz. Velgen die ik gevonden had waren beetje aan de dure kant.

Maar nu wel mooie betaalbare gevonden :)
 
Bovenaan