Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Audiosysteem omega uit 2000

Ik moet het audiosysteem van mijn Omega uit 2000 verwijderen voor het inbouwen van een taximeter.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat ding loskrijg, met de 4 torxboutjes los lukt het nog niet.
groet Folkert
 
A

Anonymous

Gast
Met "beugeltjes" die weer in de uitsparing van de torxboutjes gaan/klikken kun je de radio/audio eruit trekken.
 
als je de knopjes links en rechts er even uit wipt (dit heb ik met een zwitsers zakmes gedaan) kan je ook gewoon een héél dunne (wel vrij lange) Inbus-sleutel gebruiken hiervoor

Ik had er 2 ter mijner beschikking en heb ze kant per kant los laten klikken, dan 'wring' je de radio een klein beetje naar de andere kant (even een platte schroevendraaier ertussen duwen) en dan klik je de andere kant op dezelfde manier los, bij mij sprong de radio dan onmiddellijk een halve centimeter uit zo'n positie en kon ik 'm er zo uitnemen

scheelt 'm weer de prijs van die beugeltjes + het hele gedoe om ze vast te krijgen etc etc...
 
A

Anonymous

Gast
Milord zei:
als je de knopjes links en rechts er even uit wipt (dit heb ik met een zwitsers zakmes gedaan) kan je ook gewoon een héél dunne (wel vrij lange) Inbus-sleutel gebruiken hiervoor

Ik had er 2 ter mijner beschikking en heb ze kant per kant los laten klikken, dan 'wring' je de radio een klein beetje naar de andere kant (even een platte schroevendraaier ertussen duwen) en dan klik je de andere kant op dezelfde manier los, bij mij sprong de radio dan onmiddellijk een halve centimeter uit zo'n positie en kon ik 'm er zo uitnemen

scheelt 'm weer de prijs van die beugeltjes + het hele gedoe om ze vast te krijgen etc etc...

Er zijn inderdaad vele wegen die naar Rome leiden 8)
 
[mod]Even dit draadje naar de juiste categorie verplaatst.[/mod]

Anwoord op de vraag: je hebt hier speciale beugels voor. Je kunt het op een alternatieve manier doen (staat hierboven beschreven) of even langs de VOD gaan om te vragen of zij even de radio eruit willen trekken (uiteraard hebben zij de juiste gereedschappen voor dit soort zaken :)).
 
Bovenaan